• minaz

Vi som ska börja inseminera 2012

Tack " Duvan" för ditt fina inlägg =)

Tråkigt att du fick din mens när man hoppas så på att det ska gå och så misslyckas man det gör ju också ont, men ge inte upp.

Det är svårt när man verkligen älskar killen, just i mina hormonsvängar så har jag " hatat" och " äcklas" av honom men nu när jag är hormonfri så tänker jag annorlunda.

Nåja jag har väl inget annat val än att låta killen vara tills OM han nu hör av sig.

Jag är skeptisk men beror nog på mig lite grann också.

5 lååååånga veckor och lite därtill sen får jag ett svar:

Bli tillsammans eller att det är slut.

• minaz

Den här månaden verkar inte vara bra för nån... MENS och i mitt fall " förlust" ...

Nästa månad ska väl iaf bli bättre för er och hoppas på PLUSS för er.

Lycka till...  <3    

• minaz

Hemskt , hemskt nu känns allt nästan värre men med kanske ännu mer tankar, älskar mitt ex mig eller ville han ha sex med mig bara för ATT...

Jag ville ju ha honom nära mig och ha hans händer rörda vid mig och hans kyssar och hans ja ni vet...

Vi som har hållt på med inseminationer efter inseminationer och nu den här månaden provade jag pergotime och så ville han ha ett uppehåll men idag när vi sågs lite snabbt så hamnade vi i säng.

Hur mysigt som helst när man verkligen känner hur det pirras i kroppen och att  den man älskar älskar en för stunden tillbaks....

Får se hur det blir efter 4 veckor men det här känns så hårt...
    Vill verkligen inte förlora honom och MÅSTE ge honom space.

Har dessutom ägglossning nu i dagarna, GLUPP tänk om jag nu blir gravid och han gör slut med mig för gott!

Det gör mig så ont att ha förlorat nån och så osäker om han nu bara ville ha sex.

Mitt ex. brukar alltid bli kåtare i mig när jag börjar närma mig ÄL.  TRIST

• minaz

Här är det tråkigheter som händer mitt iallt annat =(

Jag och min kille har hittat tillbaks till varandra och ska försöka med ett till försök av bebis...

Vi har inga barn sen tidigare och har försökt i 2 år och 2 månader utan ett pluss.

Iförrgår fick jag veta att mitt barn från ett tidigare förhållande har blivit slagen ifrån sin styvmamma!

Gör mig fruktansvärt ont...

• minaz
    vivantarpadig skrev 2012-08-12 16:47:14 följande:
    Här är vi på bim-4 men jag har lite känningar i ländryggen och lite i tjejmagen. Sådant jag brukar ha de närmsta dagarna innan mens. Jag brukar ha spottings också men de har inte dykt upp än. Jag har en obeglig känsla av att det inte funkar denna gången heller. 

Det kan lika gärna vara graviditet på G som det är mens... vänta och se, kanske ta ett gravtest imorgon och se om du kanske får ett plus. HOPPAS.

Lycka till, kram.  
  • minaz

Har hormonstimuleras och det händer verkligen INGENTING!

Så frusterande, läkaren finner inga äggblåsor trots ett bra hormonvärde att jag ska ha ägglossning på G.

Kanske tjorvar min kropp nu efter det tidiga missfallet jag fick nu förra månaden i V.4+3.  =(((   

• minaz

Nu är det väl kört för mig!
    Haft känningar hela dagen i högre del av äggstocken, känslan av att äggstocken ska bryta samman, aj aj aj aj fy bövelen vad ont det gjort.

Men min skörterska var näst in till övertygad om att min äggblåsa på höger sida skulle spricka om 2 dagar då den ännu är oval.

Storleksmässigt.   25*19

Så hon sa åt mig att ta ovitrelle sprutan i kväll och efter den har smärtan lugnat ner sig så nu kommer väl inte den äggblåsan spricka.

Så otroligt deppad är jag nu och dessutom fick jag jävulska biverkningar av ovitrellen, mitt humör har varit hemskt!

Gråtit, skrikit om vartannat, stackars min sambo och min son.

Hormoner är inte att leka med...

Hade även 2 äggblåsor på vänster äggstock men dom var mindre och där har jag stopp!

Hoppas kan jag alltid göra nu men nu känns den som ovitrellen förstört allt och jag kommer inte kunna bli gravid denna månad heller, hoppas på att det finns andra lösningar för mig.                  

• minaz

Jag har endast gjort en hormonbehandling denna månad, blev ingen insemination tyvärr då killen jobbade...

Fick OVITRELLE sprutan för 9 dagar sedan och nu på kvällen när jag testade så blev det ett svagt pluss.

Hormonerna är tyvärr inte ute ur kroppen, varför kan det inte bli ett riktigt pluss?

Känner mig inte gravid förutom mitt humör, ledsen, arg och irriterad...

Inga ömma bröst längre så det har misslyckas denna gång igen!!!

Blääää och usch.          

• minaz

Verkligen en underbar tråd med underbara männsikor här, tyvärr har många flyttat över till en "gravidtråd" så dem saknar jag en aning...

Men hallå tjejer nu ska vi plussa här igen, om inte annat så kämpa =)

Fick ett tråkigt, nedstämande brev idag i från IVF-kliniken i Huddinge.

" Grattis till gemensam vårdnad  ( barn sedan tidigare) 2002, men tyvärr kan vi inte behandla dig nu utan vi ser att situationen ser stabil ut ett tag fram över, återkom igen SEP 2013"

Ghhhaaaaa säger jag bara.... hur i... hela friden...

Det här blir svårt, inget pluss, ingenting på 2 år 3 månader, blir nog svårt för oss att få till ett pluss under den här tiden.

Varför är vården så svår?  

Den här månaden blev ingen insemination, nu sparar vi igen inför nästa försök... tagit en pergotimekur ist som knappt ger effekt men hoppet finns ju.

14 dagar kvar.                     

• minaz
    baby Pyk skrev 2012-09-25 19:33:51 följande:
    Tack alla som grattar mig

Ett stort grattis till ditt efterlängtade pluss - HÄRLIGT!

Känns kul att ni äntligen lyckas efter så lång tid, här är jag lite nedstämd över att aldrig ha fått vårat pluss, 2 år och 3 månader UTAN ett endaste...

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012