• minaz

Vi som ska börja inseminera 2012

Längtan 30 skrev 2012-06-08 21:18:46 följande:
    Vina ord, håller tummarna för att vi alla plussar nån gång d här året!
    Ja det var verkligen, fint skriviet =)
    Känns genast bättre när vi har varandra - som förstår och som kämpar, klart vi alla får ett pluss i år.
    Ta väl hand om er.

Nu har jag en fråga här mitt i allt.

Nån som har någon aning om man kan göra en insemination under midsommarhelgen???

Hur gör man isf OM det inte går att bli inseminerad?
  • minaz

Hoppas det tar sig nu, att du får ett fint pluss snart =)
    *Håller tummarna*

Lite trist att det ska vara stängt i JULI men så är det här med att kliniken är stängd...
    Ska ringa på måndag och höra hur läget är kring midsommar helgen, kanske går det att lösa.

Hur lång tid har du kvar ill BIM?
    Har du gjort en ostimulerad insemination?

Känner du av ngt ännu?

• minaz

Neeeej... "Duvan" vad tråkigt =((((
    Lider med dig och förstår denna smärta, hoppas verkligen det inte är nått jätte allvarligt, kanske en tvilling som går bort och den andra överlever =)
    *hoppas* på det bästa för dig.

Här är det mensdags och misslyckades med första inseminationen, var lite väntat också för min del, då jag hade en mognen äggblåsa på fel sida av äggstocken, denna gång ber och börnar jag för att det ska vara ägglossning på rätt sida och för att ägget ska bli befruktat, vet att det är en svår, nästan omöjlig procudur men någon gång kan det väl lyckas?

Ska påbörja men gonal-f om 3 dagar och hoppas på fin-fina resultat.

• minaz

Känner att nått händer i nedre delen, det drar och molar, hoppas det är " GONAL-F" som ger fin- fina resultat snart...
    Hoppas, hoppas det nu är mogna och friska ägg men jag vågar verkligen inte hoppas för mkt.

Nästa vecka är det dags för insemination...

• minaz
    Längtan 30 skrev 2012-06-16 22:24:02 följande:
    minaz: Ja håller tummarna för finfina, mogna å friska ägg!! {#emotions_dlg.flower} Lycka t..!!
    Tack för att du håller tummarna, nu banne mig ska det gå fram till en graviditet.
    Hur går det för dig?

Har du haft din BIM?
  • minaz

Åh... nu är det spännade, många med BIM i dagarna och jag håller stenhårt för er att ni ska få ett fint Plus...
     Hur mår ni, känner ni av något?

Kanske ifs dumt att känna, men hoppas ni plussar nu, snart.

Själv ska jag på min första kontroll och se om det finns någon eller 2 äggblåsor som börjat mogna på, den här gången tror jag att det är en på g på rätt sida iaf och hoppas nu också att det är ett fint, friskt ägg där i...
    Ev ska jag inseminiseras i helgen, vet inte alls hur blåsorna har reagerat på gonal-f kuren jag fått den här månaden.

I JULI så ska jag ha mitt första riktiga pluss, det ska bara gå vägen....

Har igentligen inga stora förhoppningar men jag hoppas.

Upp tidigt imorgon bitti för att sedan göra alla dessa kontroller.
    NERVÖÖÖS.

Snart dags för försök nummer 2 m. insemination och på egen hand försök 25 på egen hand utan ett endaste pluss.

• minaz
    baby Pyk skrev 2012-06-19 09:20:46 följande:
    idag kom mensen. inseminationen funkade inte.. jag kan inte sluta gråta... och nu har sophiahemmet stängt vilket betyder att nästa insemination inte blir förrän i september! det är huuuur lång tid som helst och jag mår skit.
    Neeeääää vad tråkigt, beklagar...
    Känner med din smärta, det är jätte jobbigt när man hoppas och längtar så och sen misslyckas man.

Hoppas du får nått att njuta av under sommaren iaf.

Men var på Sophiahemmet gör du inseminationen?

Många  kramar och önskar dig att du ska få mod och kraft till nya tag...
  • minaz

Idag var jag på kontroll av mina äggblåsor är nu på CD 9 och hade 2 st äggblåsor på vänster sida . ( Där jag har stopp)

Och 2 st på höger sida där jag har fri passage =)

Så nu håller jag tummarna för att nått av äggen ska bli befruktade och för att dom ska hitta sin plats...

Lördag , söndag ser det ut att bli insemination.

Hoppas, hoppas,hoppas att det är vår tur nu.

• minaz

GRATTIS "Längtan 30" wiiiiiiieeeee vad roligt med ett pluss ett stort grattis, det här kommer ju gå kanoners...
    En underbar sommar med en liten i magen.
    *kram*

Ett stort GRATTIS till dig med "Mariaa G" Vad underbart!
    Njuuuut nu och ta hand om er med sol och färska härliga frukter...

Kram.

Själv väntar jag på att mina äggblåsor ska växa till sig och snart är det dags för en insemination och jag hoppas jag också får vara en av dom som plussar nu i JULI.

• minaz
    baby Pyk skrev 2012-06-20 21:35:54 följande:
    Stort grattis till plussen! Skönt o se att det faktiskt funkar med insemination. Jag har svårt att ta mig förbi detta misslyckande.. Vill att det ska vara augusti nu..
    Kram

Usch vad jobbigt att känna  så, vet precis hur det  är, har varit där själv och kännt hur jag bara vill sjunka igenom jorden.
    Önskar dig ny kraft till ett nytt försök och då ska  det bli ett pluss för dig.
    Var på "sophihemmet" går du?

(Visst var det där)

Hur länge har ni försökt?
    Blivit gravid någon gång eller aldrig... ?

Neäää det är ju bara för jobbigt det du går igenom, hoppas på pluss nästa cykel.

*kram*
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012