• minaz

Vi som ska börja inseminera 2012

Nån som varit med om att eran sambo/ pojkvän blivit mer kåt i er när ni närmar er ägglossning, min man tycker jag ger honom signaler... äääääeeeeee   jag är som vanligt, fattar ingenting men, men konstigt hur vi är funtade.

• minaz

Går du på sophiahemmet?

Hur många inseminationer gjorde du per cykel?

• minaz
    baby Pyk skrev 2012-06-21 22:58:44 följande:
    Caneya- jag kanske borde byta till andrologen?? Det är mig det är fel på.. Mannen är toppenfrisk. Trevlig midsommar!
    Har dom gjort nån fullständig utredning på dig?
    Att byta - jag var först till fertilitetskliniken och där var dom väldigt noga med att inte byta när man väl kommit dit...
    Läkaren sa att OM jag som kvinna har fel så kunde dom hjälpa mig mer än vad dom kunde göra på andrologen.
    Men självklart så tycker jag du ska byta om du inte är nöjd.
  • minaz

Idag har jag blivit inseminerad, och igår tog jag OVITRELLE sprutan...
    Nu ska ägget och spermien bli kära....
    Vet att det är en lång, svårt procedur men det ska klaffa nu, sista gången vi gör detta sen har vi inte råd med några fler gånger.
    Fungerar inte det här så kan jag inte bli mamma.
    Ömma bröst och trötthet och irritation står på schemat idag =(
    Kan gärna må värre om jag bara blir gravid.

• minaz
    baby Pyk skrev 2012-06-23 23:29:56 följande:
    Vi missar juli och augusti troligtvis.. Det är ju stängt nu. Vi har bara gjort en insemination än så länge. Kanske tänker dom annorlunda i höst? Jag måste andas och hoppas innerligt att det funkar...
    Det kommer fungera någon gång, klart det gör men det tar tid, jag fick infon att det kan ta så lång tid som upp till ett halvår.
    Jag förstår verkligen din längtan och att man inte orkar och har tid, pengar eller lust att vänta.
    Hoppas och önskar dig ett pluss i väntan.
    Försök håll modet uppe.
    *kram*

Jag gör mitt andra försök nu och sen har vi tyvärr inte råd till fler =(
    Jag har aldrig lyckas bli gravid förut så...
  • minaz
    Längtan 30 skrev 2012-06-24 06:08:42 följande:
    Lycka till, hoppas att d tar sig denna gången, ja håller alla tummar å tår!!! Hjärta
    Det hoppas jag med att det går vägen, tar tacksamt emot att ni håller tummarna för mig =)

Hoppas, hoppas, hoppas att det går nu...
    Min kära hade iaf många småttingar som var liviliga och  av dom så borde det väl bli en  liten bebis?...
    Nu ska dom bara simma till rätt äggledare också.
    Imorgon ska jag åka och kolla om jag ägglossat, det känns så iaf men kroppen är så lurig att man aldrig kan veta säkert.

Uppdaterar imorgon om vad som hänt.

Vi har försökt i 25 månader och det här är vår andra insemination.

Hur mår ni då?
    GRAVIDA...
    Har ni fått i er nån midsommarmat och kunna njuta utan att må illa?

Ha en trevlig fortsättning.
    *kram*
  • minaz
    MariaaG skrev 2012-06-24 15:24:51 följande:
    Jag mår bra, är mest yr och liiite illamående om jag inte ätit. Är fortfarande chockad och ganska rädd att det inte ska stanna. Idag är första dagen som jag inte testat.
    Jag hoppas verkligen för er skull minaz, får ni inga gratisförsök?
    Det kommer klara sig för båda er...
    Kämpa tillsammans <3

Erat stöd betyder oerhört mkt, att ha någon/ några vid sin sida som förstår när det kommer stunder av misslyckande och sorg, som man kan vända sig någonstanns  =)

Även bra nyheter vill jag ju dela med er...
    Den 8 JULI vet jag utgångsläget, många dagar kvar men det är nog värt att vänta.

Nu blir det långa dagar kvar, som jag kommer räkna ner.

NEJ.
    Tyvärr inga gratis försök. =(

Om ni blir jätte illamående så ta färsk ingefära tror jag ska vara bra.

Jag mår dessvärre illa  men det är pågrund av HCG (Ovitrelle) sprutan =(
    Och brösten ömmar...

Kan gärna må 1000 gånger sämre bara det är en liten som vill boooaaa in sig.

Håll mig gärna uppdaterade hur ni mår och när ni får se erat underverk, det är spännande för mig med att följa er.
  • minaz
    drömmaromsmått skrev 2012-06-24 16:16:34 följande:
    Vad är det som gör att ni inte har några gratisförsök?
    Har man inga barn tillsammans och uppfyller ålderskraven är man ju berättigad fertilitetshjälp i form av insemination eller ivf. 
    Det stämmer som du säger att man ska få hjälp med IVF eller insemination, GRATIS  men tyvärr så blev jag nekad!
    En läkare hade kollat min tidigare historik och gjort den bedömningen att jag inte var lämplig för nån fertilitets behandling.  =(((

DET TRÅKIGA idet här är att det som stå i dom journalerna INTE stämmer och nu finns det ny info om att jag VISST skulle vara lämplig, men jag orkar inte bråka och tjaffsa så jag hoppas att det här nu kommer gå för oss...

Hoppas ni förstår vad jag menar.
  • minaz
    Sally Cinnamon skrev 2012-06-24 20:23:42 följande:
    Håller tummarna här på min lilla kant också, både för er som fått plus att det ska hålla i sig och för  alla som väntar darrigt.

För oss drar det ihop sig till inseminationsdags, som vi har längtat!  Fjärde försöket nu, statistiskt sett borde det ta sig.
    Åh lycka till nu! 
    Hoppas det tar sig, tummarna hålls "extra hårt" .
  • minaz

Så typiskt , hopplöst med andra ord!
    Jag har ju reagerat jätte fint på GONAL-f behandlingen men sen nu när jag har inseminiserats så visar det sig att äggblåsan inte spruckit...

Det knäppa är att det fans från början 2 st och den ena är borta/ mindre och den andra har vuxit till sig till 26 mm och vägrat släppt trots OVITRELLE.
    Dumma , dumma kropp.
    Jag vill ju bli gravid men nu är det OMÖJLIGT.

*snyft*

*snyft*  

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012