Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Cice skrev 2012-08-24 15:34:55 följande:

Hej Längtan30.

Menar du i Göteborg ? 

Jag skulle blir tacksamt om du kan ge mig deras telefonnr.

Kram   
    Hej!

Jajjemen i Götet..! Deras nr å telefontider e: (031) 7116620 mån-tors 8:30-11:30 + 13:00-14:30.

Kram tbax å ha en trevlig helg! 
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-25 07:39:43 följande:
    Inatt kom mensen. Det var väntat iom det negativa testet. Så besvikelsen blev inte lika stor denna gång. Men ändå, undrar hur länge man orkar detta. När ska man köra på ivf istället? Många funderingar.

Jävla skitmens!! Jag hade nog provat hormonstimulerande före ivf men d måste ju va er tid på SU snart så kan dom ta ställning t hur ni bäst går vidare! Kram
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-25 08:01:45 följande:
    Längtan: precis så jag tänker med. Vi ska köra ett hormonstimulerat. Det blir vårt sista inseminationsförök i danmark. Sen ska vi köra på på sahlgrenska när vi kommer fram. O plan c blir väl ivf i danmark. Skönt o få ventilera tankarna med någon. Kraaaam

Låter som en bra idé! På tal om Sahlgrenska måste jag ringa på tisdag å tacka nej, förhoppningsvis blir ni kallade snabbare isf även om d härligste vore om d tog sig nästa försök! Oftast bättre att ventilera sina funderingar, för att förstärka sina egna lösningar lr få hjälp att se nya. Kram!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-25 10:55:50 följande:
    Tyra: har läst en amerikansk studie att 70% är gravida inom 8 försök. Med marjoriteten på något av de första 4. Sedan går kurvan neråt och efter 8 planar den ut ordentligt. MEN: de finns ju den som blir gravida på 10 gången också. Vi kommer ha gjort 4 i danmark o sen får vi fyra på su. Funkar inte det så blir det ivf. Hade dock gått direkt till ivf nu om vi inte haft su försöken. Chansen e så mycket större att det tar sig med ivf ju.
    Jag tycker att ni ska försöka pusha för att gå direkt på ivf om d e va ni vill, om ni inte tror på insemination menar jag, annars självklart köra på igen :) Håller tummar å tår att ni snart blir kallade!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-27 12:40:16 följande:
    Är så glad! Fick receptet idag, o det va inga problem alls o hämta tabletterna o sprutan e beställd :)
    Åh va skönt!! Grattis, hoppas du mår ok av tabletterna å så sen. Har du funderingar om hur du ska ta sprutan sen e d bara att fråga Drömmaromsmått (hon hjälpte mig å har t.o.m video på sin blogg om d..!), jag kan iofs oxå men har "bara" gjort d 2ggr så hon e mer erfaren. Hjärta
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-27 14:19:05 följande:
    Sally o linnea: håller tummarna stenhårt för er!! Längtan: tack vännen, du är så snäll! Va beredd på o ta striden men det gick hur smidigt som helst. Förklarade iof såfort ja kom fram att jag hade ett utländskt recept oså. Typ lovprisade tjejen innan jag gick sen :D så idag e cykeldag 3 så nu ska jag ta tabletterna. Ska läsa lite om dem först bara. Man kan väl ta dem närsom på dagen? Imorgon ska jag ringa o boka ultraljudstid med. Hoppas det går smidigt annars får jag ringa dem du vart hos längtan. Förresten, vet någon hur många äggblåsor som e max i danmark? Här får man ju max ha två i sverige o det har jag ju haft av mig skälv ganska ofta..
    Tabletten/tabletterna ska tas samma tid varje dag, ska du ta 1 lr 2/dag? Så skönt att d gick smidigt att hämta ut medicinen! 3äggblåsor har jag för mig ska vara max i Danmark - men t skillnad fr i Sverige så "reducerar"/tar dom bort ägg om du har för många stora (på SU får man avbryta å vänta 1-2cykler), vet inte helt 100 om vår klinik gör d men Drömmar har fått göra d på CFC. Vårt sista försök hade jag 2 stora äggblåsor + 1 som va nåra mm mindre men som Lars inte trodde skulle hinna släppa + en massa små omogna.. Får du ingen tid på din privata så säg t så får du numret! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-27 15:15:05 följande:
    Två per dag :) tack så mycket för dina svar längtan :)
    Så lite så, d e ju sånt vi gör i denna tråden, hjälper å stöttar varann så gott d bara går! :)
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-08-28 11:07:38 följande:
    Har bokat ultraljud för cykeldag 12. Fick dra en nödlögn om att vi redan går på su. Hoppas det går bra ändå ;) hur måna timmar efter sprutan har ni inseminerats? Läste att det skulle va 36 timmar någonstans..
    Första gången inseminerades jag ca 39-39½h efter sprutan å andra ca 38h å sista gången hade äggen inte släppt men han trodde att dom skulle göra d inom nåra timmar efter inseminationen.

Skönt du fått bokat tid för vulet!  
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-08-30 11:39:58 följande:

Ok, var det 24. Jag blandar ihop allt, har pluggat för mycket ;) Hoppas dom har rätt, vi märker det snart.
    När jag var på kliniken i juni frågade jag om hur länge spermierna lever å då sa dr Lars "Upp till 3 dygn kan dom leva men garanterat 1 dygn minst." Då tyckte jag att d lät väldigt länge eftersom jag läst 1 dygn i denna tråden som "maxgräns" typ. Håller tummarna att spermierna väntade in ditt ägg å att ett fint plus väntar snart. 

Linnea: Håller självklart tummarna för dig oxå. 
  • Längtan 30
    TyraPaloma skrev 2012-08-31 11:59:36 följande:
    Mensvärk och bruna flytningar här..... Jävla skit. Börjar tro att det blir missfall för oss denna gång
    Hur har d gått, har du mer ont? Bruna flytningar e vanligt å behöver inte vara farliga, man kän även blöda en del utan att d betyder att man får/har fått missfall. Jag fick bruna flytningar i v 7+6 (ungefär när jag skulle fått mens om jag inte va gravid), hur långt gången e du? Kramar {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012