Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

TyraPaloma skrev 2012-06-20 19:02:21 följande:
    Och där kom mensen... Jävla skit, vad ledsen man blir
    Styrkekramar, lessen att d inte gick vägen denna gången! Håller tummarna ni hinner t Gyn Grönlund innan dom stänger?
    MariaaG skrev 2012-06-20 17:39:31 följande:
    Tack igen för alla grattis, inseminationen gjordes på storkkliniken.

Hela dagen har jag gått runt och tänkt på detta, har varit supervirrig och haft svårt att formulera hela meningar :)

Mina symtom har varit: Värmevallningar (började för flera dagar sedan), yrsel som började igår och har intensifierats idag, samt lätt illamående idag under dagen. Kl 11 idag, 1 hel timme innan lunch mådde jag superilla och kände att jag var tvungen att äta nåt. Jag tackar och tar emot för alla saker jag känner, har aldrig känt det innan och är otroligt fascinerad, särskilt över att det kom så snabbt!

Det som slog mig idag är att jag har vetat hur allt fungerar fram till man blir gravid (alla försök, metoder, hormoner osv) men nu...nu har jag ingen koll alls. Vet inte när man skriver in sig på mödravården, vet inte vad man ska och inte ska äta...vet inget om att vara gravid....det har alltid känt så otroligt avlägset.

Jag hoppas att det kommer fler plus här snart!!
     Usch, ja håller m, har inte heller nån aning om när man ska ringa MVC å sånt.. Grattis igen, hoppas oxå vi får se fler plus här i tråden snart! Hjärta
  • Längtan 30
    Duvan, tack så mycket! Hoppas d fortsätter gå bra bara. :) Pausar ni t aug lr hinner ni t GynGrönlund innan dom har semesterstängt? Kram!

Tack baby Pyk! Hoppas du finner kraft t nytt försök i augusti, förstår att du längtar! Ja längtar oxå t augusti. Massa styrkekramar!!
  • Längtan 30
    dreamz01 skrev 2012-06-21 09:39:07 följande:
    Hej tjejer! Jag borjar med att gratulera langtan 30 och Maria G till plussen!

Jag och min sambo ska gora var andra makeinsemination nagon gang nasta vecka..ska tillbaka pa ett andra ultraljud pa mandag. For att gora var historia kort har vi forokt att bli gravida i drygt 2 ar, och undersokningarna har visat att det ar ingen "fel" pa mig, men sambon har valdigt nedsatt spermiekvbalitet..bade i antal och "simformaga". Vi star i ko till IVF, men det blir inte aktuellt forann i februari-mars nasta ar pga av langvantetid. Sa darfor ska vi forsoka med 6 inseminationer under tiden. Vart forsta forsok gjordes precis innan pask, och efter det har vi paborjat 2 andra forsok men forsta gangen blev jag overstimulerad och nar vi kom tillbaka pa efterkontroll hade jag fortfarande blasor kvar. Men NU antligen ser allt bra ut, och jag behover inte ta nagra hormoner heller! vilket jag ar himla tacksam for! Jag bor i Italien och har vill dom inte inseminera utan att stimulera kvinnan..konstigt tycker jag men jag antar att de vill oka odsen for oss.

Jag hoppas ni har orkat lasa, och jag vill bara tillagga att jag hoppas att vi alla far plussa detta ar! och lycka till ni som ska testa i dagarna!         
    Välkommen! Lycka t m kommande insemination, ja håller tummar å tår för flera plus här inne oxå!
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-06-21 21:09:57 följande:
    Hej tjejer.

Tänkte bara uppdatera med att vi varit och träffar läkaren angående ivf till hösten.
    Fick konstaterat att jag har pco. Väldigt märkligt att ingen gjort någon ordentlig utredning på det tidigare.

Men nu ska vi iaf köra igång och v37 är bokat för oss. Jag kommer att göra det korta protokollet som innebär sprutor i ca 10 dagar. Han sa att det var lite svårare att få in rätt dos när man har pco, men han gillade utmaningar och tyckte det var bra att jag hade hög äggreserv. Förmodligen har jag det pga pco.

Nu ska jag njuta av sommar och semester.

Glad midsommar på er alla och lycka till!

Fortsätter att följa er härliga tjejer ändå :)

Kram
    Konstigt d inte upptäckts förrän innan men hur som helst, bättre sent än aldrig!

Glad midsommar på dig oxå å lycka t..!

Kram 
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-06-24 00:42:16 följande:
    Det kommer fungera någon gång, klart det gör men det tar tid, jag fick infon att det kan ta så lång tid som upp till ett halvår.
    Jag förstår verkligen din längtan och att man inte orkar och har tid, pengar eller lust att vänta.
    Hoppas och önskar dig ett pluss i väntan.
    Försök håll modet uppe.
    *kram*

Jag gör mitt andra försök nu och sen har vi tyvärr inte råd till fler =(
    Jag har aldrig lyckas bli gravid förut så...
    Lycka till, hoppas att d tar sig denna gången, ja håller alla tummar å tår!!! Hjärta
  • Längtan 30
    minaz skrev 2012-06-24 14:20:34 följande:
    Det hoppas jag med att det går vägen, tar tacksamt emot att ni håller tummarna för mig =)

Hoppas, hoppas, hoppas att det går nu...
    Min kära hade iaf många småttingar som var liviliga och  av dom så borde det väl bli en  liten bebis?...
    Nu ska dom bara simma till rätt äggledare också.
    Imorgon ska jag åka och kolla om jag ägglossat, det känns så iaf men kroppen är så lurig att man aldrig kan veta säkert.

Uppdaterar imorgon om vad som hänt.

Vi har försökt i 25 månader och det här är vår andra insemination.

Hur mår ni då?
    GRAVIDA...
    Har ni fått i er nån midsommarmat och kunna njuta utan att må illa?

Ha en trevlig fortsättning.
    *kram*
    Midsommar va bra, dessutom slapp ja komma på nån annan ursäkt än att d va ja som körde när d blev tal om nubbe å sådära. Åt god sill å så som vanligt, har inte haft nåt direkt illamående så ja varit i närheten att spy, ännu men d e 1-2v kvar, sen kan d komma igång. När ja va gravid för 5år sen fick ja inget illamående, så att ja spydde alltså, förrän i mitten av 6v lr i 7v ungefär. 

Tack dsamma minaz å lycka t imorrn!! Kraam 
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012