LiveYourDreams skrev 2012-07-29 15:16:33 följande:
Jenniekk: tur jag kollade :p fick äntligen mens idag så nu jäklar :)
Ihhhh, jag håller alla tummar å tår!!! Spännande!!
D går bra, illamåendet har stannat vid nåt liknande åksjukekänsla, har ul om drygt 2v å då hoppas jag allt ser bra ut oxå för jag nojar i allmänhet över vaga symtom mm..Ta i trä, d ser nog bra ut
vivantarpadig skrev 2012-07-29 17:37:24 följande:
Jennieek och liveyourdreams: ni har varit på Gyn Grönlund känns det som, brukar ni meddela Grönlund när ni får mens så att de vet att ni är på gång eller ni ringer först när ni får omslag? Tar ni pergo och ovitrelle och i så fall vem skriver ut det till er i och med att ni gör insem i danmark?
Jag mailade Dr Lars samma dag jag fick mens inför första försöket och då skickade han hem recept på posten (jag har haft ganska oregelbundna cykler å ville gärna göra 1-2 försök innan de hade semesterstängt nu i juli), vid båda inseminationerna fick jag med nya recept hem, för han resonerade som så att jag skulle ha en vanlig cykel i juni till juli om det inte tog sig på andra försöket men det gjorde d ju..
Betalade drygt 500:- för tabletter å spruta då utländska recept inte går på högkostnadsskyddet, så vill du snåla/vara ekonomisk så vänd dig till en svensk gynekolog för översättning av receptet.
Tror inte, om man är frisk i övrigt, att Pergo + Ovitrelle ökar chanserna att d tar sig, men snarare att d e enklare att planera in när man kommer åka ner, däremot måste man göra ett vul på cykeldag 11 för att kolla hur många ägg samt för att kolla storlek på dessa så man vet när man ska ta Ovitrellen (enligt Dr Lars ordination såklart!). Lycka till, säg till om du behöver vägbeskrivning dit lr har fler frågor!