Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

Linnea1986 skrev 2012-07-18 19:37:58 följande:
    Tänkte höra om de e någon som åkt till Gyn Grönlund och har haft remiss från sin läkare här i sverige till de??
    Nej vi åkte på eget bevåg, SU remitterar inte ens vidare inom Sverige så har svårt att tänka mig att dom skulle ha gjort d t Danmark..Fast stort grattis om er läkare e villig att skriva remiss för er insemination utomlands!  
  • Längtan 30

Till er tjejer som väntar på ÄL snart vill ja bara önska er lycka till, ja håller tummar å tår stenhårt! 

Kram å ha en skön helg allihop!! {#emotions_dlg.flower}

• Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-07-22 12:31:58 följande:
    Dr lars föreslog inte byte på något av våra två försök. Men det kan ju faktiskt vara så att man inte är en biologisk match så därför ska vi byta nu nästa gång.

För vår del bytte vi donator vid andra försöket, d va dr Lars förslag. Vi hade iofs tänkt be om d men ja blev lite förvånad ändå m tanke på d ja läst om andras erfarenheter fr kliniken. Håller tummar å tår så dom vitnar för att ni ska bli gravida allihopa snart!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-07-22 12:31:58 följande:
    Dr lars föreslog inte byte på något av våra två försök. Men det kan ju faktiskt vara så att man inte är en biologisk match så därför ska vi byta nu nästa gång.

För vår del bytte vi donator vid andra försöket, d va dr Lars förslag. Vi hade iofs tänkt be om d men ja blev lite förvånad ändå m tanke på d ja läst om andras erfarenheter fr kliniken. Håller tummar å tår så dom vitnar för att ni ska bli gravida allihopa snart!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-07-29 15:16:33 följande:
    Jenniekk: tur jag kollade :p fick äntligen mens idag så nu jäklar :)
    Ihhhh, jag håller alla tummar å tår!!! Spännande!! {#emotions_dlg.flower} D går bra, illamåendet har stannat vid nåt liknande åksjukekänsla, har ul om drygt 2v å då hoppas jag allt ser bra ut oxå för jag nojar i allmänhet över vaga symtom mm..Ta i trä, d ser nog bra ut  
    vivantarpadig skrev 2012-07-29 17:37:24 följande:
    Jennieek och liveyourdreams: ni har varit på Gyn Grönlund känns det som, brukar ni meddela Grönlund när ni får mens så att de vet att ni är på gång eller ni ringer först när ni får omslag? Tar ni pergo och ovitrelle och i så fall vem skriver ut det till er i och med att ni gör insem i danmark?
    Jag mailade Dr Lars samma dag jag fick mens inför första försöket och då skickade han hem recept på posten (jag har haft ganska oregelbundna cykler å ville gärna göra 1-2 försök innan de hade semesterstängt nu i juli), vid båda inseminationerna fick jag med nya recept hem, för han resonerade som så att jag skulle ha en vanlig cykel i juni till juli om det inte tog sig på andra försöket men det gjorde d ju..

Betalade drygt 500:- för tabletter å spruta då utländska recept inte går på högkostnadsskyddet, så vill du snåla/vara ekonomisk så vänd dig till en svensk gynekolog för översättning av receptet.

Tror inte, om man är frisk i övrigt, att Pergo + Ovitrelle ökar chanserna att d tar sig, men snarare att d e enklare att planera in när man kommer åka ner, däremot måste man göra ett vul på cykeldag 11 för att kolla hur många ägg samt för att kolla storlek på dessa så man vet när man ska ta Ovitrellen (enligt Dr Lars ordination såklart!). Lycka till, säg till om du behöver vägbeskrivning dit lr har fler frågor! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30

jenniekk: skönt att kroppen verkar va m på noterna igen! hoppas d e er gång nästa gång! {#emotions_dlg.flower}

LiveYourDreams: Står ju bara på hemsidan att dom har semester t.o.m v30 å d va la förra veckan? Så förutom kursen ni nämnde tidigare så har dom nog öppet som vanligt? Håller tummarna att d snart e dax för ÄL å att d går bra att åka iväg även om frugan inte kan åka m! {#emotions_dlg.flower}

• Längtan 30
    telgebo skrev 2012-08-02 17:47:15 följande:
    Var ligger gyn grönlund och vad kostar en insemination där?
    GynGrönlund ligger på Sudergade 3 i Helsingör. Insemination kostar 2300dkk (ca 2800kr) lr 4000dkk för dubbelinsemination.

vivantarpådig: skönt att allt gick bra!! lovar att hålla tummarna i 2v för er skull..!  
  • Längtan 30
    telgebo: Så lite så! Har du/ni nåt försök på g nu i augusti, gjort nån innan? Lycka till..!
  • Längtan 30
    telgebo skrev 2012-08-02 19:21:11 följande:

Nej jag försöker inte att få barn just nu. Fick barn i okt förra året ej genom ins. Har dock gjort hemins förut.
    Ok, bara kollar upp i förväg kanske Grattis t dottern!
  • Längtan 30
    telgebo skrev 2012-08-02 20:20:11 följande:

Ja typ, vi får se. Men jag vet inte om ins är rätt, verkar vara så krångligt med faderskap sedan då det görs utredning.
    Tack så mycket.
    Heminsemination ja, d e annorlunda när man gör d via klinik eftersom man får intyg/kvitto att man inseminerats..

Så lite så!  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012