Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

Fröken Smilla skrev 2012-03-07 12:17:03 följande:
    Mensen dök upp inatt...
    Beklagar :(
  • Sally Cinnamon
    sockerpian skrev 2012-03-16 08:43:47 följande:
    tack tjejer Hjärta

va som sagt på zonterapi i går och det va häftigt, hon kände att jag hade aktivitet i äggstockarna, mer i den ena.
    hon sa att de jobbar i skift vilket va helt normalt om man va ung och frisk.
    hon sa att jag va lättjobbad och trodde absolut att jag hade goda förutsättningar för att bli gravid igenGlad.

ältesten va negativt i morse..men ska det följa min normala så ska jag få ägglossning i morgon em-kväll, så söndag blir det förhoppningsvis bilresa över bron....tur man har bropassGlad

vilka väntar på bim här?

kramar
    Välkommen tillbaka. Hur fungerar zonterapi? Spännande att se om det tar sig direkt igen. Jag har hört att det inte brukar vara så svårt att bli gravid igen efter missfall, men det kanske är en myt, jag vet inte.
    Vi väntar...en vecka kvar till BIM, snigelfart!
  • Sally Cinnamon
    Längtan 30 skrev 2012-03-16 12:31:48 följande:
    håller tummarna att tanten inte kommer utan att du får ett fint plus istället
    Tack <3
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-03-17 10:52:34 följande:
    Tack för din uppmuntran men jag blöder för fullt nu vilket innebär att denna cykeln bara var 24 dagar. Har aldrig hänt förut!!!

Vet inte hur vi ska gå vidare nu... Vi pausar nog en månad iaf...

Hoppas testet slår om för dig ikväll... Glad    
    Samma hände mig efter första inseminationen. Och har heller aldrig hänt förut. Men månaden därpå var allt som vanligt igen. Fattar verkligen inte varför det blev så, men tråkigt är det när man knappt hinner börja hoppas. Kram!
  • Sally Cinnamon
    Binaaa skrev 2012-03-22 20:37:36 följande:
    De vill ta bort en bit till av livmoderhalsen. Om det finns kvar efter det tar de bort hela livmoderhalsen som man isf får sy ihop när man blir gravid... Har bara en jätte dålig magkänsla över det hela som säkert grundas i att min mamma nyss fått ta bort livmoder och äggstockar. De vill ju inte göra det i onödan när man är yngre.... Men jag menar bara att det skulle inte ta lika hårt på mig om jag hade ett barn...

Läkarna avråder för att de säger att jag ska sätta min hälsa först och att de inte gör ingreppen när jag är gravid.... Min kollega hade samma som jag, men hon hade även en cysta i livmodern. Hon skyndade sig att skaffa barn och lyckades som tur var på första försöket, men de fick ta ut bebisen tidigare än beräknat och sedan opererade hon bort sin livmoder. Känner mig helt stressad över att det ska bli värre! Kan inte alls tänka positivt längre :(

Jag lider med dig, Binaa! Vilken skitsituation du hamnat i helt plötsligt. Finns det någon på sjukhuset som du kan dryfta de här frågorna med och förklara din oro? Kanske få veta vilka riskerna är för dig om du väntar, säg ett år. Du får ju inte bli allvarligt sjuk på kuppen! Men det kanske är lugnt. Man behöver ju dock få fråga allt, eller så funkar jag i alla fall. Information!
    Kram, hoppas du får någon rätsida på allt.
  • Sally Cinnamon

Om någon är intresserad så kan jag ju passa på att ta upp min aktuella situation. BIM imorrn, har inga som helst symtom och har verkligen en känsla att det inte tagit sig. Men vi får se!

• Sally Cinnamon

Nej, det blev inget den här månaden heller. Usch, jätteledsen. Känns som om det aldrig är vår tur... men vi har ju två veckor på oss att plocka ihop hjärtat och försöka igen. Det måste vi ju. 

• Sally Cinnamon
    Binaaa skrev 2012-03-24 01:22:35 följande:
    Nu har vi iaf bestämt oss för att köra på vår första insemination! Pratade med KK idag (som gjorde min operation) och dom var positivare än min gynekolog. Ska börja äl-testa på måndag. Min mens var lite oregelbunden förra månaden men det var tydligen vanligt efter operation osv. Tack för allt ert stöd, det är guld värt att ha er här att bolla tankar med!! Hjärta
    Nu håller vi tummarna för dig Binaaa och för Sunsed1.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012