Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Tack för allt stöd. Och trist att det inte funkade för dig heller Smilla. Vi gör nog en paus nu och undersöker hur vi ska gå vidare. Kram.

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-08-13 08:54:23 följande:
    Sally: en paus kan vara bra ibland. Så man får ladda om. Vila sig. Det tar ju på en varje gång det inte blir något. Kraaaaam

Ja, samtidigt som det är stressande eftersom tiden går så snabbt ändå och vi vill ha barn nuuu, men så har vi ju känt i tre år så en månad hit eller dit... Vi får se hur vi gör.
  • Sally Cinnamon

Antingen nåt stimulerat försök eller direkt till ivf. Ska höra lite med reproduktionsmedicin vad dom tycker. Det borde vara vår tur där snart.

• Sally Cinnamon

Spännande med streck. Hoppas det är starkare imorgon!

Här händer det grejer, jag har redan börjat äta hormoner inför ett DI-försök här hemma i Sverige. Känns försiktigt positivt, även om vi är lite nedbrutna av våra misslyckade försök i DK. Vore så underbart om det kunde få bli vår tur snart, knappt så jag vågar tänka på hur vi skulle reagera :)

• Sally Cinnamon

Vi väntar> stooort grattis! Vilken lycka!

Live your dreams> jag har fått pergotime. Har inga problem m oregelbunden mens eller utebliven äl (såvitt jag vet) men det kan visst boosta chanserna så vi testar. Vågar man hoppas på twins? ;)

• Sally Cinnamon

Hej! Imorgon ska vi på ul för att se att det inte är för många ägg på gång. Så jag behöver lite tumhållning för ett eller två :) Lycka till ni andra som väntar och längtar.

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-08-19 11:30:49 följande:
    Sally: vad spännande!! Håller alla mina tummar.. Och tårna med :D

Tack! Det hjälpte. Två fina ägg på väg och insemination redan imorgon :) Hormoner kanske är grejen ändå?

Håller tummarna för dig med, tänker du tjuvtesta eller vänta tills det är dags på riktigt? Själv har jag jämt tjuvtestat men du har rätt i att man blir så sänkt när det är neg. Ev i onödan när man testar tidigt för det KAN ju slå om.
  • Sally Cinnamon

Här blir det en kort cykel den här månaden, så glad att vi ändå hann inseminera! Nu gäller det att distrahera sig i två veckor då, nån som sitter inne på nåt bra tips hur? Hur undviker ni andra totalt symtomjaktmani?

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-08-21 19:56:46 följande:
    Sally: spännande! :) hoppas verkligen för er :) jadu.. Hataaaar denna väntan. Jag tycker första veckan brukar gå bra för då vet jag logiskt sett att inte mycket kan ha hänt därinne ;) men nu e jag ju i sista dagarna fasen o den tycker jag e värst. Tiden segar sig fram. Man kastas mellan o känna hopp o samtidigt försöka ställa sig in på att det kan bli neg. Har inga bra tips för o fördriva tiden tyvärr. Har varit mer avslappnad denna cykel, men nu e jag nog mer hysterisk än någonsin innan. :p

Känner igen mig! Kanske fel ställe att be om tips, här nördar vi ju loss totalt på alla detaljer runt inseminerandet ;)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012