Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

Aha, spara pengar? Tänker ni göra ivf i DK också? Blir inte det krångligt?

Jag mår bra, fast är nog lite grunddeprimerad. Ingen energi. Men det kanske är höst och förkylning som gör sitt till också.

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-20 19:34:56 följande:
    Sally känner igen det. Man får tänka att det kommer en vår igen även om det känns avlägset. Är svårt att alltid hålla upp modet o kämpa på när det inte går.. Vi ska spara så vi har möjligheten om su faller igenom. Ivf i danmark är faktiskt inte alls så krångligt som det verkar men skulle föredra att köra på hemmaplan, mest för att det är närmare geografiskt.

Ja, det var det jag tänkte. Det blir ju fler besök än för insem, men stannar ni ett tag i DK i så fall, eller åker ner för varje besök?
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-20 19:53:22 följande:
    Blir det dk så åker man först för ett samtal o blodprov. Då får man veta vilken metod o medicin man skall använda. Sen gör man ul. Det kan man sköta hemifrån, så mailar man resultaten o då ställer de eventuellt om medicinen. Sen åker man för äggplock o 2-3 dagar senare förhoppningsvis återföring. Går det vägen kommer man tillbaka för ul i vecka 8 för o se så hjärtslag finns. Men planen om det blir dk är att stanna där från äggplock till förhoppningsvis återföring. :)

Tack för infon! Bra att veta inför framtiden. Låter ju inte så himla bökigt ändå.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-21 06:51:46 följande:
    Mens som väntat. Igår hade jag o frun missade samtal från dolt nummer. Visade sig vara su (genom att ett annnat par med lite kortare kötid fick den tiden de ville erbjuda oss) så störigt att de inte lämnar namn o nummer, folk jobbar liksom! Men men, det borde ju iaf betyda att vi står som nummer 1 i kön nu :)

Dåliga och mycket goda nyheter samtidigt. Vad bra! Är det kuratorssnack först nu då?
  • Sally Cinnamon

Välkommen tillbaka Smilla! Håller tummarna att utredningen inte behövs. I snitt behöver man 7 försök när man försöker få barn på vanligt sätt, så 8 är ju fortfarande inte så högt, upp till ett år normalt. Vet att du inseminerats en del så jag fattar att du vill kolla läget, det är ju rätt påfrestande. Hoppas!

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-22 15:14:05 följande:
    Japp fyra :)

mm, då kommer dom nog föreslå två till, eftersom de själva gör 6 försök innan ivf. Men prova, det KAN ju gå.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-22 16:03:50 följande:
    Sally: bra riktlinje då vet jag vad jag kanske måste ställa mig in på, vad sa de när du sa att ni försökt i danmark? Drog de av de försöken från de sex då?

De tyckte att vi kunde göra två eftersom inget av de fem försök vi gjort innan var hormonstimulerat. Vi provar gärna det innan vi gör ivf så vi var ok med det.
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-25 15:09:44 följande:
    hur går det för dig sally? Du hade rätt förresten. Lusten att kämpa på är tillbaka. Kanske gör fler insem, mest för den ekonomiska biten..

Härligt med ny kämpalust! Visst är det konstigt att den alltid kommer tillbaka?

Här går det väl ok. Tiden sniglar sig fram och jag kan inte riktigt tro på att det skulle kunna vara något. Men det skulle det rent logiskt kunna. Det är alla tidigare misslyckanden som spökar såklart. Insåg för ett tag sen att vi levt vårt liv i tvåveckorsintervall i princip i tre år, inte konstigt att man känner sig lite urlakad.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012