Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-08-21 21:51:43 följande:
    Sally: eller hur! Gud vad mkt jag lärt mig som jag inte visste att jag hade behov av o veta.. Det e testdagar o flytningar o gud vet allt.. Haha. Men jag tror ändå det bästa tipset e o försöka leva som vanligt o slappna av.. Lättare sagt än gjort dock ;)

Precis, det GÅR faktiskt inte att slappna av. Alltför mycket står på spel och det kan eventuellt vara slutet på en massa jobbiga år. Det tipset är vansinnigt svårt att följa!
  • Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-08-22 16:49:05 följande:
    Här finns inget o rapportera. Känns som vanligt. Har ju haft lite molvärk o ömma bröst men de har jag alltid innan mens. Värmevallningarna e märkligare. Imon e jag på dag 12 efter insem så då borde jag kunna testa va?

spännande!
  • Sally Cinnamon

Jag fick göra mitt ul på dag 10, hade svarat så snabbt på pergotimen att jag inseminerades redan dan därpå. Så allt beror väl på hur kroppen reagerar på hormonerna.

• Sally Cinnamon

Live your dreams> fan också! Höll ju på dig den här ggn.

Jenniekk> vet hur det känns, gjorde just försök nr 6 själv. Vi får inte ge upp!

MariaaG> tack för att du delar med dig lite hopp.

Kramar till er alla.

• Sally Cinnamon

Är det någon mer än jag som går och väntar på BIM? Drygt en vecka kvar här. Känner av hög aktivitet i livmoderregionen, typ lättare ÄL-smärta som kommer och går. Tänker att det kan bero på att jag fått hormoner denna cykel som nog påverkar systemet en del.

Någon annan med erfarenhet av detta eller som också försöker fördriva tiden fram till BIM?

• Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-08-30 08:30:37 följande:
    Det måste vara några tjejer som närmar sig BIM nu va? ?tumhållning?

Ja Linnea är nog näst på tur. Jag har BIM på tisdag men känner inget särskilt så jag tror inte riktigt på det...

Jag inseminerades redan 12 h efter ovitrellen, hur tror ni de resonerade då? Var på vul på fm, såg stor äggblåsa, fick ta sprutan på kvällen och insemineras dan därpå.

Frågade dem på SU om timingen var så bra men de sa att spermierna lever så länge att det var jättebra. Men är det inte bara 12 h de frysta klarar sig? Är det jag som är paranoid nu?
  • Sally Cinnamon
    jenniekk skrev 2012-08-30 09:51:27 följande:
    Sally:? När jag inseminerades i Sve med färsk sperma så vet jag att gyn ville att spermierna skulle ligga och vänta när ägget släpper. Kanske därför?

Spermierna lever väl upp till 24 h, ägget likaså.

Ok, var det 24. Jag blandar ihop allt, har pluggat för mycket ;) Hoppas dom har rätt, vi märker det snart.
  • Sally Cinnamon
    Längtan 30 skrev 2012-08-30 13:12:27 följande:
    När jag var på kliniken i juni frågade jag om hur länge spermierna lever å då sa dr Lars "Upp till 3 dygn kan dom leva men garanterat 1 dygn minst." Då tyckte jag att d lät väldigt länge eftersom jag läst 1 dygn i denna tråden som "maxgräns" typ. Håller tummarna att spermierna väntade in ditt ägg å att ett fint plus väntar snart. 

Linnea: Håller självklart tummarna för dig oxå. 

Tack! Det var lugnande besked. Er kan man lita på!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012