Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

Oj, vilken grej! Vad hade din man för diagnos? Grattis grattis grattis! Fattar att det är chockartat men vad gör man! ??

• Sally Cinnamon

Hej Längtan!

Så kul att du skriver. Här är det fint. Har världens ljuvligaste lilla pojke på 1,5 år. Har verkligen njutit av detta föräldraskap hittills. Funderar på syskonförsök framåt hösten, har hunnit fylla 35 så det känns som om vi inte ska vänta alltför länge.

Beklagar Linnea att det inte hänt för er än, men håller en rejäl tumme nu då.

Kramar till er alla i favorittråden!

• Sally Cinnamon

Längtan 30, vi gjorde till slut ivf i Sverige så enda chansen till helsyskon är våra små nedfrysta embryon. Går inte att reservera sperma här på samma sätt som i DK.

Känns som om det skulle vara kul med helsyskon, samtidigt som en ju tagit nåt slags principbeslut att generna inte är så viktiga iom att vi bestämde oss för donation. Hänger ni med på resonemanget? Hur tänker ni andra? Funkar det inte med de frysta måste vi gå vidare med annan donator i DK istället.

• Sally Cinnamon

Jag slutade amma nyligen för att vara "säker" på att kroppen ställer om till normalläge innan nya försök. Kändes lite vemodigt men vad tusan! Det gick jättebra i alla fall, han har inte protesterat nästan alls.

Tre embryon har vi, så liknande läge som er.

• Sally Cinnamon
    Längtan 30 skrev 2015-05-04 09:18:37 följande:

Vi har inte kommit så långt ännu, har börjat förbereda henne med att jag måste ta medicin snart och att hon inte kan amma på ett tag sen för att hon kan bli sjuk då. Jag måste ta tag i lite andra behandlingar/undersökningar nu också, gjorde akupunktur inför sista försöket när jag blev gravid så vågar inte chansa och inte göra det denna gången också. ????
    Ha! Ja man vill ju inte jinxa nåt med de nya försöken. Jag hann som tur var inte börja med någon akupunktur eftersom det blev lite hastig ivf-uppstart. Men måste sluta dricka kaffe (hjälp, hur gör man det när man jobbar heltid och har en 1,5-åring!) om allt ska vara som sist :)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012