Inlägg från: Sally Cinnamon |Visa alla inlägg
  • Sally Cinnamon

Vi som ska börja inseminera 2012

Kram TyraPaloma, hoppas det var falskt alarm.

Här på symtomsidan kan jag rapportera ömmare bröst än vanligt. Men detta kan ju också bero på hormonätandet så vågar ej hoppas för mycket...

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-01 06:49:56 följande:
    Sally: hoppas det beror på något annat! Hoppas så för er tur nu!

Tack, vad söt du är!
  • Sally Cinnamon
    Linnea1986 skrev 2012-09-01 11:06:48 följande:
    Mensen kom för en stund sen. Va gör man nu? Ska man be att få äggledarna spolade innan man försöker igen? Behöver massa tips nu!!

Tråkigt, men som sagt, de flesta lyckas inte på första försöket så det är antagligen inget konstigt alls. En kontroll av passagen kan nog vara skönt att göra för er egen skull, så ni vet att det kan fungera.

Jag vaknade med ordentlig mensvärk imorse, men ingen mens. BIM på tisdag, spänningen är olidlig. Rädd för ännu ett misslyckande!
  • Sally Cinnamon

Här har inte dödats nån tråd :) Var bara tvungen att tänka efter lite...har nog också tänkt 6 inseminationer, men nu när vi är på den sjätte kanske jag ändå tänker sju. Eftersom det är nytt för oss med hormonstimuleringen kanske man kan ge det två försök. Försöker lita på läkarna när det kommer till bedömningen av detta. Är det dumt? Har de för mkt ekonomi för ögonen tror ni? Det är också lite jobbigt att gå över till ivf för då blir det väntetid igen och det är ju det som är det värsta: att inte vara igång med något. Psykist påfrestande tycker jag.

Det händer inte så mycket här, tackar som frågar. Fortfarande ömma bröst och mensvärk, har hållit mig från att testa tidigt, så imorgon blir det spännande/ångest. Känner mig gravid, men det har jag å andra sidan gjort många månader förr så jag räknar inte med att det betyder någonting. Men jag HOPPAS, det kan inte hjälpas.

• Sally Cinnamon

Nä tjejer, neg på testet. Jag fattar inte varför det inte funkar! Sköter mig helt exemplariskt, allt borde vara som bäddat för bebis men nej. Depp!

• Sally Cinnamon

Och nej, jag brukar inte ha såhär ont i brösten eller mensvärk långt innan mensen. Måste vara hormonerna som ställer till det.

Så nu får vi hoppas på dig igen, Live your dreams. Är du också på gång efter cellprovet Jenniekk?

• Sally Cinnamon

...och där kom mensen. :( Känner mig osäker på om jag orkar inseminera mer, börjar verkligen kännas hopplöst! Men vi får se vad SU säger. Kram och tack Jenniekk och Liveyoudreams för stödet, ni är gulliga. Lycka till idag på vulet, Liveyoudreams!

• Sally Cinnamon
    LiveYourDreams skrev 2012-09-05 15:46:40 följande:
    Fått svar från dr lars. Han tyckte tre äggblåsor va lite mycket, men ändå okej. Så ikväll skall jag ta ovitrellen (hjälp!!) och på fredag bär det av! Det sista o ordna nu förutom att ta sprutan e o ringa o boka tiden imon. Åh snart är jag en väntare igen :)

Hurra! Gulligt med den kramande gynekologen också :)
  • Sally Cinnamon
    amandaa skrev 2012-09-05 14:15:07 följande:
    Hejsan alla tjejer! Tänkte hoppa in här lite, jag och min sambo har efter en lååång utredning fått reda på att han är född steril helt enkelt..:( men vi har nu bestämt oss för att inseminera i dk, troligen på storkkliniken. Är det någon som har erfarenhet av detta? Vad behöver jag göra för kontroller innan? Fattar inte riktigt mailet vi fått från stork..

Kramar till er alla

Hej! Vi har varit på Storkklinik sex gånger, det är trevligt lugnt och bra där. På deras hemsida, länkat från startsidan, finns ett ganska omfattande informationsblad där står det om vilka tester man behöver ta och en massa annan information om inseminerandet också.

Om du orkar läsa dig bakåt i den här tråden hittar du också en del info. Men hemsidan är nog det lättaste.
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012