• Duvan

Vi som ska börja inseminera 2012

Åh så tråkigt att ni missar insemination denna gångRynkar på näsan
    När kommer ni hem igen från Tokyo?

• Duvan

Oj, jag tog precis äl testet och det visar 2 nästa lika straka streck,
    så jag trro att imorgon bitti kommer de vara lika starka:)

Om jag åker till Danmark och blir inseminerad på onsdag morgon, tror ni det är bra?
    Skall ringa Storkkilinen imoorgn också och höra vad de säger.

• Duvan

Jo vi åkte ner till Danmark igår förmiddag och jag blev inseminerad på eftermiddagen.
    Jag fick ju plus på stickan på måndag kväll.

Åh vad jag hoppas det sätter sig denna gångHjärta

• Duvan
    Binaaa skrev 2012-01-02 19:01:48 följande:
    Kommer hem igen den 17e. Har nästa Äl den 4e Februari. Drygt när man väntat på dagen så länge men jag antar att tiden kommer gå fortare i Japan. Kommer ha datorn med mig så jag kan iaf följa er andra nu när ni ska göra det! Drömmer

Föresten! Fick ett brev av min gynekolog att de hittat "lätta cellförändringar" på min livmoder. Ska dit och ta om cellprovet. Är det någon av er andra som har erfarenhet av det? Spelar det någon roll för inseminationen tro?

Kram! 
    Tiden kommer säker springa iväg i Tokyo, det blir ju spännande. Snart är det 4 feb:)
    Synd bara att vi inte får möjligheten att plussa ihop denna månaden.

Vad gäller lätta cellförändingar så vet jag tyvärr inte om det spelar någon roll vid insemination.

Kram o god natt
  • Duvan

Hej Sockerpian,
    Va kul att ni har varit där, håller med om att det är en trevlig atmosfär.

Jag hade också problem med mina provsvarer. Hade missat att skicka in Anti HBc...trodde det räckte med ett hepatit b prov.
    Om du bor i Göteborg kan jag rekomendera askims barnmorskemottagning.
    De har dropin tid på måndagar. Jag var där och det gick snabbt att få svaret.
    hoppas du hinner få klart det tills äl! :)

• Duvan

Hej tjejer jag har varit på semester 1 vecka och inte varit inne på sidan på ett tag.

Va trist Jennieek att du fick din mens:(
    Jag fick också min mens i måndags, andra misslyckade försöket för mig o min sambo.

Känner precis samma som dig, så jobbigt...

Vi panerar att åka till Stroken igen om ca 1 vecka, Vi tänker bya till en ny donator denna gång då det inte har lyckats de 2 andra gångerna med en o samma donator.
    Funderar verkligen på en dubbelinsemination denna gång. Blir ju lite dyrare men om det ökar chanserna så vill vi göra det. Tänkte prata med Storken om det i veckan.

• Duvan
    Binaaa skrev 2012-01-19 12:48:13 följande:
    Hej alla!! Nu är jag tillbaka i sverigeland :) Har börjat räkna ner. 2 veckor kvar till insem Drömmer Hur går det för er andra, Någon som har plussat, när ska ni testa er?

Måste fråga. Vi ska ju till Stork och har skickat in alla provsvaren förutom den här röda hund grejen! Är det ett måste?
    Välkommen hem till Sverige:)
    Jag meddelade bara Storkkliniken att jag har är immun mot röda hund. Lämnade inte in några provsvar utan sa bara att jag tog vaccin som barn.
    Nu är det verkligen nedräkning igen...vi åker ju till Storken om ca 1 vecka:)
  • Duvan
    Binaaa skrev 2012-01-23 16:34:53 följande:
    Nix de skickade aldrig labpapprena till mig... Jag behöver inte ta om proverna men de måste skicka efter en kopia från labbet och sedan skicka den till mig. Kruxet är att på den kopian så står inte klamydiatestet med. Så det måste don skicka separat. Känner på mig att det kommer bli fel igen! 
    Åh vad jobbigt för dig. Inte kul när det krånglar så.  Har du lämnat in alla provsvar förrutom röda hund?
    Jag hade verkligen ringt dem och förklarat att det är brådis så kankse de kan skynda på så du får labbsvaret innan äl.
  • Duvan

jag blir inte klok på när man bör göra insemination efter positivt på äl stickan.
    Storken säger att får man positivt på kvällen skall man göra insemination dagen efter. Får man positivt på morgonen gör man det samma dag eller dagen efter.

Men i Sverige verkar det som att insemination görs längre tid efter äl.
    Vad säger ni tjejer, hur gör ni? vad säger era läkare/barnmorska?

• Duvan
    lisalycklig skrev 2012-01-23 18:52:47 följande:
    Duvan; jag ska göra insemination i morgon på RMC Malmö ca 55 timmar efter äl-omslag med clearblues gladgubbetest. Tror det är för sent om jag känner min kropp.
    Aha, tack. Ja det är ju lite senare än vad de säger på Storken. Det är inte enkelt att veta hur man skall göra.
    Men lycka till imorgon, hoppas ägget inte har släppt ännu:)
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012