• Duvan

Vi som ska börja inseminera 2012

Hej Binaaa

det vore kul att följas åtGlad

Jag och min sambohar varit på Storken 1 gång nu. (Min sambo har också azzospermi.)
    Vi kommer att åka ner till Danmark någon gång nästa vecka...  längtar så, vill bara att dagarna skall springa iväg!!

Tänkte börja testa med äl stickor på nyårsafton. När börjar du?

• Duvan

Jag har ju lite oregelbunden cykel, mellan 28-34 dagar.
    Men de sa på Storken att jag skulle börja testa på dag 26 för att inte missa äl. De rekomenderar att man testar både på morgon och kväll. Så det gjorde jag.
    Om jag får positivt på stickan på morgonen så kommer jag göra en dubbelinsemination denna gång. samma dag plus dagen efter.

Jag håller med dig, man vill verkligen inte missa äl.

Vi bor ju i Göteborg så det är lite längre att köra...men vad gör man inte...:)

Har ni varit på Storken och träffat dem?

Kram 

• Duvan
    Gladsockerpian skrev 2011-12-29 14:31:53 följande:
    Hej duvan!
    Jag har också mellan 28-34 dagar, kan man välja dubbelinsemination själv eller är det något de rekommenderar?
    Jag har köpt massor med test, så jag kommer börja testa tidigt och 2 gånger/dag

Kram
    Hej:)

Va tråkigt att höra att det har tagit så lång tid för er.
    Men jag kan lova att det går undan nu när ni har bestämt er för Storken, :)
    Vi hade journalsamtal per tele och veckan senare åkte vi dit för insemination.

De sa till oss att om jag får positivt på äl stickan på kvällen så räcker det med insemination dagen efter. Men om jag får positivit på morgonon kan jag välja att göra både samma dag och dagen efter.
    Jag kommer att välja dubbel i så fall... vill ju maxa chanserna att bli gravid:)

När beräknar du att få ägglossning och kunna åka på första insemination?

Det blir spännande att föjas åt. Hoppas att vi alla snart får plus :)
  • Duvan

Vi har valt öppen donator.
    Vi velade fram och tillbaka men känner att det känns bäst med öppen donator.

Storkkliniken har en uppdaterad lista varje måndag med donatorer man kan välja mellan. Där finns med hårfärg, ögonfärg, yrke, vikt och blodgrupp.

Vi beställer inte direkt av en spermabank. Men jag ser att ni skall göra det Binaaa. Hur funkar det?
    Hur långt innan insemination måste man beställa därifrån för att det skall komma till Storkkliniken i tid?
    Man kan se kort på donatorerna som barn där eller?

• Duvan

Vi har kämpat i 2 år. Kontaktade Sahlgrenska i april och fick beskedet nu i sommras att min sambo inte har några spermier.  Så jag kan verkligen  förstå hur dåligt ni måste ha mått efter att ha kämpat i 6 år...

Men snart är det nog vår tur:) Va kul om vi kan få plussa ihop i januariSkrattande

Har ni pratat med familj och vänner om allt?

• Duvan

Det är verkligen så skönt att prat med andra som är i samma situation och som förstår vad man går igenom.
    Kan också känna ibland att det är jobbigt att träffa vänner som har fått barn...vissa dagar är jag så deppig.
    Men jag är ändå ganksa hoppfull nu, känns som att blir gravid är inom räckhåll:)

Vi har faktiskt inte brättat för många alls. Vår närmanst familj vet men inga vänner.
    Hade nog varit skönt att berätta för dem känner jag...

Nä nu skall jag gå och sova. Sov så gott så hörs vi imorgon:)

• Duvan

Gottnytt år,  Jag känner också att 2012 kommer bli ett jätte bra årGlad

Jag började testa me äl stickor imorse...det är dag 26, så lite tidigt. Men de sa att det är vikigt att börja tidigt så man fångra upp när det går från negativt till positivt.

Det står ju att alkohol kan påverka resultatet....blev ju ett par glas champange igår...

• Duvan

Är det någon mer som kommer att göra insemination nästa vecka?

• Duvan

Jag vet inte exakt dag eftersom min cykel varierar mellan 28-32 dagar ungefär.
    På tisdag är det dag 28. Så jag tror det blir mitten på veckan:)

När börjar du med äl stickor?

Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012