jenniekk skrev 2012-04-18 11:14:46 följande:
Men jag måste ju ändå veta när jag ska ta sprutan, så måste ju göra ett vul här hemma? Jag tänkte först att man kunde gå efter ÄL testerna och ta en spruta efter det eftersom jag verkar släppa mina ägg sent efter pos test...
Du hade väl fått kontakt med en gyn i din hemstad för kontroller innan insemination?
Ja du måste göra ett VUL, gissar ja på..Kolla runt bland privata och landstingsgynekologer när du mailat dr Lars, han vet ju definitivt om det funkar öht utan att man tagit hormoner före.
Ja lyckades t slut få svar fr 2 privata (nordic ivf) samt gynekologmottagningen Nordstan i Gbg som bara e ca 5mil bort å dom sa att d inte va nåt problem att få tid, så ja ringer vid första mensdagen (för då kan ja ju räkna ut vilket datum som blir cd11, e så spänd å förväntansfull så ja smäller av hehe. Fast ja vet att ja inte ska hoppas för mkt heller sådär första försöket men d känns galet skönt att äntligen få komma igång snart!
Vilka ÄL-test har du använt hittills?
Tack så mkt
LiveYourDreams!
Kan tänka mig att du känner dig kluven inför att försöka innan bröllopet, å ena sidan helt fantastiskt om d skulle ta sig men å andra väldigt tungt om d inte skulle göra d, gifta sig e ju otroligt stort å en viktig dag som man inte vill ska skuggas av nån besvikelse. (gissar ja iaf som e ogift)