Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-04-16 11:06:34 följande:
    Längtan: det e skitsvårt, jag vet. Men du kommer hitta ngn :) sätt dig med eb lista över alla privata o bara ring o ring.
    som sagt, dom privata ja vet om har sagt nej. antingen lång väntetid lr så gör dom d inte alls.
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-04-16 12:15:59 följande:
    Kanske din danska klinik kan rekommendera någon som kan hjälpa dig?
    nej inte direkt, han sa bara att ja ska vända mig t min gynekolog..hehe. nåja, får fortsätta ringa runt imorrn å hoppas på att d finns nån som svarar mer positivt. annars får ja strunta i medicinerna å hoppas på ÄL ändå..

förhoppningsvis drygt 3 lr 4v t vi kör igång..jippie!  
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-04-17 10:40:03 följande:
    Jenniekk: tack vännen! Vc här behandlar inte bihåleinflammation så kroppen får läka ut det själv. Blir mycket vatten ånga och alvedon :) som tur är blir inte försöket förstört nu iaf :)
    Va skönt bihålorna inte kan stoppa försöket hihi..krya på dig! när e d dax för nästa försök? för oss blir d 8-11/5 om jag räknat rätt m VUL å sånt, bör få mens 27-28/4. Fick tslut tag på privat gyn, har iaf 2 ställen att ringa å be om tid när mensen kommit. ;)
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-04-18 11:02:45 följande:
    Funderar på om det bästa för oss vore att ta en ägglossningsspruta innan nästa ägglossning för att maximera chanserna att pricka ÄL. Men känner inte att jag har mod att ringa och fråga någon gyn. Gick tidigare hos en väldigt bra gyn, för många år sen. Men vill inte ringa dit igen då jag gått upp all den vikt som de hjälpte mig att gå ner....

Så får väl hoppas att ÄL inte kommer på helgen denna gången med..Rynkar på näsan.
    be Dr Lars om en ÄL-spruta? ja fick ju recept fr honom, på Pergo å Ovitrelle å d va inget krångel att få hämta ut medicinen, på ett Cura apotek - på vanliga apoteket påstod dom att dom måste ha förskrivningskod för att få lämna ut medicinen, så ja frågade t.o.m apotekaren på Cura varför d gick bra hos henne hehe. Hennes svar va att eftersom d e ett annat EU-land å nånting fr Schengenfördraget (glömsk) så e dom SKYLDIGA att lämna ut medicin å att apotekstanten på vanliga apoteket begick tjänstefel.
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-04-18 11:14:46 följande:
    Men jag måste ju ändå veta när jag ska ta sprutan, så måste ju göra ett vul här hemma? Jag tänkte först att man kunde gå efter ÄL testerna och ta en spruta efter det eftersom jag verkar släppa mina ägg sent efter pos test...

Du hade väl fått kontakt med en gyn i din hemstad för kontroller innan insemination?  
    Ja du måste göra ett VUL, gissar ja på..Kolla runt bland privata och landstingsgynekologer när du mailat dr Lars, han vet ju definitivt om det funkar öht utan att man tagit hormoner före.  

Ja lyckades t slut få svar fr 2 privata (nordic ivf) samt gynekologmottagningen Nordstan i Gbg som bara e ca 5mil bort å dom sa att d inte va nåt problem att få tid, så ja ringer vid första mensdagen (för då kan ja ju räkna ut vilket datum som blir cd11, e så spänd å förväntansfull så ja smäller av hehe. Fast ja vet att ja inte ska hoppas för mkt heller sådär första försöket men d känns galet skönt att äntligen få komma igång snart!

Vilka ÄL-test har du använt hittills? 

Tack så mkt  LiveYourDreams{#emotions_dlg.flower} Kan tänka mig att du känner dig kluven inför att försöka innan bröllopet, å ena sidan helt fantastiskt om d skulle ta sig men å andra väldigt tungt om d inte skulle göra d, gifta sig e ju otroligt stort å en viktig dag som man inte vill ska skuggas av nån besvikelse. (gissar ja iaf som e ogift)
  • Längtan 30
    sockerpian har saknat dig å tänkt på dig, va härligt att d fortsätter gå bra, blir alldeles "bubblig" i hjärtat bara ja tänker på d

hoppas du håller oss uppdaterade!
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-04-19 09:18:13 följande:
    Självklart gör jag det😃❤ er lämnar jag aldrig! Sitter på rmc i malmö nu, sambon är med i en studie för subfertila män... Sist jag satt här va jag ledsen o ogravid, nu är jag halvdansk och helgravid.. Haha! Heja danmark❤ saknar er med, men jag är inne i tråden varje dag! Kramar
    gott å höra! hihihi, halvdansk å helgravid! *fniss*

kramar 
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-04-20 08:16:21 följande:
    Ja nu jäklar ska vi alla följa äppelblad pch sockerpian! :D här väntas äl till helgen/ tidigt i veckan o vi är peppade på att åka igen :D
    ja håller tummarna att detta blir eran tur att få plus!
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-04-20 21:21:09 följande:
    Åh va kul o spännande! Jag är så glad för er skull, och avundsjuk! Inget plus ikväll, men nu blir det att njuta i NY :) dricka öl och vin och äta god mat. Sen när vi kommer hem hoppas jag på ett nytt försök med makeinsemination ;)

Trevlig helg!
    ha en härlig semester i N.Y! å lycka t m nästa makeinsemination..!!
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012