Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk skrev 2012-04-29 12:11:11 följande:

Nu har mitt äglossningstest slagit om till positivt! Glad Så förhoppningsvis ser allt bra ut imorgon och det blir insemination. Om ägget inte släppt och gyn rekomenderar ännu en insemination dagen efter så satsar vi på det!

åh va härligt, håller tummar å tår att allt går bra!! hejja hejja!
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-04-29 22:30:55 följande:
    Föresten! Är det någon som vet någon gyn i skåne som kan kolla äggen innan man åker på insemination? Stork gör ju tyvärr inte det.... 
    sök efter privata gyn så e d nog inga problem att hitta nån som ni kan göra VUL hos före inseminationen..
  • Längtan 30

hmmm, vet inte om ja e extra nojig för att d börjar närma sig å ja ska börja m pergotime idag men hur går ni andra t väga, ringer ni gyn grönlund lr brukar ni oxå maila? ja har inte fått svar ännu å första gången ja mailade va i fredagskväll.

• Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-01 15:13:11 följande:
    Då va jag inseminerad*2! Glad

Vi första vul'et igår visade på 1 st äggblåsa på 17mm. Blev direkt rädd att det va för litet, men dr Lars va nöjd.

Vid vul idag kunde vi se att ägget släppt och ännu en insemination gjordes. Så nu är det bara att hoppas på det bästa! 

Jag känner mig helt slut nu. Va sönderstressad igår över min " lilla äggblåsa" och att den inte skulle ha vuxit till sig idag. Då hade allt varit bortkastat! (pengar, tid och känslor)     
    åh ja håller tummar å tår att d tar sig för er nu! Hjärta
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-01 20:29:47 följande:
    Jag har alltid mailat när jag haft frågor till L, han har alltid svarat samma dag. Jag har svårt för att prata med sekreterarna i telefonen, i verkligheten också. Förstår inte mycket av vad dem säger! Glad

Om det är något brådskande du vill fråga så kanske du ska ringa... 

Om du ska börja med Pergo nu så betyder det att det närmar sig för er... KUL!      
    Ja har tagit tabletter 2 dgr nu så 3dgr kvar..VUL om precis en vecka, sen får vi se om d blir en tripp t gyn grönlund..hoppas d inte blir för många ägg lr att ja får hormon-psykbryt.
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-02 07:59:34 följande:
    Har du tagit Pergo innan? Hur har du reagerat på behandligen då? Vi får hoppas att det bakas 1-2 st fina ägg nu... Glad
    nej d e första gången, har inte märkt nåt särskilt (ännu) lite vanlig molvärk i ena äggstocken, har alltid haft ont på samma sida så ja tror nästan att bara den ena fungerar..inga direkta humörsvängningar heller, blir lite nere lr irriterad på kvällarna men inte så allvarligt. har sluppit yrsel å illamående oxå, blir intressant att se ikväll lr imorrn om ja känner mig annorlunda

tack vännen, d gör ja oxå å ja håller tummar å tår att du bakar bebis nu! Hjärta
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-02 10:15:21 följande:
    Spännande, vilken cd ska du göra vul? Oftast har man väl 1 äggstock som är dominant. Jag har oftast haft ÄL från höger äggstock vid de tillfällen jag gjort vul. Så behöver ju inte betyda att den andra inte fungerar...
    cd 11 som blir på tisdag..jätteförväntansfull, min sambo e underbar men emellanåt blir ja nästan irriterad på hans "laid back" attityd, fast d e mest avundsjuka tror ja för d e kanske bättre att ha "tar d sig så tar d sig" attityden jämfört m att oroa sig för att d ska ta många försök å lång tid som ja gör..
    tack för påminnelsen, ja har oxå läst nånstans att en äggstock e mer dominant men hade nog förträngt d - ja e nog lite hormonvirrig ändå kanske haha.
  • Längtan 30
    jenniekk skrev 2012-05-02 11:26:07 följande:
    Min man har också lite av den attityden, utåt sett! Han berättade i helgen att han också är stressad över detta. Om det inte lyckas denna gången så är det kanske inte meningen... Så kände han! Han är inte så laid back innerst inne...
    de kanske e laid back t en början, ja å sambon har ju inte börjat "på riktigt" ännu så sett å han har varit gullig, omhändertagande å orolig för att ja mår dåligt - även om han inte ännu iaf tror annat än att d kommer bli barn. hans attityd ändras säkert om d visar sig att vi har svårt att bli gravida. 

när har du/ni testdatum? 
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-05-02 20:51:09 följande:
    Nästan en vecka sedan jag inseminerades, och denna gången hade jag inte den där "mensverken" som jag fick förra gången direkt efter. Däremot så kom den nu. Mitt i allt. det är ju 10 dagar kvar till mensen ska komma. Obestämd
    håller tummarna att d e "växtvärk"
  • Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-05-03 07:43:25 följande:
    Jag håller mina tummar för er alla fina tjejer!

Idag fick jag min mens!! Jag har inte ens räkning på vilken cd jag är på idag. Skulle gissa på 50+ idag. Men nu har jag ätit provera en vecka för att få igång mensen. Fick ju även veta att jag har pco.

Så nu ska jag hämta ut pergotime och börja med på cd 5. Längtar!! :)

Lycka till tjejer!! :)
    håller tummarna att pergotime-kuren går bra, ja började på cd 3 å ja tar mina sista 2 pergo imorrn.  sen e d vul på tisda inför insemination nån av dagarna efter. 

lycka till, håller tummarna för dig oxå!  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012