Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

LiveYourDreams skrev 2012-03-29 11:55:24 följande:
    åååh vi är så glada!! Fått 30 miljoner spermier. Slemhinnan var superfin och cystan e borta! Hade inte ett fint ägg utan två!! Dr lars undrade om jag åt hormoner :p men det gör jag inte. Så detta försök har vi dubbelchans o lyckas! :D
    åh va kul du "släppt" 2 ägg hihihi, spännande! ja håller tummarna att minst ett blir befruktat nu!
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-03-29 13:37:37 följande:
    åå så taggad jag är! Skrattande Testar ikväll oxå! Jag vill jag vill jag vill åka imorgon!
    Men jag fattar inte varför inte clear blue visar ett smack?! 
    d förstår ja att du e, hihi så avis på er som e igång redan å gör era försök, längtar efter maj så ja tror ja blir tokig!

håller tummarna att d slår om ikväll när du testar!!  
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-03-29 15:25:27 följande:
    ÄNTLIGEN! Den glada gubben dök upp för 20 minuter sedan! 
    Bokade en tid med stork kl 09.30 imorgon! Spännande!!!
    Är så glad så jag vet inte vart jag ska göra av mig själv just nu. haha!  
    Åh, va kul ja håller tummar å tår för dig å Liveyourdream nu!!!!!!!
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-29 16:19:22 följande:
    Draken01: senast vi va där va äggblåsan 19mm. Nu var dessa två aningen större o på g o släppa så kanske 20? De så stooora o fina ut iaf :) är så dålit insatt i storleken på äggblåsorna. Får nog googla lite :)
    Har för mig att ja läst att ideal-storleken e 20mm (typ då de e mogna att släppa) va spännande, ser fram emot att höra/läsa hur d går Hjärta
  • Längtan 30
    LiveYourDreams skrev 2012-03-29 16:48:24 följande:
    Längtan: tack du är så gullig! :)
    åh, tack d va snällt sagt, d värmer otroligt en skitdag som denna.

tänker inte släppa tummarna förrän du å Duvan har BIM, kommer nog se lustigt ut men mina kollegor å familj får väl skaka på huvudet åt mig då vore så kul m lite plus här i tråden tycker ja! men m d menar ja absolut inte att stressa lr pressa nån av er, tvärtom! Hjärta
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-29 17:26:57 följande:

Bim -4...vad tror ni? jag känner mig som sist jag va gravid (en månad sen)
    om jag nu kan ha sån tur såå hoppas jag för gud i världen att jag inte får ett missfall till!
    Positivt, jättegrattis! Ska hålla tummarna att d går hela vägen nu!! Hjärta
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-29 17:39:09 följande:
    tack..eller ja jag känner väl inte att jag kan slappna av än direkt. kommer vara livrädd nu varje gång jag går på toa.
    ska testa igen nästa vecka.

men visst ser det positivt ut? och så tidigt oxå??? hmm
    D kan ja tänka mig, min ickefavoritmening e "slappna av så går allt bra" så ja vägrar skriva d här. önskar av hela mitt väsen att vi alla får fina plus å efterlängtade bebisar

Tycker absolut att d ser positivt ut, jätteglad för din skull, grattis men eftersom du e orolig för missfall så håller ja tummarna lite extra för din skull  
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-29 17:50:47 följande:
    Hjärta tack ska du ha!

Jag försöker att inte bli för glad och hetsa upp mig för mycket som sist....
    förra gången satt jag ju här på familjeliv 5 timmar om dagen och läste alla böcker o va helt fanatisk..
    det vill jag inte vara nu.
    Jag håller precis på att start eget företag så det är jättemycket annat o tänka på, vilket är ganska bra just nuSkrattande

Önskar er alla lycka tillHjärta

jag kommer hit o läser i kapp lite i bland, men jag måste nog trappa ner lite på familjeliv...
    D gör du absolut rätt i om du känner t ex att d stressar upp dig..lycka t å ja hoppas allt går jättebra!
  • Längtan 30
    sockerpian skrev 2012-03-31 09:35:17 följande:
    Tack tjejerHjärta jag ska testa mig på onsdag igen med digital, hoppas det fortfarande är positivt då.

Binaa: va ledsen jag blir av att läsa om dina cellförändringar, jag hoppas verkligen allt går bra nu och att du får ett plus om 2 veckor. jag håller tummarna hårt!!!

och alla ni andra...lycka till med allt.

Kan inte hålla mig bort här i frånSkäms ni är ju trots allt det bästa stöd jag harSkrattande
    åh spänningen e nästan olidlig, kan d inte va onsda nu? ja hoppas d fortsätter gå bra m graviditeten!! Hjärta

• Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-03-31 11:14:48 följande:
    Spännande tjejer!! :)

Själv är jag på dag 19 i min cykel, och ingen äl i siktet. Så jag har ställt in försöket denna månad. Kanske tar upp försöken i maj.

Har precis fått nya arbetsuppgifter på jobbet, gissar att jag kommer vara helt slut av det framöver.

Lycka till alla ni härliga tjejer!
    du kanske har en lång cykel denna månaden lr brukar du ha regelbunden mens? mina brukar variera, de senaste månaderna har dom legat runt 30dgr. Enl period tracker ska ja ha mens 3/4, näst sista inför första försöket om d blir av. 

lycka till m dom nya jobbuppgifterna, hoppas dom e kul å att d blir ett försök i april/maj för din del oxå!  
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012