Inlägg från: Längtan 30 |Visa alla inlägg
  • Längtan 30

Vi som ska börja inseminera 2012

jenniekk å duvan, ursäkta om ja lägger mig i men har ni kollat om ni har t. ex bakteriell vaginos? ja läste om d i en annan tråd å d kan göra att ägget inte fäster "som d ska"..

ursäkta igen om nån av er tar illa upp för d e absolut inte min avsikt! {#emotions_dlg.flower} 

• Längtan 30
    Frankie86 skrev 2012-03-20 22:35:47 följande:
    Det här med bakteriell vaginos. Jag har drabbats av det tidigare och är nu lite fundersam på om jag har fått något liknande igen.

Ursäkta mina detaljer, men jag har länge funderat på vad det är. Ofta kommer det som vita klumpar. Ser ut som äl-sekret men det är vitt och tjockt. Måste nästan fråga gyn vad det kan vara.

Tänk om det påverkar min miljö för det hela? Vi har ju ändå kört några omgångar makeinsemination. Måste ringa i morgon och kolla med gyn!

Det kan ju göra att det blir ogynnsam miljö därinne.

Kram på er alla!
    hoppas du snart får kollat upp d, om gyn tycker att d låter som nåt. ja får vita, gryniga flytningar strax innan mens men d ska va "normalt". kram å lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-03-21 00:49:05 följande:
    hej... Kom nyss hem och såg att mina provsvar kommit i brevlådan. Dom var inte bra. De hade inte fått bort de grova cellförändringarna med operationen de gjorde förra månaden.... Nu vet jag inte hur det blir. Jag har slutat hoppas på att ens få komma iväg.... 
    näää..fy f-n va tungt besked, styrkekramar!! hoppas dom fixar d m en ny operation lr om d finns nån annan behandling!
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-23 11:08:31 följande:
    Om någon är intresserad så kan jag ju passa på att ta upp min aktuella situation. BIM imorrn, har inga som helst symtom och har verkligen en känsla att det inte tagit sig. Men vi får se!
    Ja håller tummarna iaf/trots symtom-brist, spännande!
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-03-22 20:37:36 följande:
    De vill ta bort en bit till av livmoderhalsen. Om det finns kvar efter det tar de bort hela livmoderhalsen som man isf får sy ihop när man blir gravid... Har bara en jätte dålig magkänsla över det hela som säkert grundas i att min mamma nyss fått ta bort livmoder och äggstockar. De vill ju inte göra det i onödan när man är yngre.... Men jag menar bara att det skulle inte ta lika hårt på mig om jag hade ett barn...

Läkarna avråder för att de säger att jag ska sätta min hälsa först och att de inte gör ingreppen när jag är gravid.... Min kollega hade samma som jag, men hon hade även en cysta i livmodern. Hon skyndade sig att skaffa barn och lyckades som tur var på första försöket, men de fick ta ut bebisen tidigare än beräknat och sedan opererade hon bort sin livmoder. Känner mig helt stressad över att det ska bli värre! Kan inte alls tänka positivt längre :(

ja vet inte va ja kan göra/säga mer än att ja hoppas att du får en tid snabbt å att d inte e utbredda cellförändringar! kan tänka mig att d känns "svart" å tungt, men om du väntar m att bli gravid t du gjort fler undersökningar så kanske du kan få både ett å flera barn om d behandlas i tid? önskar d fanns nåt ja kunde göra, ja håller tummarna å hoppas på d bästa för er!

styrkekramar!{#emotions_dlg.flower} 
  • Längtan 30
    Binaaa skrev 2012-03-24 01:22:35 följande:
    Sally! Håller verkligen tummarna!! {#emotions_dlg.flower}

Just nu ligger en vän till mig och och föder en liten flicka! Är glad för hennes skull samtidigt som jag önskar att det vore jag, hihi Tungan ute 

Nu har vi iaf bestämt oss för att köra på vår första insemination! Pratade med KK idag (som gjorde min operation) och dom var positivare än min gynekolog. Ska börja äl-testa på måndag. Min mens var lite oregelbunden förra månaden men det var tydligen vanligt efter operation osv. Tack för allt ert stöd, det är guld värt att ha er här att bolla tankar med!! Hjärta
    åh va skönt dom var positivare, håller tummar å tår att d snart e dax för ÄL!!!! Hjärta
  • Längtan 30

Fick bokat en tid hos BM på onsdag för att få göra cellprov (2år sen mitt senaste) men först va sköterskan tveksam, trots att ja fr början sa att vi ska göra första inseminationen om lite drygt en månad så därför vill ja göra provet innan. Tur ja känner mig bestämd å målinriktad eftersom d inte e lång tid kvar hehehe så ja stod på mig å sa att ja vill göra dom tester ja behöver för att inte tvingas t abort om de skulle hitta nåt senare, ingen jättestor smäll ekonomiskt men känslomässigt.

Sen vi bestämde oss i vintras för att försöka i Danmark under vår/sommar tycker ja att ja blivit , i brist på bättre ord, kontrollerande..Alla möjliga tankar å funderingar som far runt, alla test ja vill göra innan vi ens gjort första försöket...Har nån av er andra tänkt liknande/samma saker? Känns att d tar på energin, för ena stunden e ja positiv å ser fram emot d som ska komma, andra tvärtom då känns allt som d ska gå åt h-vete lr bli oändliga försök..Nån som känner igen sig?

Önskar alla en underbar helg! Hjärta  {#emotions_dlg.flower}

• Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-03-24 12:16:01 följande:
    Hej tjejer

Binaa - lycka till, och kul du bestämt dig.

Igår har jag varit på min andra insemination, sedan i januari. Februari missade jag totalt, då ägglossningen blev halt galet försenad eller så missade jag den med Clear Blue.

Så jag köpte vanliga ÄL- tester och testade 3 gånger om dagen bara för att inte missa den igen, och så följde jag kroppens signaler så klart. Så igår bara det var till Storken i DK och sköterskan sa att det verkade vara en bra dag för insemination.

Så nu är det bara att vänta och se om det tog sig den här gången.

kram på er!
    håller tummarna att d tog sig! kram å ha en underbar helg!
  • Längtan 30
    Sally Cinnamon skrev 2012-03-24 13:01:27 följande:
    Nej, det blev inget den här månaden heller. Usch, jätteledsen. Känns som om det aldrig är vår tur... men vi har ju två veckor på oss att plocka ihop hjärtat och försöka igen. Det måste vi ju. 
    åh va synd! *styrkekramar* d e bara att kämpa vidare som du säger, men jättetråkigt att d inte tog sig! :-/

{#emotions_dlg.flower} 
  • Längtan 30
    sunsed1 skrev 2012-03-24 21:51:45 följande:
    Tack tjejer.

Sally Cinnamon - kram, nästa gång tar det sig säkert. Det får bli en januaribaby istället.

För mig är det bara se o vänta, som tur är har jag annat och tänka på nästkommande dagar då vi har en liten påskresa framför oss. Så hoppas att tant röd inte hittar till mig på ett bra tag framöver.
    Härligt m en resa, hoppas ni får en härlig semester å att tanten inte dyker upp förrän nästa år {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som ska börja inseminera 2012