Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Alicias skrev 2012-01-18 14:30:20 följande:
    Okej! Men att ni sett gulesäcken är ju jätte positivt

Jag tror nog att de kommer kunna se i 6+3, det verkar som att många har sett mycket tidigare än så men det är ju individuellt som allt annat Håller tummarna att man kan se din bebbe då! 
    Ja han sa det :) Det var coolt att se hur det gått från att inte ens vara synligt alls (vi såg nada) på VUL 1 och sen VUL 2 så var det stort som en ärta (på bilden) Kändes helt sjukt. Men han sa att det var så att man inte såg något så tidigt men att han ville se att moderkakan börjat bildas ordentligt, vilket den hade och gulesäcken då.

Ja jag vill verkligen se något, ett hjärta vill jag se så att jag kan börja ta tag i allt pappersarbete och annat med försäkringar osv. Det är inte förräns vi sett ett hjärta som läkaren kommer ge mig ett intyg om att jag är med barn.
  • LillaBabyK
    Dag och natt skrev 2012-01-18 17:25:45 följande:
    Idag var vi på VUL! Äntligen kunde han utesluta nytt X helt och hållet för nu såg vi embryo, gulesäck och ett tickande hjärta! Så underbart lättande, åtminstone för en stund! Hjärta
    Läkaren hann göra mig lite uppgiven när jag låg där för han fick leta en stund på en bra vinkel. Till slut (när jag själv trodde att allt var kört) så såg jag plötsligt något litet som dök upp och hjärtat som slog på. Kunde inte tro att det var sant! {#emotions_dlg.flower}

Jag firade det hela med att spy när jag kom hem.
    Fan va härligt! :D En spya gör det bara bättre!
  • LillaBabyK

Jag tror bestämt lill monstret håller på och bygger ut. Det sticker och sliter och hugger till ordentligt i ligamenten, svårt att sova då!

• LillaBabyK
    Iväntan skrev 2012-01-18 18:49:09 följande:
    Va kul att se lite bebis bilder på de små liven Glad

har varit trött som vanligt idag men Fick en sjukt jobbig attack av magsmärta idag kunde inte stå upprätt. Gick över efter typ 15 minuter men är skit nojig att de ska vara något. Har inte fått några blödningar så är kanske inget men de är andra gången de händer nu. Någon annan som känt samma sak?
    Ja när gaserna drar igång så går jag sådär apont i kanske 10 min sen släpper det. Tror tarmarna har det himla segt och trångt.
  • LillaBabyK
    LillyRose skrev 2012-01-18 18:40:07 följande:
    6+4

Jag blir så spänd nu! Mina bilder här hemma ser man ju ingenting på, gud vilkenfin klar bild :D
  • LillaBabyK
    MiaMy skrev 2012-01-18 18:49:49 följande:
    Fint LillyRose! Glad

Jag har varit sjukt sugen på en Burger King-hamburgare hela veckan! Tänkte jag skulle unna mig en i helgen. Kom att tänka på att det är majonnäs i de flesta... Kan man äta det tro? Eller är det rå ägg i? Någon som vet?
    Jag vet att det är äggula i majonnäs.. men det är ju en massa fuskfabrikat alltid på sånna ställen så jag hade personligen inte oroat mig för det. Det kokas säkert ihop. Men dom och McDonald's brukar alltid ha pärmar med allt angående deras råvaror så fråga i kassan så kan dom nog kolla upp hur majonnäsen görs! Och om det ens är äkta majonnäs och inte någon sås som bara liknar majonnäs :)
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-18 19:30:37 följande:
    Samma här, det har verkligen tagit fart igår och idag. Värst är det på kvällen, när jag vaknar känner jag inte så mycket alls :)

F-N vad ont i brösten jag har fått idag, jag tror verkligen att hormonerna har börjat komma igång!
    Precis! Samma här, nattbyggare då antar jag ;D Men det känns rätt logiskt.. LH hormonet byggs ju upp under dagen och mina ÄL test var som tydligast efter klockan 3 på dagarna, nu när jag är gravid så börjar illamåendet där på eftermiddagen och andra symtom blir starkare, kanske att hcg:et följer samma mönster :D
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-19 00:02:15 följande:
    Kom precis hem från akutbesök nummer 2!
    Sjuka kramper i magen + frossa visade sig vara uvi!
    Men det gjordes VUL ändå bebis lever och har växt och jag är i v 6+6 precis som FLs kalender säger så BF blir 6 septemberSolig
    Va skönt! :D Förstår att något så plötsligt måste ha skrämt dig lite men det verkar definitivt som den lille är här för att stanna :D
  • LillaBabyK
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-19 08:04:47 följande:
    Smulan. Onekligen starka argument frå. Din sida men jag går på vad min BM säger och hon Säger nej till råa ägg. Och hon är ju expert på gravida. Och no offense, jag känner inte dig så det är inte tillräckligt tillförlitlig för min del.
    Det här är nog det första hindret vi stöter på när vi pratar med andra föräldrar, det är så individuellt hur vi tänker och vill göra och gör att det nog är bäst att vi alla litar på de läkare och BM som har hand om oss och kanske håller det utanför tråden litegrann för stämningens skull. Alla ska känna att dom gör de valen dom gör för att dom är trygga och bekväma med om. Det var bara en tanke :)
  • LillaBabyK

Vi pratar om bebisen varje dag. Min man pratar mer om mig som gravid, typ hur jag mår och sådär eller om framtida saker, vart ska vi ställa vad och sånt praktiskt. Han har en app på sin ipad också så att han kan bli lite mer insatt eftersom han inte känner vad jag gör så tycker han att det är svårt. Jag pratar mer om bebisen som en person, typ "flytta lite på dig så vi får plats" :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012