Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Har lite mer symtom idag, antar att vi firar ny månad nere i bebisverkstaden.. har lite molvärk eller det känns tydligt att livmodern spänner sig, får som en hård sten där nere och börjar kunna ana lite illamående tror jag visst. Hoppas det inte är dags än.

• LillaBabyK

Jag gick in i vecka 6 igår alltså och idag har jag haft som ett åksjukeillamående, ett dovt illamående och undrar om det är illamående dags eller bara att jag sovit dåligt. Only time will tell antar jag. Det nöp till ordentligt i ligamenten också när jag drogpå mig skorna tidigare, det är vad jag förstår helt normalt att vissa häftiga, halvkonstiga rörelser kan få det att hugga till?

edd - har du också gått upp i vikt? Jag har dragit på mig 2 kilo, är lite i chock. Magen ser ju likadan ut och jag äter mindre än innan! 

• LillaBabyK
    Eddies skrev 2012-01-11 09:30:25 följande:
    jaa, jag har också gått upp 2 kilo :D men jag har så svälld mage..
    Ja jag är också svälld, den är liksom hård men jag ser ändå inte ut som att jag gått upp.
    Frokenpilla skrev 2012-01-11 09:30:48 följande:
    Har också gått upp 2 kg...men det syns inget..funderar på om det kan ha med ökad blodvolym att göra?!
    Ja det kanske är det? Bildas det mer blod redan? Det känns läskigt att gå upp i vikt så okontrollerat :P

• LillaBabyK
    Det är du och jag skrev 2012-01-11 09:56:45 följande:
    Jag är ju bara i v.5 (4+2), men ska på hälsosamtal imorgon och VUL 3/2 Mysigt - hoppas jag fpr se den lille då! Hjärta
    Jag gjorde ett VUL i 4+4 och det gick inte att se något alls så bli inte besviken om det blir så, bli motiverad att göda den lille mer istället :D
  • LillaBabyK
    Det är du och jag skrev 2012-01-11 10:01:15 följande:
    vad synd att ni inte såg ngt men den är ju såååå pluttig då När har ni nästa VUL?
    jag kmr vara i v8(7+4) då :)
    Jag blev faktiskt inte besviken! Det är den första bilden på min bebis, spelar ingen roll att mina ögon inte kan se, jag var helt kär i den bilden resten av dagen, har ramat in den till och med, haha. Tur att hormonerna är som rena lyckoljuset. den var typ stor som ett litet valmofrö då, nu förhoppningsvis har den ätit upp sig till typ en äppel kärna eller apelsin kärna!

Nästa VUL är nu på fredag! Min läkare vill se att det satt sig ordentligt och att moderkaka och annat är på plats så jag är riktigt spänd, tiden bara slääääpar sig fram.
    Jag ser mest fram emot v8 VUL då kan man ju se och höra hjärtat! 
  • LillaBabyK
    Ninni4 skrev 2012-01-11 21:41:28 följande:
    Läste att några redan har gjort VUL. Kan man göra det redan i vecka 5 och se ev missbildningar? fick klart reda på att jag är gravid idag och har BF 14 Sep. Hoppas allt kommer gå bra!
    Man är så orolig i början och kan inte riktigt ta till sig det. Första 12 veckorna var en plåga med första barnet sen kunde jag glädjas =)
    Det tror jag inte, den lille ser ju inte direkt ut som något så tidigt. Jag gjorde mitt första VUL 4+2 och då gick det inte att se något alls. Ska göra nästa nu imorgon 5+3. Tror inte det går att se mer än en liten rund boll om vi har tur.
  • LillaBabyK
    entrea skrev 2012-01-12 13:08:47 följande:
    Hej allihopa! Jag är näst intill symptomfri... Har bara lite ömma bröst. inget illamående eller annat. Magen är lite svullen. Skulle gärna välkomna lite mer känningar. V 6 idag.
    Du är som jag, lika långt gången också. Men det ska inte vara så konstigt alls tydligen, de flesta symtom drar igång vecka 7 - 8 och med tanke på hur veckorna räknas i Sverige så är vi egentligen en vecka efter, jag är ju bara 5+2 fast det blir 6 veckor. Vi får försöka njuta innan partyt drar igång ;D
  • LillaBabyK

Jag har ett par månader kvar av pluggande sen är jag klar äntligen! Jag kommer väl fortsätta extra knäcka så länge jag orkar och sen tänkte jag vara hemma några år och vara med mini :)

Vi har berättat för närmsta familjen, dom som söker stöd hos om något går fel. Min chef vet även så att vi ska kunna spela schyst. Resten av världen vill jag nog vänta ett tag med, tills jag ser ett hjärta slå iaf!

• LillaBabyK

Nu har jag varit på ultraljud och WOW vad det växer där inne! Det gick inte att se själva bebisen men moderkakan och fostersäcken har växt och blivit så mycket större. Jag har en tid igen om en vecka och då kommer vi definitivt kunna se den lille sa han. Det här är sååå spännande. Det är verkligen magi.. inte konstigt att vi inte kan bygga människor medicinskt än.

• LillaBabyK
    Hellize skrev 2012-01-13 10:40:39 följande:
    Häftigt!! i vilken vecka är du? Glad
    Vecka 6 (5+3)! Förra veckan såg vi bara en grå plupp som var en gissning att det var där bebisen var och idag hade den växt till en svart plupp! Tänk va glad en plupp kan göra en :P
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012