Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Frokenpilla skrev 2012-01-16 13:14:39 följande:
    GråterMen herregud vad många som verkar få missfall.

Är så otroligt tacksam för att jag är arbetslös...sjukt nog. Gick upp 7 och körde dottern till skolan..mådde skitilla och la mig igen...sov till 10, är fortfarande helt slut och mår illa...Hade aldrig orkat jobba.

Förstår inte att jag jobbade hela tiden när jag väntade Alice, i äldreomsorgen.!! trots sjukt illamående. Kräktes på jobbet och gick hem och sov direkt...bah...beundrar mig själv. Oskyldig

nån mer som har symptom som kommer och går. Nu när illamåendet och tröttheten slått till är inte mina bröst lika ömma och stora längre.
    Samma här. Mina symtom bydde skift känns det som i natt. Vaknade med bröst som är i stort sett inte ömmar alls men dovt illamående och trött som in i norden.
  • LillaBabyK
    Frokenpilla skrev 2012-01-16 16:06:15 följande:
    Jag har en kluven känsla för mat. Är delvis jättesugen på en stor flötig pizza och delvis gör dig mig illamående. Ungefär som dagen efter ett alldeles för stort alkoholintag.
    Alicias skrev 2012-01-16 16:17:26 följande:
    Jag har väldigt svårt att komma på något jag är sugen på. Äpplen och jordgubbar går ner utan problem men det finns ingenting annat jag är sugen eller hungrig på. 
    Är med er båda. Min middag blev en burk oliver och apelsin juice. Ihop.
    Middagen gav mig kväljningar. Magen är hungrig men usch, mår sådär dovt illa precis som du säger Frokenpilla, som att jag är bakis eller har halsbränna.
  • LillaBabyK
    Karriis skrev 2012-01-17 00:14:13 följande:
    Det här med sex och orgasmer, jag har läst att om man haft upprepade missfall så ska man undvika sex.. Hur farligt är det egentligen?
    Om läkaren inte säger att man ska avstå så ska man inte oroa sig. Men har man haft upprepade Missfall så kan läkaren säga till en att avstå för att minska infektioner och annat. Själva orgasmen ska inte vara någon fara alls.
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-17 07:11:33 följande:
    Yeeeey! Idag går jag in i vecka 7, det går framåt :)
    Jag med :D
    Bakade vi på samma dag tro? ;D
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-17 07:43:11 följande:
    LillaBabyK: Enligt FL (och mig själv) borde lill*n blivit till den 20 december! Du då? :) Har du mycket symtom?
    Japp samma här :D FL och ÄL tester säger den 20:e.

Symtom jag har är: ömma bröst, halsbränna, dovt illamående, kissar ofta, börjar bli trött (det började igår så att jag märkte det), känslig (tårarna kommer lite väl lätt) och att jag känner hur livmodern "blir sur" som jag kallar det när jag vänder mig för häftigt med underkroppen i sängen (typ som när jag försöker snurra till andra sidan för att kliva ur osv, lite gymnastik positioner) så känns det som att jag sträcker en öm muskel litegrann :)
  • LillaBabyK

Beklagar verkligen Vili, ta hand om dig!!

• LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-17 17:29:51 följande:
    Vili: Jag lider så med dig. Det är hemskt! Kram {#emotions_dlg.flower}

Kul att vi är exakt lika långt gångna ;)
    En annan har lite ömma bröst, nu börjar det komma mer i bröstvårtorna än själva brösten, kissar ofta, hungrig och molvärk i magen. Någon trötthet eller illamående känner jag inte av ännu. Idag har jag också haft en extrem huvudvärk och har för mig att det är ett graviditetesymtom..
    Jag fick också ont i huvudet igår, det sitter i idag med. Sov även 12 timmar på raken missade skolan. Men om man lyckas sova 12 timmar då behöver man väl det?
    Jag mår bara illa på eftermiddagen och kvällen om jag är hungrig för länge. Jag vaknade 12 på dagen idag och har inte ätit sen vid 7 tiden igår kväll och jag mår bra :)
  • LillaBabyK
    Svarta katten skrev 2012-01-17 22:22:55 följande:
    Hej alla. Läser mest men skriver ibland

6+1 idag!

Jag har tidigare haft molvärk/växtvärk och brösten har ömmat. Nu känner jag inte så mycket längre. Lite ömma bröst är det ju, men inte som innan.

Hmm vad jobbigt det är när symtom försvinner. Men jag har ju sett att fler av er också upplevt färre symtom efter ett tag så det går väl i vågot. Men nojig är man ju alltid. Hoppas ju att allt är bra där inne.

Flytningar har jag också rikligt nu som några andra också skrev. Och trött förstås, men kan ändå inte sova så bra, så då blir man ju ännu tröttare.

Lyckat till ni som ska göra VUL i morrn!              
    Du ligger en dag före mig och N1987 då!
    Mina symtom har också lugnat sig, jag vågar med säkerhet säga att det är väldigt vanligt. Som att vi ska bli lurade att släppa ner guarden och PANG så kommer allt elände. När jag var mindre, sådär 10 år så minns jag att 8 veckor var runt den tid då de flesta gravida började ana något, när mens nr 2 inte kom och dom började kräkas och det känns logiskt nu tycker jag, speciellt med den här korta tiden mitt emellan när man är symtom fri nästan.
  • LillaBabyK
    Nelliepop skrev 2012-01-18 07:56:10 följande:
    Flera som är svullen om magen.. Jag är bara i v 6 men ändå börjar magen synas.. 

Har fått mage tidigt med de andra barnen och slutat som en jätteGlad 
    Jag har börjat fått en liten rund mage :D
    Som tur är syns det inte så lätt när jag har kläder på mig, vi vill inte berätta än :)
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-18 08:22:38 följande:
    Jag var minnsan lite öm i brösten när jag vakna i morse, liksom fram bakom bröstvårtan och brösten har blivit lite hårda och runda. Det ser rätt hett ut! Jag har E-kupa nu, undrar hur stora dom kommer bli:P
    Visst blir dom fina pattarna ;D

Mina ömmar inte "av sig själva" utan man måste ta på dom, har du provat det ? För mig är det framförallt på sidorna om man trycker lite lätt. Då är det ömt som om jag har ett blåmärke.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012