Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Det är inte någon av er som råkar veta hur man bakar en Skogaholms limpa? Jag är så sugen att jag är gråtfärdig..

• LillaBabyK

Äntligen snart fredag och dags att se lillfisen igen :D Ska bli så kul, för den har definitivt blivit större och nu lär vi kunna se både bebis och hjärta. Tråkiga är att då tar vecko ultraljuden slut :( Det har varit så roligt att få se vecka för vecka hur mycket det växer men det finns ju ingen anledning till det efter att det är bekräftat att den lever och att vi självklart ska behålla!

Vili skrev 2012-01-26 17:45:44 följande:
    Herrejisses vad gravid man kan känna sig.
    Minns inte att det kändes såhär tydligt med sonen..men man glömmer kanske..

Imorse när klockan ringde 04:20 dags att gå upp och åka till praktiken 10 mil bort. Min första tanke, tänk inte på att du mår så illa så du egentligen måste spy. Den tanken har jag fått tänka hela dagen..inte illamående inte illamående..fyyyy fan vad illamående :P
    Inte sugen på nånting vettigt bara skorpor, vindruvor och coctailtomater och RAMLÖSA men det går ju inte att leva på....har inskrivning på onsdag tänkte be om illamåendetabletter då.

Vad som är mer positivt är att det nu är sista gången i Söndags jag blödde, sen igår inga bruna flytningar sååå jävlens härligt. Det hela firades med att köpa 2 bebisplagg idag. Något får man ju ha för att räkan fortfarande är kvar i magen :)
    Bra gjort! Jag är så glad för din skull! Jag kan rekommendera Vitaminvatten. Jag dricker den mörkröda, den har vitamin B6 i sig och den stillar mitt illamående och ger mig lite vätska :D Kanske fungerar för andra med!
  • LillaBabyK
    Vili skrev 2012-01-26 19:04:57 följande:

spännande med ultraljud :) jag har ju gjort tre stycken i och för sig med bara 3 dagar mellan men redan då såg man tydlig skillnad..det ända tråkiga att jag nu slutat blöda är att det inte blir fler ultraljud förrän rul. Meeen det kan man ju överleva :)

just nu äter jag nachochips och salsa sås..hoppas sambon inte kommer hem inom det närmsta jag vägrade nämligen äta middagen innan men nu blev jag sugen på nått att stoppa i mig. Dock inte spagettin och köttfärssåsen han lagat.....

Min sambo är kock och just nu sjukt trött på att jag ratar all hans mat just nu...
    Ja det kommer bli så tråkigt. Men skönt ändå på ett sätt. Jag vet ju att jag alltid kan gå och kolla om jag skulle bli orolig.

Haha, min man har bett mig sluta laga mat då det är slöseri, han försöker nu äta sig igenom alla rester vi har. I vanliga fall brukar vi laga nya rätter av resterna men tja, jag ratar mat också. Men idag ville bebisen ha pizza till lunch och jag kan ju inte säga nej till min bebis ;D

Nacho chips har jag sett på många listor av bra illamående snacks. Salsa förstår jag att du vill ha, stark mat är ju toppen när man har magstrul. Har du ont i magen också? Jag är liksom dålig i magen, ont av gaser och så. Ovanpå växtvärk och illamående. Känns som värsta maginfluensan det här
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-27 08:24:37 följande:
    Snart framme hos BM för VUL! Tjohooooo! :)
    :o! Spännande!
    Jag har mitt om en timme!! Vi syns hemma sen ;D Håller tummarna för två hjärtan! 
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-27 09:30:28 följande:
    Graviditeten avstannat för drygt en vecka sedan.. Förmodligen. Det var för litet i alla fall och inget hjärta. Bara vänta på blodet.. Lycka till ni andra tjejer!
    Nej men nej vad säger du. Finns det ingen chans att du kanske bara inte är tillräckligt långt gången? Min läkare frågade om jag var oregelbunden, vilket jag är och det förklarade tydligen varför vi inte såg något för en vecka sen..
  • LillaBabyK
    Hellize skrev 2012-01-27 10:50:05 följande:
    hur gick de för dig? Glad
    Vi såg en liten jordnöt med ett pickande hjärta :)
  • LillaBabyK
    Vili skrev 2012-01-27 10:56:21 följande:
    grattis så härligt!!! :) hur stor var din lilla jordnöt och i vilken vecka är du?
    Jag är i vecka 8 (7+3)! Och Lilla jordnöt var 6.9 mm stor! Så liiiiten. Läkaren sa att den var stor som en vecka 6 och så frågade han om jag var oregelbunden (mensen då) och det är jag så därför skiljer sig storleken lite från vad alla appar och sånt säger :D
    Hellize skrev 2012-01-27 10:57:04 följande:
    Vad härligt! Jag var igår och fick se samma, hur långt gången är du? Glad

Lider med er andra som de inte gått vägen för! Även att jag sett den lilla så finns oron kvar, att vad som helst kan hända. Håller tummarna för er för ett nytt försök! Hjärta
    Jätte härligt :) Han sa att risken för missfall är så liten som den någonsin kommer bli nu så om vi vill berätta för andra så kan vi göra det. Det känns skönt! Jag är 7+3 så vecka 7 för mig men vecka 8 i Sverige :D
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-27 10:49:28 följande:
    Eftersom vi såg en hinnsäck i 5+0 har vi ju det att jämföra med. Man såg endast en pytteliten prick som möjligtvis var en bebis men hoppet är ute. Är ju i 7+3 idag så det var alldeles för lite. Ska tillbaka nästa måndag för att vara säkra men hon sa att hoppet i princip var lika med noll..:(
    Fy fan :( Gud va tråkigt :(
  • LillaBabyK
    Choccolat skrev 2012-01-27 11:14:13 följande:
    Så risken för mf är så liten för att ni såg att det stod rätt till? 

Och grattis! =)  
    Ja det var vad han sa. Han sa att det finns altid en risk så länge barnet är i magen men den är lika stor nu som efter v12 när man har sett att hjärtat börjat slå och att den är rätt storlek (och så kollar han väl annat också som man inte tänker på gulesäck, moderkaka och allt vad det heter).
  • LillaBabyK
    Vili skrev 2012-01-27 12:09:00 följande:
    när jag gjorde mitt sista vul efter mina blödningar sa läkaren att har man sett ett foster med hjärtslag, rätt storlek och rätt storlek på hinnsäcken samt en stängd livmoderhals så är risken för missfall TROTS blödningarna endast 10 %. Det lever jag på :) även om vi trots det väntar nån vecka till innan allmänheten ska få veta :)
    Ja jag vet inte riktigt när vi ska berätta, men det börjar bli jobbigt att hålla tyst speciellt med alla symtom. Det ska vara riktigt bra att ha sett ett friskt embryo med tickande hjärta så jag känner mig ännu lugnare än innan, sjukt hur fort den växer! Livmodern hade dubblats i storlek.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012