• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Enniie skrev 2012-01-25 19:52:54 följande:
    Lemis: jag tar Lergigan till kvällen om illamåendet skulle vara jättejobbigt. Blir du inte trött under dagen? Jag blir dundertrött efter en tablett.

Jag ska göra KUB. För första gången. Känns spännande att man kommer få se den lilla inom 4 veckor.

Är det någon annan som fryser mer än normalt? Sålänge jag inte har på mig min Onepiece så fryser jag ihjäl. Iskalla fötter och händer som verkligen värker när dom blir kalla. Usch...
    Jag fryser HEEEEELA tiden! Försöker värma mig i varm dusch på kvällarna, men den värmen räcker ju inte länge...

Igår pratade jag och min sambo om namn till ynglet :) Det känns så verkligt då! Herregud, man blir alldeles skraj...

Jag går in i tredje månaden imorgon! Jippii! :)
  • MiaMy
    Fyran2012 skrev 2012-01-28 09:33:24 följande:
    Samma här! Har haft så himla ont nu i två dagar..Det ilar lixom nere i magen & jag känner mig öm..det var en pina att jobba igår. Men samtidigt känns det roligt att allt växerFlört. Är 8+4 idagHjärta
    Jag hade också massa ilningar igår kväll. Mest lite åt höger och i mitten. Blev svullen senare också, tittade ner på min mage och den såg nästan sned ut! Någon mer som har så? Som att det var svullet ner mot högra ljumsken. Idag är det ömt just i den ljumsken.
    Gör ont då jag vaknar och sträcker på mig, svankar ordentligt, då hugger det i magen. Gör ju det innan jag vaknat ordentligt så hinner inte stoppa det Tungan ute
  • MiaMy

Hej!
    Jag har inte skrivit på länge, men jag hänger med och har läst allt ni skriver :)

När är embryo-perioden slut? Jag är i v. 9+1 nu. Någon skrev att man bär på ett foster fr.o.m. vecka 10.

Är det någon som har köpt en bok till pappan? Jag ska beställa till min sambo, men det finns så många att välja på... Vill ha en bok som förklarar vad han kan göra, hur det känns för kvinnan, hur barnet utvecklas osv... :) Tips?

• MiaMy

Jag berättade för chefen och min närmaste kollega för ca 2 veckor sedan. Är i v. 9+3 nu. Jag ville att någon skulle veta där, är ju så stor del av dygnet där. För en vecka sen berättade jag för ytterligare en nära kollega. Resten väntar jag med till när v. 12 är över.

• MiaMy
    Spegeelbild skrev 2012-02-05 15:07:15 följande:
    Miamy jo förstår men efter som jag jobbar massa olika avdelningar över hela kommunen så svårt och veta när... Förra gången jag var gravid innan jag fick Ma så berättade jag på en avdelning och folk kan ju inte va tyst inom vården känns det som hela avdelningen visste om det då folk skvallrar... Så är lite mer försiktig den här gången då det några veckor kvar till vecka 12... Men vården här har blivit jätte tung och en del kan va aggressiva så man måste va försiktig...
    Då förstår jag att det är mer knepigt. Du har ingen nära kollega då som du jobbar ofta med som kan hålla det hemligt? Det är ju bra att iaf din chef vet. Men det är ju inget fel med att vänta till efter v. 12, om det funkar...

Lycka till!
  • MiaMy

Jag gick också in i vecka 11 igår! Hjärta Väntar på att magen ska bli rund... Undrar när den blir det..?

Var på inskrivning del 2 i onsdags, hon tog blodprov och urinprov mm. Nu ska jag inte träffa min BM förrän i maj!! Känns SJUKT länge! Har UL i april, men det är på sjukhuset. Hur kan det var så länge mellan tiderna? Känns konstigt... Och jag har inte varit på någon UL eller VUL än, så jag får se att allt är bra i magen först i april.

• MiaMy

Jag har en fråga: När ska man få med sig moderskapsintyget från BM, så att man kan skicka det till försäkringskassan osv? Mitt första barn så jag vet inte. Blir mer och mer skeptisk till min BM då hon inte ger någon information om man inte frågar... Och hur ska man kunna ha de rätta frågorna??
    Kan dom neka ett vul/ul om man kräver och är jätteorolig?

• MiaMy

Ok tack! Då behöver jag inte stressa med att jag borde ha fått intyget redan.
    Jag ska till läkare nästa vecka och då ska jag försöka få till ett ul/vul. Kommer att vara i v. 12+0 då, vet ni vilket man gör isf?

Så roligt att läsa om er som lyssnar på bebisens hjärtljud! Jag vill oxå! Skrattande

• MiaMy

Okej bra att veta feelings, tack! Glad

Någon mer som har haft svindel? Jag har känt mig yr på morgnarna i några dagar nu. Idag blev det så även på eftermiddagen. Usch känns läskigt. Måste sätta mig och allra helst lägga mig ner när detta händer. Kan ha nåt med blodtrycket eller blodsockret att ha, vet ej... Blä. Detta är för övrigt mitt enda tydliga graviditetssymptom jag har kvar... Om det nu är ett sådant.

• MiaMy

Går in i trettonde veckan idag!! Känns som en lättnad, men vet ändå inte om jag vågar njuta utan att oroa mig. Suck, varför oroar man sig...?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012