• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Superbia: Jag blir också ofta yr då jag sminkar mig! Får sätta mig på toalettstolen med huvudet nedåt en stund innan jag kan fortsätta. Tror det är blodtrycksfall för min del.

Angående ont i magen: Jag fick i helgen ont när jag gick. Gick t.ex. hem från jobbet i fredags och det gjorde ont nere i magen. Det slutade så fort jag slutade gå. Sen hade jag ont när jag gick omkring i affären. Fick gå riktigt långsamt. Kändes läskigt... Men det kanske är normalt? Tänkte först på ligamenten, men de sitter väl vid ljumsken? Min smärta var närmare mitten, typ där som jag brukar känna bebis.

• MiaMy

Edds: Jag tror vi är exakt lika långt gångna. Jag går in i ny vecka på tisdagar och har BF 4.9. Glad

Ibland när jag är ute och går så får jag ont nere i magen. Det känns som "håll" efter att man ätit, fast nere i magen, en bit under naveln. Ibland måste jag nästan stanna för att sedan orka gå vidare. Andra gånger kan jag gå promenader i terräng på 1½ timme utan något. Någon mer? Har funderat på vad det beror på... Undrar om det är så att urinblåsan eller tarmen trycker på eller nåt. Vet inte... Känns obehagligt när det är men det försvinner så fort jag är stilla. Babyn sparkar som vanligt.

• MiaMy
    Edds skrev 2012-04-30 23:04:30 följande:
    Är det ingen som har moderkakan centralt bak som jag? Ingen som gett sig till känna vad jag sett ;) undrar vad som är " vanligast ". i denna tråd verkar de vara framme : p
    Ja, Edds, jag har också (enl. ul) moderkakan centralt bak. Har känt bebis i flera veckor...
    Hoppas att det inte är nåt att oroa sig för, det som vi har, att det blir "håll" långt nere i magen när vi promenerar... Men som sagt det känns inte så allvarligt eftersom det slutar då man stannar.

Jag har blodtrycksfall så fort jag står still längre tider... T.ex. i affären, då man går långsamt och kollar på saker, så blir jag snurrig. Eller om jag står och lagar mat. Då måste huvudet ner!

Jag blev riktigt rädd då jag idag insåg att det bara är en sommar kvar, sen ska man föda!! Alla vet ju hur fort en sommar går. Hur ska detta gå?? Hjälp...
  • MiaMy

Välkommen Arre!

Vår bebis verkar också ha blivit värsta akrobaten! Igår gjorde den volt efter volt och jag har kunnat se att det rör sig på utsidan av magen Skrattande vår håller sig också ofta till nedre delen av magen, under naveln iaf.

Jag kände på min navel idag, tryckte lätt för att se om den blivit mindre djup, och det gjorde jätteont i halva magen, på hela högra sidan! Det liksom stack till ordentligt. Undrar varför?? Någon mer som märkt detta? Hur ser era navlar ut? Min är fortfarande en grop. Blir alla navlar utåtvända till slut, ni som vet?

• MiaMy
    Edds skrev 2012-05-05 11:57:34 följande:
    Miamy jag har haft plan navel sen vecka 16 typ Haha men de är så olika för alla jag har jätte djup navel sen innan :)
    Ja det verkar vara olika! Kanske beror på om man var smal innan, jag var ganska normal med lite löst på magen. Men det var konstigt att det gjorde ont att peta i den Tungan ute
  • MiaMy
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-05 12:37:22 följande:
    själv sitter man på akuten med en himla massa förvärkar. härligt. 
    Åh nej! Hoppas det går bra!!
  • MiaMy

Vi har ett problem. I vårt badrum får det inte plats en tvättmaskin. Jag föreställer mig att det är väldigt svårt att leva utan egen tvättmaskin när man har en nyfödd. Vad säger ni erfarna om det? Klarar man sig med tvättstuga där man bokar tid eller bör man ha eget? Måste man köpa jättemycket kläder om man inte har eget?

• MiaMy
    Kaksmulan1 skrev 2012-05-07 19:50:23 följande:
    en smalare toppmatad maskin får inte plats då? eller man kan ju ha tvättmaskin i köket istället för diskmaskin... jag hade inte överlevt utan. 
    Ja, det finns en möjlighet att kanske få in en smal toppmatad, men då kommer nästa problem: Vi har ingen plats för skötbord, vilket jag hade tänkt skulle kunna vara PÅ tvättmaskinen om vi bestämmer oss för att ha ett jättetrångt badrum... Behöver man skötbord? Min mamma tyckte att hon inte använde skötbordet utan bytte blöja på sängen... Men jag vet inte. Har ju inga barn sedan tidigare...

Ang. tvättid så får man här boka nästan en vecka i förväg så det blir krångligt... Därför har vi också funderingar på att flytta till större lägenhet/hus... Vi är helt enkelt lite förvirrade Skrattande
  • MiaMy

Tack för alla tips! Glad
    Vi har just nu inget barnrum. Har ett extra sovrum som används som verkstad/arbetsrum just nu (sambon älskar att snickra). Vi har tänkt renovera det till ett barnrum när barnet är lite större, eller flytta.
    Men kanske man kan köra med en sån skötbädd då, är dom mjuka/lätta att flytta på? Var handlar man sånt? Och så kan man ha toppmatad tvättmaskin...
    Ja jag har också hört läskiga historier om att barn trillar från skötbord...

• MiaMy

TACK igen för alla tips! Denna tråd är BÄST! {#emotions_dlg.flower}
    Vi ska fundera på detta, men det lutar mot smal toppmatad tvättmaskin och skötbädd som är lätt att flytta på.
    Nu är det sovadags här, gonatt alla goa!!!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012