• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Mamilla skrev 2012-01-06 17:57:32 följande:
    Jag som bara testat mig en gång. Kanske bör testa mig en gång till för säkerhetens skull. Blir nojig! Haha
    Jag har också bara testat mig en gång, och det var på nyårsafton...Det verkar som att många testar många gånger, nästan så man blir nojig och undrar om man själv ska köpa fler tester... Speciellt då jag inte har några symptom just nu, känns som att jag behöver försäkra mig om att den lilla mymlan ligger kvar i magen! Tungan ute

Men det ska nog räcka med ett positivt test egentligen tror jag Glad
  • MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-06 18:23:33 följande:
    Klart det ska räcka med ett! :) Jag testar mig varje morgon tills testerna är slut. Jag har ju haft 4 MF och det har definitivts synts på testen när det varit på gång. INTE denna gång dock Skrattande
    Hoppas verkligen att det går bättre för dig denna gång!! {#emotions_dlg.flower}
  • MiaMy

Om vi  nu ska prata om nojor, så är jag lite nojig angående folsyra. Eftersom vår graviditet inte var helt och hållet planerad (vi hade tänkt vänta några månader till) har jag inte ätit extra folsyra FÖRE befruktningen, utan började äta det ungefär samtidigt som befruktningen skedde. Jag har läst på nätet att man ska ha ätit det i en månad FÖRE man blir gravid för att det ska ge effekt. Är det då helt onödigt att äta det nu? Började jag för sent, så att min baby har större risk för ryggmärgsbråck?

Jobbigt med alla dessa tankar som spökar... Obestämd

• MiaMy

Det står så här på babycenter.com:

"Den majonnäs du kan köpa på tub eller burk i mataffären är däremot säker att äta." Så det kanske är samma med bearnaise-sås? Bara en gissning Glad

Hur tänker ni när ni väljer fisk? Äter ni endast odlad fisk?

• MiaMy
    Smurfan87 skrev 2012-01-06 22:29:26 följande:
    Beställde precis en sån där gravid dagbok :) ska bli mysigt att fylla i :) tror att det kan vara en rolig grej att ge sitt barn när de tex fyller 20 :)
    Så mysigt det låter! {#emotions_dlg.flower}
    Värt att fundera på om man kanske ska skaffa en sån...
  • MiaMy
    sodervallj skrev 2012-01-06 23:56:52 följande:
    Hej alla! Själv plussade jag på nyårsafton! Är nu i v 5 +2 Skrattande

Lycka till allihopa!

Hjärta
    Grattis!
    Då är vi fler som plussade på nyårsafton Glad
    Jag väntar också mitt första barn.
    Välkommen!
  • MiaMy
    Enniie skrev 2012-01-07 13:03:30 följande:
    Edd: jag känner inte av någon växtvärk alls. Har *peppar peppar* knappt några symtom alls bortsett från att jag är jättetrött. Känner mig inte ett dugg gravid. fast nu när jag tänker efter så får jag lite " mensvärk" på kvällarna i nån minut eller så.
    Jag har inte heller några symptom sedan ett par dagar tillbaka. Förutom att det sticker till lite i magen ibland. Det sägs ju att symptomen kommer och går.
  • MiaMy
    kavajen skrev 2012-01-07 16:38:43 följande:
    På tal om sallad, jag har alltid i feta ost i mina sallader. Kan man äta fetaost? Jag har läst att man inte får äta opastöriserad ost, men jag har NOLL koll på vad som menas med det!
    Jag hade exakt samma fundering i förmiddags. Hittade detta:

se.babycenter.com/pregnancy/nutrition/foodsafety/cheeseexpert/

Enligt den sidan är det säkert att äta feta-ost Glad Och en del andra ostar också! Det är ju så gott!
  • MiaMy

Tjejer!
    Äter ni omega 3-tabletter? Vilket märke i så fall?
    Jag insåg att jag inte äter så mycket fisk som jag kanske borde...

• MiaMy
    Skrutt 83 skrev 2012-01-08 20:59:37 följande:
    MyMymlan: äter inte heller tillräckligt med fisk så äter omega-3. Äter en sort som heter "Mumomega" pregnancy som är speciellt anpassad för gravida. Som jag förstod så är då oljan noggrant utvald och "ren"
    Har förstått att Mumomega inte finns på apoteket, och att det är väldigt dyrt?
    Kan man inte äta det omega-3 fiskolja som säljs på apoteket?
    Vill vara säker på att jag inte äter fel Tungan ute

Imorgon är det dags att träffa mina kära kollegor, och hålla en hemlighet för dem i flera veckor. Hur ska detta gå?! Haha!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012