• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Lemis skrev 2012-01-08 21:09:06 följande:
    Jag äter bara folsyra och mitt val kvinna tabletter med massa vitaminer i. Sen ser jag till att äta de nyttiga sakerna. Fisk är en rätt som återstår minst en dag i veckan här. Jag tycks vara den enda som inte är så trött. Men d kommer väl. Minns förra gången med sonen att det var så skönt att få vara trött och sova. Jag har alltid svårt annars för det.
    Jag äter apotekets egen "kvinna"- tillskott, som innehåller tillräckligt med folsyra plus mycket annat. Det är väl omega-3 som saknas då... Får fixa det imorgon på något sätt!
    Jag är inte heller så trött. Men jag har dock sovit långa nätter nu det sista, men det kan jag göra ändå, så jag vet inte Skrattande
  • MiaMy

Godmorgon!

Tack för alla svar gällande omega 3!
    Jag ska kolla vad jag hittar på stan idag Glad

• MiaMy

Hittade dessa på apoteket igår:

www.pharbioomega3.se/cassis

De kan väl inte skriva hur många tabletter gravida ska ta per dygn, om det inte är säkert att ta dem?
    Ni får ursäkta, jag kommer att bli en riktigt hönsmamma känner jag på mig! Skrattande

Ha en bra dag alla!

• MiaMy
    Amanda 231 skrev 2012-01-09 13:33:19 följande:
    GRATTIS LillaPluppen! =) 
    Ska bara kolla men visst är det så att om man får ett positivt så ska man egentligen inte behöva testa igen om strecken är starka?`ser att alla har testat flera gånger och undrar nu om jag också bör göra det för att vara säker men har tagit rfsus gravtest och fått fina streck så då borde jag inte behöva göra flera eller vad tycker ni?=)
    Jag har bara testat en gång och det var med CB digital. Så det ska räcka Glad
  • MiaMy

Hittade denna på apoteket idag:

www.pharbioomega3.se/cassis

Apotekaren sa att den är bra att äta under graviditeten. De kan ju inte ange dosering för gravida på burken om den är farlig för gravida...? Ne, jag tror på denna.

• MiaMy

Måste bara säga att denna tråd är underbar! Alla är så stöttande och trevliga mot varandra här! {#emotions_dlg.flower}

Min molvärk var borta i tre dagar, men nu när jag började jobba idag är den tillbaka! Typiskt Glad Kände mig också yr och snurrig idag vid lunch, mest när jag tittade åt ett annat håll. Lurigt!

• MiaMy
    LillStinis skrev 2012-01-10 21:15:11 följande:
    Är det någon som tränar under graviditeten? Jag tänkte försöka fortsätta hålla lagom igång.
    Jag tränade innan jag blev gravid, sådär lagom, inte hårdträning. Jag var på gym och joggade varje vecka... Men jag har varit rejält förkyld sedan jag fick reda på att jag var gravid, så jag har inte kunnat träna på några veckor. Men har tänkt fortsätta lite lagom när jag blir frisk.
  • MiaMy
    LillStinis skrev 2012-01-10 21:27:59 följande:
    MyMymlan, vad ska du träna? Tänker du fortsätta springa?
    Jag har tänkt försöka fortsätta jogga ett tag till, sedan blir det väl promenader. Joggar ändå i rätt långsam takt.
    Skulle vilja hålla musklerna igång och lyfta lätta vikter på gymmet. Sen kanske det blir något dans-pass också. Men man kan ju inte ta ut sig på samma sätt som innan. Detta är min första graviditet så jag vet ju inte hur kroppen reagerar. Tänkte försöka lyssna på den Glad
    Hur har du tänkt?
  • MiaMy
    Choccolat skrev 2012-01-10 21:45:16 följande:
    Jag blir lite peppad av att se att ni tänker träna.. Själv har jag blivit som Charlotte i SATC.. rädd för att springa... Är rädd att skumpa ut den lill* fast jag vet att det är omöjligt...
    Oj! Detta har jag inte hört talas om! Lite intressant att man tänker så Tungan ute Jag ska försöka iaf, får se vad kroppen tycker...

Sov gott alla!
    Tidig väckning imorrn...
  • MiaMy

Idag har jag upplevt ett nytt symptom. Innan har det bara känts som att man hade mensvärk i magen. Nu är det mer stickningar och ilningar, mest på höger sida. Obehagligt. Någon mer med detta?

Den lilles hjärta ska börja slå idag enligt babyvärldens kalender... Hjärta

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012