• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Vi var på inskrivning idag. Var väl mest babbel om sånt som jag redan, tack vare alla er i tråden, vet om Glad Det var inte lätt att få vul nej... Man skulle minsann ha särskilda förutsättningar.

Jag har nog missat nåt, varför byter alla nick? Ska man ha "dolt byte" då eller inte?

• MiaMy

Jo just det, jag blev framflyttad två dagar, så är i v. 7+1 nu Glad

• MiaMy
    Lemis skrev 2012-01-20 20:08:20 följande:
    Fick du göra vul då? Eftersom du flyttades fram? Jag ligger i fas ca v 7. Hon sa att det ser vi bättre på kl i vecka 17.
    Nej jag fick inte göra vul trots att jag tjatade på henne Tungan ute Man skulle ha väldigt ont eller blöda för att få göra vul. Hon hade någon kalender och nåt dataprogram som räknade ut. Men det kanske inte är exakt.
  • MiaMy

Är nojig... Det ilar på höger sida av magen och jag tänker hela tiden på att bebisen kanske inte sitter rätt.... Att den sitter i äggledaren. Fy. Har haft ont på höger sida av magen innan, några veckor sen, och nu har det börjat igen. Gör inte alls mycket ont, men sticker och gör sig påmind hela tiden.
    Någon annan som har ont i sidan?

• MiaMy
    LillaBabyK skrev 2012-01-21 19:30:15 följande:
    Jag får ont till höger ibland, känns som att jag sträckt något. Det är nog bara för att det växer där inne, livmodern är ju en stor muskel som plötsligt dras ut.
    TheFamily skrev 2012-01-21 19:36:20 följande:
    Var också orolig för att man stundtals bara har ont på en sida. Men sökte bland forumet här och har förstått att det är supervanligt att man har som typ växtvärk på ena sidan under hela grav. Jag har också det fast på vänster sida. Inte ont direkt men är obehagligt och stretar och drar....
    Klart man blir orolig. Men utomkved ska nog göra ondare och eskalera i skala...blödningar är vanliga oxå....

Kram
    Tack för era svar! Jag surfade också runt lite och fick uppfattningen om att det ska göra JÄTTEont om det är X. Så hoppas det är muskler/ligament som spökar... Om det blir värre får jag ringa BM.
    kram
  • MiaMy

Oj ser att det har varit massa namnprat här under kvällen igår Glad

Jag vill att min flicka ska heta Vera eller Adele, och min pojke Elis. Har dock inte diskuterat detta med min sambo än, men det blir svårt att ändra på mig Tungan ute

• MiaMy

Jag berättade för min chef och min närmsta kollega idag! Är i v. 7+4. De blev så glada! Glad Och jag blev så lättad. Känns mycket bättre nu att någon vet på jobbet... De förstår om jag är trött eller mår illa. Är ju ändå på jobbet största delen av min vakna tid på vardagarna.

Samtidigt kändes det jättekonstigt att uttala det rakt ut. "Jag ska bli mamma!" Kändes nästan som att jag ljög, har inte fattat att jag är gravid än! Skrattande

• MiaMy
    Fyran2012 skrev 2012-01-23 17:51:57 följande:
    Hej hej, var på tidigt ultraljud i dag för att fastställa mer exakt i vilken vecka jag var i..hade innan beräkningar på att bf skulle vara 25/8, men blev nu framflyttad till 3/9. Därför hoppar jag nu in i den här råden i stället för augustitråden om det är okej?Glad
    Är enligt ultraljudet 7+6 idag & väntar mitt fjärde barn.
    Välkommen!Glad

Fick du göra vul BARA för att fastställa veckan??
  • MiaMy
    Fyran2012 skrev 2012-01-23 18:02:09 följande:
    Tack!
    Jag gjorde inte vul utan vanligt utanpå magen. Gjorde det för att min mens har varit så oregelbunden det senaste halvåret & därför visste jag inte exakt hur långt jag var gången. Min bm tyckte att det var viktigt att veta mer exaktGlad
    Lyxigt! Glad Roligt att du samtidigt fick se att allt hittills är bra därinne Glad
    Tessi1983 skrev 2012-01-23 16:53:47 följande:

ingen som vill svara på min fråga =(

provar igen då! Äter ni några extra vitaminer? jag köpte mitt val kvinna men är lite orolig att de inte räcker med folsyra och allt. Ja är ju grönjöling på detta! 

Jag äter Apotekets "Kvinna" med folsyra, järn mm. Och så omega-3.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012