Vi som väntar smått i September 2012
Puh, nu har jag läst ikapp från fredagen!
Jag blev inlagd på sjukhuset igår för mina ben, som läkarna trodde hade rosfeber, men som inte reagerade på medicinen. Det hade "spridit" sig till andra benet. Nu var det en infektionsläkare som kollade på dem, och jag fick diagnosen knölros. Det är egentligen ingen sjukdom, utan det är ett symptom på ev. graviditet eller min infektion i halsen som jag hade för några veckor sedan. Så nu är jag sjukskriven denna vecka och ledig nästa (påsklov). Knölros försvinner av sig självt inom 3-6 veckor, men det går inte att behandla med anti-inflammatoriskt då man är gravid. Skönt att veta vad felet är, men lite långdraget att ligga med benen i högläge i två veckor när man i övrigt känner sig pigg men knappt kan gå. Men nu är det bara att vänta ut...
När jag låg på akuten igår fick jag lyssna på bebisens hjärtljud med en doppler! Det var en läkare som skulle kolla blodcirkulationen i benet, men han kollade magen samtidigt :) Lite roligt. Som det galopperade där inne! Jag känner små puffar från magen varje dag nu... RUL den 11 april. Jag är jättekluven gällande att ta reda på kön... Vet varken ut eller in. Sen kan det hända att de inte berättar ändå.