• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

beccagranen skrev 2012-01-15 19:54:21 följande:
    Har några frågor,
    Äter ni några tillskott/vitaminer, isf vad?
    Har ni vart/anmält er till hälsokontroll/inskrivning ännu, isf när (veck)?
    Jag äter Apotekets egna "Kvinna"-tabletter som innehåller bl.a. folsyra och järn, och så Pharbios omega-3.
    Vi har inskrivning nu på fredag, då är jag i sjunde veckan, 6+6.
  • MiaMy

Så roligt med en levande tråd! Varje dag efter jobbet sätter jag mig och läser vad ni skrivit under dagen...{#emotions_dlg.flower}

Beklagar alla missfall!

Jag mådde illa imorse... Inte så passande då man ska till jobbet. Men det gick över till slut, fick inte i mig mycket frukost dock. Vad är det man ska äta för att minska illamåendet tidiga morgnar? Finns det tips?

• MiaMy
    N1987 skrev 2012-01-16 18:34:06 följande:

Nu har jag fått hem både havandeskapsoljan och förberedelseoljan. Här ska smörjas! Tungan ute

Låter mysigt. Var beställde du detta?
  • MiaMy
    Lemis skrev 2012-01-16 19:48:43 följande:
    Salta kex ska jag prova. Idag kräktes jag utan förvarning. Otäckt och är rädd att det ska hända på jobbet.
    Åh fy det är ju inte roligt! Att kräkas utan förvarning på jobbet menar jag...
  • MiaMy

Fint LillyRose! Glad

Jag har varit sjukt sugen på en Burger King-hamburgare hela veckan! Tänkte jag skulle unna mig en i helgen. Kom att tänka på att det är majonnäs i de flesta... Kan man äta det tro? Eller är det rå ägg i? Någon som vet?

• MiaMy
    LillaBabyK skrev 2012-01-18 18:58:02 följande:
    Jag vet att det är äggula i majonnäs.. men det är ju en massa fuskfabrikat alltid på sånna ställen så jag hade personligen inte oroat mig för det. Det kokas säkert ihop. Men dom och McDonald's brukar alltid ha pärmar med allt angående deras råvaror så fråga i kassan så kan dom nog kolla upp hur majonnäsen görs! Och om det ens är äkta majonnäs och inte någon sås som bara liknar majonnäs :)
    Tack för ditt svar! Jag misstänker också att det är någon sorts fuskfabrikat...
    Det löser sig.
  • MiaMy
    smulan0 skrev 2012-01-18 22:20:34 följande:
    Svenska ägg är testade för salmonella. Det är ingen risk i Sverige och inte en sjukdom man absolut måste undvika som gravid. Jobbat två år som infektionsläkare och nu jobbar jag dom barnläkare. Råa ägg i Sverige är ok. Meningslös hysteri om mat gillas inte. Följ livmedelsverkets rekommendationer.
    Tack för detta. Du har nog rätt Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012