• MiaMy

Vi som väntar smått i September 2012

Vili skrev 2012-01-05 16:31:29 följande:
    Idag plussade jag efter 15 tröstlösa försöksmånader. Nu efter min första pergotime kur tog det sig äntligen. Vi är så lyckliga. Detta är mitt andra barn, har en son på 3 år men mitt och nya sambons första gemensamma.
    Grattis! :)
  • MiaMy

Hej alla snälla! Hjärta

Jag behöver lite råd... Är ganska förkyld och lär behöva nässpray till natten. Vilken kan jag köpa utan att behöva oroa mig för att skada bebisen? Har Otrivin Comp hemma, men jag tycker mig ha hört att den inte är bra.

• MiaMy
    Hbg33 skrev 2012-01-05 16:57:49 följande:
    Hm.. Jag är med lite förkyld och använder Nezeril. hade ingen aning om att man skulle tänka på det.. Är det inte ok med Nezeril kanske?
    Vet inte riktigt... Jag blev lite fundersam när jag kom ihåg detta med Otrivin Comp.
    Någon som vet om Nezeril är bra?
  • MiaMy
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-05 17:12:19 följande:
    Nezeril verkar gå bra, otrivin står det att man ska rådfråga, otrivin menthol ska ej användas av gravida. Googlade bipacksedlarna :)
    Tack!
    Jag hittade också nu på nätet om att Nezeril borde vara okej. Ska ändå bara ta till natten så det blir inte så ofta. Då skickar jag mannen till apoteket! :)
  • MiaMy
    Hbg33 skrev 2012-01-05 17:16:36 följande:
    Nezeril verkar okej, iaf enligt 1177:s sida där det står så här:

Graviditet och amning

Man kan använda läkemedlet när man är gravid. Om man har nästäppa en längre tid under graviditeten bör man dock rådfråga sin barnmorska.

Ja, läste också det :) Tack iaf!
  • MiaMy
    anirahtak skrev 2012-01-05 20:30:42 följande:
    Jag bor i Umeå men kommer från Finland :)
    Jag bor i Borås, men kommer också ursprungligen från Finland! :)
  • MiaMy

Grattis alla nya!! Glad

Godmorgon/God förmiddag!

Inatt vaknade jag och ville verkligen spy... Första gången jag kände illamående. Samtidigt var jag hungrig Skrattande Lite konstigt. Men jag kunde somna om och det gick över.

Nu känner jag inget, är bara ärkeförkyld Tungan ute

• MiaMy
    sexhundra skrev 2012-01-06 11:23:40 följande:
    Ni som vaknade med illamående idag, vilken vecka är ni i?
    Jag är i v. 5+1 tror jag, något där omkring. Men som sagt, det försvann när jag somnade om Tungan ute
    Har du också haft illamående? Vilken vecka är du i?
  • MiaMy
    sexhundra skrev 2012-01-06 11:40:49 följande:
    Mymymlan: jag är i v 5+4 och vaknade med värdelns illamående och kände att jag va tvungen att spy. Sitter i lite nu men inte lika mkt.. Svårt och jobba när det är så!
    Ja! Jag har haft turen att vara ledig ända sen jag plussade. På måndagen börjar jobbet dock, undrar hur det ska gå... Cool
  • MiaMy
    Svarta katten skrev 2012-01-06 15:59:30 följande:
    Halloj brudar. Testade positivt på nyårsafton! Yippie. Har försökt sen aug-11. För två månader sen tog det sig också för att ett par dagar efter sluta i ett tidigt missfall. Är lite nervös för det nu också. Är idag 4+4, BF 9 sep!

Känner lite molvärk och ibland lite illamående. Inte så mycket annat.'

Kul att kunna följa andra som har kommit ungefär lika långt!
    Grattis och välkommen!
    Även jag plussade på nyårsafton Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012