Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-01-15 21:29:16 följande:
    När är det "okej" att köpa vagn? Jag har hittat en exakt sån jag verkligen vill ha på blocket:(
    Vi har redan köpt våran :) Den har stått i hallen några dagar och så har jag kört runt lite på kul. Vi köpte såhär tidigt bara för att det var en sån otrolig super rea och vi sparade en massa tusenlappar på att köpa den så det var ingen logik i att inte passa på.
  • LillaBabyK
    oOLillaJagOo skrev 2012-01-15 19:37:00 följande:
    Hej alla blivande mammor!

Hur mår ni? Jag har svårt att förstå att jag är gravid, och har börjat tänka massa konstiga tankar. En stor rädsla börjar krypa fram.. =/

Men, det var inte det jag skulle prata om. Utan jag tänkte mest höra om ni har berättat för era närmsta, och isf HUR berättade ni? Vi kommer nog att vänta med att berätta tills jag har varit på inskrivningen iaf.. Men vill gärna ha tips på hur jag ska berätt, speciellt för mina föräldrar som jag vet kommer bli överlyckliga =)   
    Jag tyckte det absolut sötaste sättet jag hört är att ge en tom fotoram där det står datum för framkallning och förlossningsdatum. Det tyckte jag var sååå gulligt.

Men jag har berättat för dom som jag skulle behöva ha runt mig om något skulle gå fel. I mitt fall min allra närmaste familj (inklusive syskon) och min chef. Vi berättade det även för några kollegor till mannen när vi alla var ute på middag ihop då jag inte dricker och det ses som lite konstigt här, dom var helt underbara och tog undan sina cigaretter och rökte inte runt mig. Blev väldigt rörd av det, hormonell som man är. 

Jag vet inte om jag kan hålla mig från att berätta efter att jag sett ett hjärta. Det blir som det blir helt enkelt, olika situationer dyker upp och då ploppar det väl ut :D 
  • LillaBabyK

5+6 idag, imorgon går jag in i vecka 7. Det är väl då festen börjar. Hade en väldigt arg livmoder igår kväll, den tyckte inte alls om hur jag reste mig ur sängen. Så det var bara att börja rulla runt på mage och häva sig upp :P Annars så tycker jag att lite mer symtom kan få ta och dyka upp nu, börjar bli lite långtråkigt (oj vad man kommer få äta upp det där :P)

• LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-16 00:36:29 följande:
    Jamen dåså, då slipper jag känna mig som en knäppis som köper en dåOskyldig
    Verkligen inte! Men det kan vara bra att berätta hela historien för andra :P Annars skrattar dom gott.
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-16 00:50:20 följande:
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00190217/

vill haa, den funkar väll till killar också?..fast den är rosa!
    Mjaaa, jag är en sån som tycker att rosa är för tjejer men om du inte tycker så så go for it!
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-16 01:07:37 följande:
    Den är ju så fin!
    Men tror inte sambon går med på att köpa en rosa iaf, han är också "en sån" som tycker att rosa är för tjejerCool
    Den var skitsöt, skulle bli jättefint med lakarn och annat :D Mörk lila tycker jag killar kan ha!
    Jag har en låda med kläder som jag samlat på mig under åren för att hålla nere längtan och där har jag en del mörk lila trots att det ska vara unisex. Kan inte förstå att jag snart faktiskt äntligen ska få använda kläderna! 
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-16 01:12:32 följande:
    Ja, precis!
    Haha, jag har bara en mössa med öron och 2 par strumpor just nu!
    Det är mindre än ett år kvar, det är faktiskt inte långt alls fast tiden går väldigt långsamt just nu.
    Ja alltså vi är ju i andra månaden nu så det är ju bara 8 - 7.5 kvar, det kan man väl runda ner till ett halvår ;D
    Önskar man kunde få gå i ide i alla fall tills man börjar få mage! Men nu har jag looovat mig själv att se till att jag och mannen njuter av den sista tiden som två. Åka på en resa och en massa spontana bio besök och sånt!
  • LillaBabyK
    N1987 skrev 2012-01-16 08:33:19 följande:
    Samma här! 5+6 idag och går in i v 7 imorgon och jag tänker precis som du, att det gärna får dyka upp lite mer symptom nu ;)
    Känner att det börjar komma. Det är eftermiddag här borta och jag skulle vilja lägga mig ner och sova men är rädd för att jag inte kommer kunna sova sen om jag gör det.
    Jag har mått småilla hela dagen, det blev jag lite överraskad över. Ingen aptit och så. Punktliga symtom man har, haha! 
  • LillaBabyK

Okay mitt illamående har officiellt startat. Försökte göra något att äta, tog två tuggor och började få kväljningar. Hittills har det bara varit ett dovt illamående men nu fy fan. Apelsin juice and oliver är det enda som fungerar..

• LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-16 12:31:56 följande:
    Nu provade jag mina shorts från i sommras, dom gick knappt att knäppa och jag lär ju knappast vara mindre i sommar;(
    Ja då får du ju shoppa! :D 
    Jag var ute en runda idag, underbara H&M hade rea på BHar, i samma färger jag redan har så köpte ett par större och sen några tröjor i strl 38 - 40 (en i varje storlek) i stället för min vanliga 36. Riktigt billigt och najs.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012