Edds skrev 2012-02-08 20:51:39 följande:
Idag har jag grinat hela dagen !
För att min bil är trasig och kommer kosta mig MULTUM innan jag kan sälja iväg den, jag grinade till min sambo och sa att alla mina bebis pengar går åt till den där skit bilen, jag var påväg att åka och köpa en vagn NU för att inte riskera att stå där utan pengar till en sen när det behövs ! Jag kan krita på bilverkstaden istället :P
Sen öppnade vi pensionskuvertet och jag hade tamigfan inte mycket att hurra för, jag ska vara glad om jag överlever 4 månader efter min 65 årsdag kändes det som IDAG, det kändes som att jag skulle dö idag, och vara fattig hela mitt liv
fast jag inte ens är fattig !! Jag har massvis med pengar, men jag vill inte röra dom, för jag måste ha en buffert nu när bebis kommer ! dessutom är jag 22 år. hallå jag har liksom 43 år kvar att jobba, som att jag inte kommer ha någon pension :P höhö
men idag kändes livet hopplöst.....
Det är bara hormoner så man får försöka instala sig själv att det är lugnt.
Jag grät två gånger igår (jag gråter annars en gång i halvåret typ). Första gången när min man sa att han inte kunde komma hem till middagen för att han måste jobba över. Då grät jag som ett litet barn och han fick sååå dåligt samvete. Andra gången när han kom hem och inte kunde gå och lägga sig med en gång utan var tvungen att jobba det sista vid köksbordet, då grät jag också.
Det är helt sjukt, man blir SÅÅÅ ledsen för ingenting. Det verkligen syns i ansiktet på min man att han blir helt tagen på sängen. Jag som annar är så tuff står och lipar liksom. Vi får hålla ut!