Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

Enniie skrev 2012-02-07 18:39:37 följande:

Åh jag är så glad. Jag har till ALLA tre barnen letat efter en sån här vagn, men aldrig hittat någon. I förra veckan hittade jag denna, en precis likadan som jag hade som bebis. Emmaljunga från 90-talet. Så otroligt fin så jag nästan svimmar.

Gissa vem som är en superglad ägare till denna just nu?? 

På det så är den bara använd i sammanlagt 6 månader, på hela 20 år!      
    Wow! Det där är verkligen en vagn jag känner igen! Med sido påsarna och allt. Sådär ska en vagn se ut, det är så svårt att hitta en som inte ser ut som om den vore halvt vagn, halvt rymdskepp.
  • LillaBabyK
    LillyRose skrev 2012-02-08 08:45:51 följande:
    Men i en phil och teds ser ju stackarn bak ingenting
    Jag har två vänner med en Phil och Teds, eftersom landet vi bor i är så mini överallt så är dom överförtjusta men jag tycker också det ser så tråkigt ut för stackarn som får sitta i shoppingkorgen typ. Och att man inte kan se sin bebis! Ska den stora sitta PÅ lillen liksom..
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-02-08 18:45:36 följande:
    Jag är skittrött jämt, kan utan problem sova ett helt dygn! Jag gick runt på stan 2 timmar och efter det var jag inte levande på 2 dagar är i v 9+5 idag
    Samma här.. 9+4 idag. Jag är bara student också så det blir att jag mest sover och skippar lite skola. Bara för att jag kan.. men det får mig att verkligen undra hur alla andra här inne klarar av sina jobb! Jag är precis som du, en dag i skolan sen var jag medvetslös.
  • LillaBabyK
    Edds skrev 2012-02-08 20:51:39 följande:
    Idag har jag grinat hela dagen !

För att min bil är trasig och kommer kosta mig MULTUM innan jag kan sälja iväg den, jag grinade till min sambo och sa att alla mina bebis pengar går åt till den där skit bilen, jag var påväg att åka och köpa en vagn NU för att inte riskera att stå där utan pengar till en sen när det behövs ! Jag kan krita på bilverkstaden istället :P

Sen öppnade vi pensionskuvertet och jag hade tamigfan inte mycket att hurra för, jag ska vara glad om jag överlever 4 månader efter min 65 årsdag kändes det som IDAG, det kändes som att jag skulle dö idag, och vara fattig hela mitt liv

fast jag inte ens är fattig !! Jag har massvis med pengar, men jag vill inte röra dom, för jag måste ha en buffert nu när bebis kommer ! dessutom är jag 22 år. hallå jag har liksom 43 år kvar att jobba, som att jag inte kommer ha någon pension :P höhö

men idag kändes livet hopplöst.....
    Det är bara hormoner så man får försöka instala sig själv att det är lugnt.

Jag grät två gånger igår (jag gråter annars en gång i halvåret typ). Första gången när min man sa att han inte kunde komma hem till middagen för att han måste jobba över. Då grät jag som ett litet barn och han fick sååå dåligt samvete. Andra gången när han kom hem och inte kunde gå och lägga sig med en gång utan var tvungen att jobba det sista vid köksbordet, då grät jag också.

Det är helt sjukt, man blir SÅÅÅ ledsen för ingenting. Det verkligen syns i ansiktet på min man att han blir helt tagen på sängen. Jag som annar är så tuff står och lipar liksom. Vi får hålla ut!
  • LillaBabyK
    Vår tur nu skrev 2012-02-08 19:01:07 följande:
    Jag blev tillbakaflyttad drygt 1,5 v när jag var på VUL också, inget att oroa sig för sa de... Jag frågade även barnmorskan här på föräldraliv och hon sa såhär "Dessutom finns det faktiskt studier där man ifrågasätter att alla bebisar är lika stora vid samma tillfälle och den visade att flickor feldateras oftare och kan redan i fosterstadiet vara lite mindre. Kanske är en tös i magen." Du kanske också ska få en liten tjej? :)
    Min läkare har inte brytt sig om att flytta mig alls. Han säger att det är ingen ide såhär tidigt att flytta mig fram och tillbaka, speciellt med min sena mens. Så när den lagt på sig lite hull då jäklar!
  • LillaBabyK
    TheFamily skrev 2012-02-09 12:31:31 följande:
    Gaaaaah vad trött jag är! Helt seg, vill bara ligga i soffan och kolla tv.....
    Vänder det? Kommer inte ihåg att jag var så här trött när jag väntade dottern...
    8+4 idag....

10 dagar kvar tills ul!!
    Jag får höra hela tiden att det blir bättre.. bäst att det blir för just nu har den lilla stackarn gått från "mammas älskling" till "min mans parasit unge" haha.
  • LillaBabyK
    Saradenrara skrev 2012-02-09 15:10:11 följande:
    är det bara jag som är EXTREEMT törstig hela tiden?
    Nej verkligen inte. Det ska man bli, har att göra med att venerna blir större och blodtrycket sjunker. Sen har hormonerna satt våra njurar på over drive med att ökat blod och sen att barnet börjar smutsa ner kroppen också :)

Jag springer ofta på toa för att jag blivit törstigare, inte för att jag blivit kissnödigare :D 
  • LillaBabyK

Vad ni än gör, håll er borta från citron! Jag gav med mig och nu sitter jag och äter dom som om det vore godis. Kommer få sååå ont i tänderna. Men OJ va gott!

• LillaBabyK
    marla333 skrev 2012-02-09 16:05:12 följande:
    en passande tråd för mig!

har inskrivning imorron, men redan varit på ul då jag inte visste hur långt gången jag var. bf 2 september.

imponerad att tråden är så stor! hittade även bildtråden med fina magar. känns mycket bättre då jag har lite ångest att jag redan har en mage, och när jag läste här på fl om vad som händer i de olika veckorna stod det: "det syns fortfarande inte att du är gravid"... och jag är redan rund om magen...
    Det är bara för att det inte är bebis utan gaser och typ.. förstoppning som syns. Dom är riktiga glädjedödare :P
    Vår tur nu skrev 2012-02-09 15:25:57 följande:

Visst är man "lite" trött alltid. Ska bli skoj nu när min h-vetesvecka drar igång (var tredje vecka jobbar jag först fre 8-15 och 16-08 sen sön 00-16 sen jobbar jag mån-fre 00-08 och 8.30-17, underbart med dubbla jobb! ;)) på nätterna är det "sovande natt" tack och lov, men man är upp i alla fall 1-2 timmar så det blir inte så mycket sömn. Är ninte lättare för att man är gravid kan jag lova!

Men det värsta är inte tröttheten tycker jag, det är hungern - jag är ju hungrig hela tiden! Även när jag precis ätit är jag hungrig, så fort jag tagit sista tuggan längtar jag till nästa mål mat. Så det blir ju att man äter mest hela tiden. Äter jag större måltider blir jag illamående istället så det är väl bara att vänja sig vid att man får vara hungrig hela tiden... (Och livsmedelesverkets rekommendation att det enda extra man ska äta de första tre månaderna r en frukt om dagen är ju ett hån!!)

Endast 300 extra kalorier om dagen behöver man tydligen. Det är inte så mycket alls och jag är också som du väldigt hungrig. Som tur är vill jag dock inte äta något som.. finns.. så jag går mest runt och är hungrig.
  • LillaBabyK
    splink skrev 2012-02-09 16:39:49 följande:
    Jag har redan börjat med citron. SÅ GOTT! Och jepp, man får riktigt ont i tänderna av att dricka juicen i de små gula plastcitronerna. Men Brämhults Lemonade funkar jättebra istället!
    Hade jag inte ens tänkt på! Jag är fortfarande inne på frukterna!
  • LillaBabyK
    FijaLija skrev 2012-02-09 21:33:28 följande:
    Ååh vad kul! :D 
    Vad många inlägg det är redan :D

Nummer 2 för våran del vårat yrväder är en -08. Har jag räknat rätt är bf  för den här knodden 13/9 minus 7 till 10 dagar oavsett bf.

Med tanke på hur många inlägg det är här inne redan så antar jag att folk trivs här ;) det ser jag fram emot!
    Har varit inne och tjuvkikat på  bildtråden -mys-

Tack för välkomnandet :D 
    Välkommen! 
    Ja det är mycket action här inne :D
  • LillaBabyK

Vart är det man ska känna för att känna livmodern? :O
    Det låter rätt logiskt att omföderskor känner den tidigare, undrar är jag som förstföderska kan känna den :D 

• LillaBabyK

Gud va lillfisen växer! Idag var vi och fick testresultat och fick se den lille. Nu kommer jag inte få se den igen förrän i Mars, då jag bokade in nästa besök, nu får jag hållas lite tycker jag! Men gud så söt! Nu såg man tydligt ett huvud och armar och ben och shit va den rörde sig! Så himla gooo! 21 mm stor och moderkakan var så fin och stor! Inte konstigt att jag haft mycket växtont idag. Hjärtat slog så fint!! 

• LillaBabyK
    naggym skrev 2012-02-12 15:10:47 följande:
    Det är inte bra de här med Angel sound.. Hörde hjärtljud i v 9+ men nu i vecka 10+ har jag försökt höra hjärtljud flera dagar.. Igår mitt i allt försvann illamåendet och jag har kunnat börja äta! Man börjar oroa sig direkt alltså.. Inte bra!! :(
    Min illamående försvinner i flera dagar och kommer sen ihop med ilningar i livmodern. Sist gick det en vecka mellan. Och min lillfis mår toppen, den sprattlade så fint i fredags. Så jag skiter helt i mina symtom, är tacksam när jag slipper. Vet att jag bara får symtom när jag får en plötslig höjd hormon shot, hehe, då tar det några dagar för kroppen att vänja sig. 
  • LillaBabyK
    Vili skrev 2012-02-12 17:32:50 följande:
    Jag vill inte må så här längre...

Har längtat efter att vara gravid så länge så är så besviken när det varit så tung start på graviditeten..längtar så tills veckorna när tröttheten och illamåendet släpper.

Blev sugen på att baka när någon skrev om det men jag har ingen ork. Snurrar i huvudet bara jag ställer mig upp så jag håller mig till soffan.

Tur man har en så snäll sambo som servar allt men jag börjar få duktigt dåligt samvete nu för ja bara gnäller och sover..

Fyy...nu har ja gnällt lite till ju...
    Känner precis som du, suck att början ska vara så himla tung och piss. Vet inte hur det är med dig men det här är min första också och då känns det ännu tuffare, lite "shit vad har jag gett mig in på". Känns som jag dragit på mig värsta depressionen utan att vara deppig men symtomen är desamma. 

Jag har dåligt samvete och ångest mest hela tiden. Men har läst att det ska vara ett symtom att ha framtids ångest, det var liksom högt på topplistan av första trimester symtomen så vi får försöka påminna oss själva hela tiden om att det är över snart, ingenting är fel. 
  • LillaBabyK
    AM79 skrev 2012-02-14 13:48:41 följande:
    Känner igen dina tankar. Det hade varit ett mardröms-scenario... Men hur sjutton gör man för att INTE tänka i de banorna?
    Jag har också september 11 just nu som datum. Blev nästan lite lustigt då min man fyller år den 11 mars på Japans hemska dag.

September 11 känns dock inte speciellt mycket för mig, Usa är så långt bort och jag blev inte personligen påverkad av det som hände. 
  • LillaBabyK
    Somnium skrev 2012-02-15 11:05:30 följande:
    Jag förstår vad du menar, jag är inte själv rädd men jag jobbar som den hemska människan som tar bodprover på en vårdcentral ;o)
     Nålen lägger man ju egentligen bara precis under skinnet och det är inte mycket blod man behöver, även om det kan kännas som mängder! Be om att få ligga ner när hon tar proverna, lägg den fria handen på magen och koncentrera dig på din andning.
    Ta med dej att äta och dricka efteråt och sitt ner en stund!!
     Kommer att gå jätte bra idag! Idag mår du inte dåligt =)
     Kram till dej    
    Jaså du, vi har en av er här inne ;D Jag har alltid undrat varför ingen någonsin tror på mig när jag säger att jag får ont i armen. Alla sköterskor tror alltid att jag är rädd för själva sticket men det är jag verkligen inte utan jag får ont i hela armen i minst ett dygn efteråt, precis som arminflammation känns det. Det är verkligen pissjobbigt och förstör hela veckan för mig när dom måste ta blod. 
  • LillaBabyK
    Somnium skrev 2012-02-15 19:46:03 följande:
    LillaBabyK: hehe ja en sån hemsk är jag! Jobbigt att du får så ont efteråt
    Jag såg att vi plussade på samma dag! :D Bästa starten på året, eller hur :D
  • LillaBabyK

Jag berättade för jobbet dagen efter jag plussat.
    Mamma två dagar efter.

Sen har vi berättat lite pö om pö till närmare vänner när det blivit tillfälle, allt från att man vill berätta för just den personen till att jag för 9:e gången under en shopping tur vill ha något att äta :P

Vi gjorde det officiellt på Facebook och blogg efter att vi sett en liten människa sprattla på VUL (9+3), då kändes det 100% verkligt! Men ingen av oss har varit rädda för att förlora den lille så det har nog gjort att vi vågat berätta som vi gjort. Känns skönt att slippa ljuga, smussla och hålla på med att hålla sin identitet här hemlig.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012