Inlägg från: LillaBabyK |Visa alla inlägg
  • LillaBabyK

Vi som väntar smått i September 2012

MiaMy skrev 2012-01-21 19:27:36 följande:
    Är nojig... Det ilar på höger sida av magen och jag tänker hela tiden på att bebisen kanske inte sitter rätt.... Att den sitter i äggledaren. Fy. Har haft ont på höger sida av magen innan, några veckor sen, och nu har det börjat igen. Gör inte alls mycket ont, men sticker och gör sig påmind hela tiden.
    Någon annan som har ont i sidan?
    Jag får ont till höger ibland, känns som att jag sträckt något. Det är nog bara för att det växer där inne, livmodern är ju en stor muskel som plötsligt dras ut.
  • LillaBabyK

Åh jaaa va roligt med namn! Jag och min man håller på för fullt, vi har i stort sett klara ideer om vad barnet ska heta men eftersom vi bor utomlands och min man inte är svensk så ska barnets namn ha ett tecken även och där är jag riktigt strikt, mitt barn ska inte bara heta vad som helst jag vill att namnet ska ha en betydelse som jag vill ge till mitt barn, t ex om namnet betyder "modig" så att jag varje gång jag ropar på min bebis för över det :)

Vad konstigt det låter. 

• LillaBabyK
    litenplutt skrev 2012-01-22 07:06:44 följande:
    Provade isglass mot illa mående i natt på jobbet och ja de funkar ju faktiskt. För en stund iaf. Blev 2 st under natten.
    Tack för de tipset.
    Visst är det grymt. Jag brukar trycka i mig en om det börjar bli jobbigt, och sen äter jag 1-2 innan jag ska äta mat, då går middagen ner mycket lättare.
  • LillaBabyK

Frysta vindruvor och bananer är kanon, skala bananerna innan bara. Jag skär dom i mittn så jag får små stumpar och sen kan man sitta och mumsa på en sån ett tag, det är billigare och nyttigare :D

• LillaBabyK
    litenplutt skrev 2012-01-22 08:14:53 följande:
    LillababyK: får frysa frukten med:) har isbitar samma effekt?

Tessi1983: jag har bara fått sagt t mig o ta ur den.. Typ så fort som möjligt.
    Men har min kvar än...
    Ingen aning, det har jag inte provat eftersom jag avskyr vatten. Du kan alltid prova! Det som är bra med fryst frukt är att man faktiskt får i sig lite.. då håller sig känslan längre för iaf med mig så blir det värre ju hungrigare jag blir.
  • LillaBabyK

Antar att den där tröttheten jag hört så mycket om är det jag upplever nu.. känns mer som en depression än trötthet.. jag orkar inte ta mig ur sängen, orkar inte bli kall, orkar inte gå ut, orkar ingenting förutom att ligga här nerbäddad och titta på film. Och jag som måste förbi jobbet idag. USCHCHCH.

• LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-22 12:36:44 följande:
    Jisses vad fort det går ändå.
    Det känns som att jag nyss plussat.
    Det går långsamt fort!
    Känner likadant! Tror det kommer vara så tills det är dags! Jag får lite halvångest när jag tänker på allt som kommer att bli klart innan bebis, skolan och körkort t ex. För det känns så långt borta, haha.
  • LillaBabyK
    Solero91 skrev 2012-01-23 12:29:39 följande:
    Har kikat runt lite på internet men är det någon som vet om det är vanligt att få lite bruna flytningar efter sex??? Vad beror det på?
    Också att ens cervix (jag måste ta och plugga på de svenska orden känner jag) är mycket längre ner än vanligt och det är lätt att stöta till den som är lite känslig och då kan det blir lite brunt. Det ska inte vara någon fara alls :)
  • LillaBabyK
    splink skrev 2012-01-23 11:52:08 följande:
    ÅÅÅÅH jag är så lycklig! Jag har kräkts idag!
    Hahahaha, vilket underbart post! :D Aldrig sett någon så lycklig för att ha kräkts, haha. Du är härlig!
  • LillaBabyK
    StarStruck skrev 2012-01-23 13:50:23 följande:
    Satan vad ont jag har i magenObestämd
    Det hade jag tidigare idag, sen fick jag springa på toa. Magen är inte glad alls..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012