Inlägg från: anirahtak |Visa alla inlägg
  • anirahtak

Vi som väntar smått i September 2012

Smurfan87 skrev 2012-01-04 16:07:25 följande:
    jag har fem appar på iphonen och jag tror typ alla dessa har olika uträkningar och vilken vecka man är i...jätte irriterande 
    Eller hur! Jag har också 4 st tror jag men blir bara förvirrad när jag kollar dem eftersom jag är i olika vecka... Jag håller skillnad på sidorna genom att kolla hur lång de säger att embryot är, då vet jag om sidan följer "rätt" eller "fel system" och hoppar en vecka fram eller bak..:)
  • anirahtak
    LillyRose skrev 2012-01-04 16:01:39 följande:
    Köpte byxor på pop idag för 0 kr i stl 50..kund einte låta bli...

Å titta!! Grymt sköna måste jag säga

Vad fina!! :) Och ser sköna ut..:)
  • anirahtak
    MiaMy skrev 2012-01-04 16:35:03 följande:
    Jag börjar bli lite orolig... Vet inte om det är noja bara.
    Har haft "mensvärk" hela dagen och halva förra natten. Har någon mer så? Någon erfaren som vet om jag ska ringa BM? En del av det kan vara tröga tarmar, känner inte riktigt skillnaden. Det är så pass mycket värk att jag hade tagit en värktablett om det varit riktig mensvärk. Det lättar ibland dock...

När man läser runt på nätet så står det att smärta är normalt, på andra sidor att man ska ringa om man har ont... Blir snurrig av all info!

Vad tror ni?
    Jo det är skilda bud..men jag TROR att det är så att smärta är vanligt så länge du inte ligger dubbelvikt på golvet vill säga..då kan något vara fel.. Och en stark molande värk är nog normalt, men har du riktigt ont OCH blöder så kan det också vara nåt fel..
    Men ring hellre t.ex. sjukvårdsupplysningen om du är orolig så får du prata med någon iaf, kanske känns bättre då än att bara gå och grubbla.. Håller tummarna!
  • anirahtak
    Malinn84 skrev 2012-01-04 19:44:06 följande:
    Hejsan!
    Tänkte oxå hoppa in här om det är ok. Plussade på julafton, BIM -2 (tror jag det va), BF 2sept enl FL.
    Är vår andra, har en dotter född februari -10 så hon kommer ju vara 2,5år om allt går bra...
    Inbokad hos BM 16/1 för hälsosamtal. Fick idag veta att man nu även kan få ett tidigt UL här i Kalmar, runt vecka 12. Glad överraskning för så va det inte när jag väntade dottern...
    Grattis och välkommen! Det låter precis som mig förutom BF som är runt 4:e för mig :) Är också 84:a, har en dotter född februari -10 och ska också på hälsosamtal den 16/1..;)
  • anirahtak
    Malinn84 skrev 2012-01-04 20:46:19 följande:
    Katharina: Trevligt! Var kommer du ifrån? Lär troligen bli flyttad sen på tidiga UL och sen gissa jag redan nu att jag kommer gå över 5dagar...så kommer nästan räkna det som BF behöver man inte bli så besviken...Mamma gick över 5dagar med både mig o min syster o jag sen 5dagar med dottern...men om det e en pojk (vilket jag inte tro) så vet man kanske inte, 5dagar före BF då... Haha!
    Hehe, ja mycket möjligt! :)

Kommer från Finland ursprungligen (från den finlandssvenska delen) men flyttade till Sverige 2005 och bor nu i Umeå..
    Tror också att jag kanske blir flyttad på UL (vi får bara RUL här, men vi ska göra kubtest i februari så då får man ju veta). Jag har bara gissat när min ägglossning kan ha varit, eftersom jag slutade med minipiller i november och aldrig fick nån mens innan det blev ett plus..:)
  • anirahtak
    Malinn84 skrev 2012-01-04 21:29:38 följande:
    Karharina: okej...blev flyttas med dottern oxå. Inte säker på när jag hade ägglossning heller. Brukar känna men inte denna gång...Va i Thailand då så kanske därför... Men blev på första försöket denna gången...
    Hehe samma här..vi var inte riktigt beredda på att det skulle lyckas så fort så det har tagit ett tag innan vi fått in det i skallen..:)
  • anirahtak

Och här känns det igen både med hunger och humör!! Vill äta något hela tiden! Lyckas hålla mig till de fasta måltiderna men jag känner mig ändå hungrig där mellan.. Humöret är LITE bättre nu, men i helgen var det riktigt illa..då hamnade jag t.o.m i bråk med svärföräldrarna och då menar jag storbråk! Nu var iofs sambon också med på det eftersom de har så otroligt mystiska funderingar kring vårt barn etc som vi inte kan acceptera men ändå..det höär liksom inte till vanligheterna att jag gormar åt svärfar..;)

• anirahtak
    sexhundra skrev 2012-01-04 22:16:31 följande:
    Nån som vet när det är störst risk att få mf? När kan man pusta ut?
    Efter v.11-12 sägs det att den största risken är över.. Jag kommer att göra ul i v.12+2 så det känns skönt att få se att allt gått bra då..
  • anirahtak
    sexhundra skrev 2012-01-04 22:16:31 följande:
    Nån som vet när det är störst risk att få mf? När kan man pusta ut?
    Ja och största risken är väl egentligen nu v.4-6 och så läste jag någongång att det också är förhöjd risk i v.8-10 och det är väl för att moderkakan tar över då kan jag tänka..
  • anirahtak

Jag bor i Umeå men kommer från Finland :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012