Inlägg från: anirahtak |Visa alla inlägg
  • anirahtak

Vi som väntar smått i September 2012

Vi har första träff hos bm den 16/1, men det är bara ett hälsosamtal..själva inskrivningen lär väl ske i mitten av februari någongång.. Jag hade hoppats få göra ett UL då så man får se att allt är ok, för i samma veva fyller dottern 2 och mina föräldrar kommer på besök från Finland, och då tänkte jag att det skulle vara perfekt att berätta..

I Göteborg gick jag hos Barnmorskegruppen som var helt fantastiska (tips om någon bor i Gbg) och där gjorde man ul på inskrivningen. Här i Umeå tror jag som sagt att man inte gör något förrän vid RUL..

• anirahtak
    MissMA skrev 2012-01-02 21:44:51 följande:
    Jag plussa imorse !
    Enligt uträkningarna här på FL så är jag beräknad till den 12 September =D 
    Grattis! :)
  • anirahtak
    kavajen skrev 2012-01-02 22:19:10 följande:
    Usch, det är nästan pinsamt att fråga det här, men måste ta upp det ändå!

Jag har fått intrycket i andra trådar att folk inte gärna ser mig som "en i gänget" angående graviditeten osv eftersom jag är ung och ensam.. Jag är 19 år (fyller 20 i april) och är inte tillsammans med pappan.  Vi har varit tillsammans, i typ 2 år, men tog slut för ett tag sen. 

Får känslan av att folk inte tror jag är lika glad av graviditeten som dom andra bara för att jag inte lever sambo liv med hus osv. Graviditeten var inte planerad alls - men SÅ välkommen från min sida! Och det är riktigt speciellt för mig, för jag fick mf i v.18 förra året, så detta är väldigt speciellt för mig. Jag är superlycklig, och jag lider inte alls av att vara ensam. Jag har en underbar familj och fantastiska vänner som kommer finnas för mig. Jag har arbete och boende (letar större). Så det kommer inte vara kämpigt ekonomiskt för mig eller så. Visst, kanske inte är världens rikaste tjej, men kommer kunna ge mitt barn det den behöver. Plus MASSVIS med kärlek

Så, kanske är hormonerna som talar? Men jag vill bara försäkra mig om att ingen här typ "ser ner" på mig och inte tycker att jag passar in här? För jag älskar att sitta här och prata med er och så, det är jätte kul Och nej, jag söker INTE bekräftelse, vill bara inte känna att man inte passar in eftersom det varit så i andra trådar :-P 
    Nej, så ska du verkligen inte behöva känna, iaf inte från min sida..:) Vi är ju här för att vi väntar barn allihopa och vill dela med oss av erfarenheterna under graviditeten, inte för att jämföra livssituationer. Och är det någon som ser ner på någon för den ena eller den andra anledningen så hoppas jag verkligen man håller sådant för sig själv.. Här ska vi kunna vara oss själva tycker jag..:)
  • anirahtak
    Sockerärta skrev 2012-01-03 00:57:54 följande:
    Lillstinis: Sund inställning, jag hänger på dig!

Symptom hittills: törstigare än vanligt (där av kissnödigare) och galet känsliga bröst. Känns som jag springer maraton utan bh på jobbet. Ska investera i en ordentlig bh
    Snarast möjligt!

Är det någon som är i vecka 7?
    Jag är också mer törstig men det är det enda jag märker just nu..:)

Har bf 4-5.9 och går in i v.6 imorgon så jag tror inte att någon kan vara i v.7 än..då borde väl bf bli i augusti..?
  • anirahtak
    LillyRose skrev 2012-01-03 05:59:47 följande:
    Katarina!!!

Med min lilla pluggade jag 100 % vt , hon föddes i mars! Ht och vt efter var det 50%!! Bara viljan finns fixar du det!! Jag var i skolan med min lilla första gången när hon var 2 v
    Tack! Vad roligt att höra!! :) Jag tror nog också att det funkar om man bara vill.. Och förklarar man för sina lärare att man verkligen vill försöka klara sina studier kan de vara förstående och hjälpa en t.ex. med att få göra egna arbeten i stället för grupparbeten osv, kompletteringar ist. för redovisningar osv..

För annars är det ju ändå mest självstudier så jag är peppad på att fixa det! Jag kommer att börja läsa A-kursen (Freds-och konfliktstudier) nu om 2 veckor och sen är det alltså B- och C-kursen till hösten och våren.. Eftersom kurserna bara går en gång per år, alltså inte startar både höst- och vårtermin så skulle jag behöva vänta ett helt år innan jag kan fortsätta studierna sen, så jag hoppas jag ska kunna plugga vidare trots en liten.:) Och är jag inte föräldraledig borde väl mitt äldre barn få gå på dagis som vanligt också väl?
  • anirahtak
    entrea skrev 2012-01-03 08:30:14 följande:

Hej, hoppar in här i tråden, plussade idag på morgonen, BIM-2... Är sååå himla glad, men fattar det liksom inte än... trodde inte att det skulle ge utslag på testet, men orkade ändå inte vänta tills på torsdag.

BF är 12/9

Grattis och välkommen! :)
  • anirahtak
    sophiejennifer skrev 2012-01-03 09:25:54 följande:
    Hej tjejer, jag tänkte bara på om ni hade lite mer koll. Jag blödde ganska rejält en dag förra veckan och var hos läkaren samtidigt - han konstaterade missfall men jag funderar på om han har fel. Det blödde bara då, och det har inte kommit något mer. Mina bröst har vuxit ur alla mina BHar och jag går och har världens mensvärk, är illamående, och har extrema humörsvängningar. Kan det vara så att han hade fel, han var trots allt bara allmänläkare?
    Jag tycker absolut du ska kolla upp det! Som sagt så menade ju en läkare att jag förmodligen höll på att få missfall sist i v.6 men det visade ju sig att det inte alls var så, utan allt såg så fint ut när jag gjorde ul i v.8.. Ibland verkar man inte kunna lite på vad bara en läkare säger utan man kanske ska få en andra åsikt..
  • anirahtak
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-03 13:27:20 följande:
    LillyRose. Lyx och lyx, jag väljer en privat mödravård, har inte så stort förtroende för allmänvården. Så det blir ul i v. 9 och sen kub/nup runt v. 12 om allt går som det ska. Håller det i sig blir det ju perfekt att släppa nyheten på lillemans 2 års kalas.
    Går du på Barnmorskemottagningen?
  • anirahtak
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-03 13:39:09 följande:
    Katharina. Ja, jag går på barnmorskegruppen i Göteborg om det va det du menade.
    Jo :) Jag gick där förra gången och tyckte verkligen om att dem! Allmänvården här i Umeå ligger tyvärr MIL ifrån i fråga om bemötande..:(
  • anirahtak

Har bokat kub-test nu så den 21/2 kommer vi att göra vårt första ul!! Här får man ju bara rul så det känns skönt att vi kommer att få se så allt är okej liiite tidigare iaf! Men 2000kr kostar det..phew..

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012