kavajen skrev 2012-01-02 22:19:10 följande:
Usch, det är nästan pinsamt att fråga det här, men måste ta upp det ändå!
Jag har fått intrycket i andra trådar att folk inte gärna ser mig som "en i gänget" angående graviditeten osv eftersom jag är ung och ensam.. Jag är 19 år (fyller 20 i april) och är inte tillsammans med pappan. Vi har varit tillsammans, i typ 2 år, men tog slut för ett tag sen.
Får känslan av att folk inte tror jag är lika glad av graviditeten som dom andra bara för att jag inte lever sambo liv med hus osv. Graviditeten var inte planerad alls - men SÅ välkommen från min sida! Och det är riktigt speciellt för mig, för jag fick mf i v.18 förra året, så detta är väldigt speciellt för mig. Jag är superlycklig, och jag lider inte alls av att vara ensam. Jag har en underbar familj och fantastiska vänner som kommer finnas för mig. Jag har arbete och boende (letar större). Så det kommer inte vara kämpigt ekonomiskt för mig eller så. Visst, kanske inte är världens rikaste tjej, men kommer kunna ge mitt barn det den behöver. Plus MASSVIS med kärlek
Så, kanske är hormonerna som talar? Men jag vill bara försäkra mig om att ingen här typ "ser ner" på mig och inte tycker att jag passar in här? För jag älskar att sitta här och prata med er och så, det är jätte kul
Och nej, jag söker INTE bekräftelse, vill bara inte känna att man inte passar in eftersom det varit så i andra trådar :-P
Nej, så ska du verkligen inte behöva känna, iaf inte från min sida..:) Vi är ju här för att vi väntar barn allihopa och vill dela med oss av erfarenheterna under graviditeten, inte för att jämföra livssituationer. Och är det någon som ser ner på någon för den ena eller den andra anledningen så hoppas jag verkligen man håller sådant för sig själv.. Här ska vi kunna vara oss själva tycker jag..:)