Inlägg från: anirahtak |Visa alla inlägg
  • anirahtak

Vi som väntar smått i September 2012

Hejsan!

Jag hoppar gärna med här! Plussade svagt med billiga stickor igår, och starkare idag.. :) Har en dotter på snart 2 år och hade tänkt börja försöka med syskon nu, slutade med minipiller den 25 november och hann alltså aldrig få en mens mellan utan det tog sig direkt på första försöket!

Jag har nästan svårt att fatta att jag är gravid igen..första gången var ju så otroligt spännande, nu är det mer vardag när man redan har en liten, men jag antar att känslorna kommer ikapp snart. Det är ändå otroligt spännande och jag börjar iaf längta efter magen och sparkarna..Inga rejäla symtom än, bara svaga stick ibland i livmodern och lite yrsel som kommer och går, men inget som är jobbigt. Ingen molvärk ännu heller men det lär väl komma..

Den här gången är jag mer reserverad också. Första gången trodde jag att allt skulle gå huuur bra som helst, vilket det ju också gjorde, men nu är jag mer nojig över att något ska gå fel eller vara fel med barnet..Hur känner ni andra som har barn sedan tidigare?

Ska iaf bli roligt att följas åt med andra! :)

• anirahtak
    sophiejennifer skrev 2011-12-28 17:13:32 följande:
    Var inne på sjukhuset, skulle ändå göra lite prover, och de bekräftade missfall. Känns jobbigt hade vant mig vid tanken på en septemberbebis.. Men vill gärna veta hur det får för er, så kommer titta in ändå och bombardera med frågor osv haha!
    Nej, så tråkigt..:( Hoppas du kan återhämta dig snabbt kroppsligt men själv också så att ni får försöka på nytt.. Lycka till-kramar till dig!
  • anirahtak

Förra gången berättade vi genast, även om vi gärna väntat..:) Vi bodde i Göteborg då och mina föräldrar som bor i Finland skulle komma på besök, med bil för ovanlighets skull, 2 veckor senare. Eftersom det var enda gången de alltså skulle komma med bil så var det vår enda chans att få hem min gamla spjälsäng+massa andra bebisprylar o kläder just då och vi blev tvungna att berätta direkt..:)

Nu är det bara sambon och jag som vet och vi ska inte berätta till någon i släkten förrän efter ca 3 månader när vi gjort ultraljud..:)

• anirahtak

Havsklippan och smurfen: Ja det låter som att ni haft det tufft! Glad för er skull att det äntligen lyckats och ska hålla tummarna för att allt går vägen denna gång..!

Här verkar hormonerna tagit fart nu..blev rejält irriterad på min mamma i morse för en struntsak där jag vägrade ge mig..Så onödigt, men jag bara tände till.. Måste försöka komma tänka på det för det är ju lika lite roligt för en själv för den som drabbas av "hormonvreden"..:)

• anirahtak
    LitenEmma91 skrev 2011-12-29 12:42:56 följande:
    Sådär gott folk.
    Jäkla bitchig tant jag fick träffa!
    Snacka om att hon dömde mig pga vikten, jag får inte äta nånting knappt!
    Hon sa "du borde ha tänkt på vikten innan du blev gravid", med världens förakt i rösten, blää.

Berättade för mamma också, hon blev jätteglad!:P
    Ska du ha samma bm hela vägen? Med första barnet hade vi också en riktig surtant första gången, kändes inte alls bra efteråt och hon behandlade oss som två tonåringar av någon anledning trots att vi är närmare 30..:) Iaf så tyckte jag inte att det var okej och vi bytte till en annan mottagning vi hört mycket bra om. Där fick vi världens bästa bm i stället, så jag säger BYT om du inte är nöjd..:)
  • anirahtak

Jag är i vecka 5 ca 4+1..Har ingen aning om när jag hade äl men gissar kring den 14:e och någon mens hann jag ju aldrig få..dessutom slutade jag med minipillren en vecka innan kartan var slut.. Snacka om att krångla till det :) Lär väl få veta sen på ultraljudet om några månader..:)

• anirahtak
    LillyRose skrev 2011-12-30 06:52:45 följande:
    Sista riktiga vul med min son 2003 var jag 5+3! Syntes bara att han låg där han skulle då såklart!

Nån som ska göra kub? 
    Jag skulle vilja göra kub, gjorde det med dottern. Visst, man fick betala lite grann men det var ändå okej att göra fast jag är under 35 (är 27 nu), men det var i Göteborg.
    Här i Umeå där vi bor nu har jag för mig att man inte tillåts göra kub eller nupp-test om man inte anses ligga i riskzonen. Finns EN klinik som utför privat och det kostar 2000kr!! Det känns fruktansvärt dyrt och jag tycker inte alls om att vi ska behöva punga ut med så mycket bara för att få kolla det..

Sen ser de väl en del på rutinultrat också (verkar inte som att man gör nåt ultra här förrän i vecka 17 ca) om något är fel, men ändå..
  • anirahtak
    LillyRose skrev 2011-12-30 07:54:02 följande:
    Jag försöker vara positiv! Växtvärken är så underbar och känna iallafall
    Jag vill också ha växtvärk..!!! :) Känner verkligen inget alls ännu..:)
  • anirahtak
    yessyca skrev 2011-12-30 11:01:09 följande:
    Vet ni om man kan göra någon undersökning i v.4+1 för att se om ägget sitter fast där det ska?
    Nä, det går nog inte än.. Förra gången gjorde jag vul i vecka 5+3 tror jag och då såg de ännu inget alls och läkaren menade att jag nog höll på att få missfall..!! Jag kan inte begripa att han sade så åt mig och dessutom inte erbjöd något uppföljningsultra utan hänvisade mig till att vänta till ultrat i v.12..!! Jag skulle alltså gå i 6 veckor till utan att veta om jag var gravid eller inte! Helt sjukt.. Åkte och gjorde ett ultra på akuten i stället i v.8 och allt såg då bra ut ändå, så den läkaren var helt ute och cyklade..

I alla fall så läste jag då att många varit med om att man inte sett något så tidigt som v.5-6 på ultraljud och då kan man oroa sig i onödan..
  • anirahtak
    StarStruck skrev 2011-12-30 11:36:32 följande:
    Växtvärk inte inte så mysigt som det låter, det är mer plågsamObestämd
    Fast jag gillade det förra gången..jag är lite masochist på det sättet..;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012