Inlägg från: anirahtak |Visa alla inlägg
  • anirahtak

Vi som väntar smått i September 2012

Vi ska åka ut till mina svärföräldrar på landet på nyår.. Hörde dock nyss att svärmor köpt en hel lax och jag är lite fundersam på vilken sort det är..alla laxar är ju liksom inte okej att äta..? Vi ska ju inte berätta förrän senare, men det känns som att det blir liiite väl misstänksamt om jag avstår både laxen, vinet och skumpan..;)

• anirahtak
    yessyca skrev 2011-12-30 11:41:26 följande:
    Okej, fick en ljusbrun flytning imorse, pallar inte två tidiga MF på raken Skrikandes
    Får väl vänta och se vad som händer, vila lite kanske Obestämd
    Inte kommit nå mer nu, men bara det stannar vid ljusbruna flytningar så är jag världens lyckligaste människa! Solig
    Jag hade också några ljsbrna flytningar förra graviditeten som var helt ofarliga..slemhinnorna blir ju väldigt känsliga, så jag håller tummarna för dig!!
  • anirahtak
    LillStinis skrev 2011-12-30 13:03:39 följande:
    Om jag inte minns fel så tar inte pyret näring från Mamman än??? När gör den det? I början tar den näring. Från gulsäcken? Heter det så? I så fall är det väl ok att ära lax.
    Runt vecka 8 tar moderkakan över och det är då det man äter och dricker etc börjar föras över till fostret. Så man måste inte alltså vara överförsiktig än, men däremot rekommenderas ju att man genast lägger om sina vanor ändå..varför vänta liksom. Men håller med om att det är märkliga bud ändå när man ändå läser att dessa kommande veckor nu är de kritiska när alla viktiga organ bildas och man därför ska avstå från nikotin och alkohol osv, men så är det ändå inte förrän i v. 8 som det EGENTLIGEN kan påverka..

Kollade upp laxen och det var precis som ni sade..vanlig lax (förutom den fiskad i Vänern, Vättern osv) är okej..så jag kan nog äta den utan att väcka misstankar..:)
  • anirahtak
    Eddies skrev 2011-12-30 13:02:58 följande:
    okeeej ! Och jag som brukar köpa de laxen som är vakuumpackad från coop, fileerna :)
    får vara slut på dom då !!

Tjejer har ni föressten tänkt på en sak ! Vi kommer vara väldigt höggravida mitt i sommaren, skönt att man slipper ha mycket kläder .. men tungt när det är varmt :D. Bor ni på mycket varma ställen? :)
    Jag vet!! Det ska bli så himla skönt! Har alltid velat vara höggravid på sommaren och vara så där vacker i sommartunikor osv..:) Sist var jag höggravid i december-februari, mindre kul.. Jackorna gick inte på, fötterna svällde så jag inte kom i vinterskorna, det var hela tiden varmt och svettigt, halt på gatorna och för jävligt, så ingen motion fick man heller och 27kg gick man upp haha..:)
  • anirahtak

Jag är 27 och sambon är 30..:) Och det här blir alltså andra barnet tillsammans..

• anirahtak
    yessyca skrev 2011-12-30 13:52:41 följande:
    Okej, har inte kommit så mkt mer, och de var ljust ljust bruna. Typ beiga, håller tummarna! Drömmer
    Kommer du ihåg när du fick dessa flytningar, var det i början av graviditeten?
    Ja, det var bara typ 3-7 dagar efter att jag plussat så jag var såklart orolig, men de försvann efter några dagar..:)
  • anirahtak
    AnnikiA skrev 2011-12-30 15:18:59 följande:
    Finns det någon här som har plussat UTAN att haft några grav symtom? :) Tacksam försvar!
    Ja jag hade då inga symtom alls när jag plussade..båda graviditeterna har symtomen kommit först samma dag eller någon dag efter att jag plussat..
  • anirahtak
    Eddies skrev 2011-12-31 08:51:25 följande:
    haha jag me !! jag är 4+1 och magen är som en ballong, det måste ju vara tarmarna som bereder plats :D sen, lite detaljerat, så är jag himla nödig hela tiden, inte bara kissnödig !!! är det någon annan som har det likadant?
    Japp, samma här :)
  • anirahtak
    sexhundra skrev 2011-12-31 14:42:09 följande:
    Ska ni göra kub-test?
    Jag vill göra det, men här erbjuds man bara om man är över 365 år..annars måste man betala 2000kr..:(
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012