Inlägg från: anirahtak |Visa alla inlägg
  • anirahtak

Vi som väntar smått i September 2012

MiaMy skrev 2012-01-03 22:35:04 följande:
    Okej, då förstår jag Tungan ute

Herregud, kan inte fatta allt detta... Jag surfar hela dagarna och letar efter information om graviditet osv! Kan inte tänka på annat ju Glad Löjligt nästan!
    Hehe, det där känner jag igen..;)
  • anirahtak
    LyckligFru skrev 2012-01-04 07:56:12 följande:
    Ni som väntar syskon (2,3,4 osv) , hur mår ni? mår ni likadant som tidigare graviditet/graviditeter?
    Jo, TRÅKIGT nog så mår jag exakt som vid min första. :) Det var också en sådan graviditet som knappt märktes av.. Och det är självklart bra i sig, många har det tusen gånger värre, men så här i början skulle jag gärna ha lite molvärk, illamående eller vad som helst bara för att få KÄNNA mig gravid. Just nu känner jag mig precis som vanligt..
  • anirahtak

Är det någon annan som bokat kub-test ännu?

• anirahtak
    saralisa skrev 2012-01-04 12:33:50 följande:
    Idag fick jag ett plus  Jag har känt på mig det ett tag, trots att det är första gången. Har inget att jämföra med då det är första graviditeten, men jag har aldrig varit så väldigt öm i brösten som jag är nu eller haft "mensvärk" utan att få mens! Jag är verkligen överlycklig! Hoppas nu bara att allt går vägen  Min mamma hade ett missfall i V 12 innan hon fick mig. Har hört någonstans att sådant där är ärftligt? Det brukar väl sägas att "så som din mamma hade det kommer du att ha det"? Om man ändock skall gå händelserna i förväg så är mitt BF 10 el. 11 september, så denna forumtråd är ju höst intressant

Gratis och välkommen! :)
  • anirahtak
    Kaksmulan1 skrev 2012-01-04 12:35:18 följande:
    Katharina. Var förbi min BM igår och hon sa att jag kunde boka kub när jag ville, kunde tom vänta tills inskrivningssamtalet i februari. Men tror nog jag ringer och bokar om 2-3 veckor, så får man större möjlighet att välja tid. Måste bara övertala mannen att betala 1500 så jag får göra det på barnmorskegruppen, har ju rätt till gratis kub på sjukhuset pga min ålder men vill inte gå till sjukhuset.
    Nej, det förstår jag, vi gjorde likadant. Det skulle ha varit billigare att göra det på sjukhuset (kan hända att det är rul jag tänker på nu) men vi tyckte ju så bra om vår barnmorska och lokalerna där, så vi betalade också..
  • anirahtak

Ang. gravidförsäkring som någon skrev om så har jag tecknat Länsförsäkringars plusförsäkring nu. Förra gången hade jag Trygghansa och tog nog den dyrare försäkringen då också, men nu har vi alla försäkringar hos Länsförsäkringar så det blev enklast att fortsätta med dem. Den är nästan 400kr billigare än Trygghansa också men innehåller i princip samma sak, så det blir nog bra..

• anirahtak
    Smurfan87 skrev 2012-01-04 13:09:06 följande:
    Är det inte så att man måste passerat v10 för att få och framförallt ha någon "nytta" av försäkringen så att säga
    Jo, det stämmer. Försäkringarna börjar inte gälla förrän v.10 vad jag sett men man kan teckna den när som helst. Och tar man en betalförsäkring så börjar den gälla först när man betalat, som vanligt.
  • anirahtak
    Hbg33 skrev 2012-01-04 13:30:02 följande:
    Får jag bara fråga: Vad är det som gör att man behöver en sån försäkring. På vilket sätt kan den hjälpa en. Jag är helt ny på detta och tar tacksamt emot några tips kring detta :)
    Man måste inte ha en försäkring och man kanske inte behöver en heller, men det kan man j aldrig veta på förhand.. man kan välja mellan gratisförsäkringar som har ett grundskydd och betalförsäkringar som ger lite mer.. Ska försöka lägga in en jämförelse nedan med Länsförsäkringar (överst) och Trygghansa (underst)..
  • anirahtak

Äh bilderna verkar vara för stora..

• anirahtak
    saralisa skrev 2012-01-04 15:58:57 följande:
    Åhh, nu har jag fått kläm på det Skrattande Tackar åter igen!
    Fast något jag tycker är förvirrande är att alla sidor verkar köra med olika system.. Alltså när man vill läsa om vad som händer i ens vecka.. Vissa sidor menar att jag n är i v.5 eftersom jag är i 5+1, medan andra sidor ska jag läsa om vad som händer i v.6..väldigt förvirrande..:)

Man ÄR ju i v.6 om man är i 5+1 men vissa sidor verkar inte has fattat det..:)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012