Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Kladdiskaka skrev 2012-08-06 14:43:40 följande:
    Nej ansökan skrevs ju långt innan jag blev sjukskriven för foglossning, sen har ju denna tripp på spec.förlossningen och spec.bb tillkommit. Men väntar nu på att VC ska ringa upp så jag får prata med läkaren som sjukskrev mig. Tydligen ska han kunna sjukskriva mig bakåt i tiden (tom 22 juli) eftersom jag väntat på beslut från Fsk om just grav.penning. (I alla fall efter vad jag hört, så är väl självklart inte fallet) Har ju inte kunnat gå tillbaka till jobbet efter 1a sjukskrivningen och SÄRSKILT inte nu med tanke på att jag varit inlagd och riskerar att bli igen.. :-/

Jag tror att din läkare har rätt, att den kan gälla bakåt i tiden då du haft ett ärende under utredning på FK. speciellt om FK tagit mer än sina 30 dagar på sig att komma med beslutet. gäller tyvärr att morra och blotta tänderna åt FK för att få nått gjort, men hoppas din läkare har bra info. kram och krya på dig
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Lis, jag vet nästan ingenting om kejsarsnitt, inget jag vill uppleva, tror de lägger snittet så.lämpligt som bara möjligt, jag vill bara vara tydlig i mitt brev.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Edds skrev 2012-08-06 15:06:50 följande:
    Hinnsvepning ? Sätter det igång förlossningen?:)

Det kan göra det men ingen garanti. Det frigör hormon, prostaglandin, och är kroppen redo kan det ge en extra knuff.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Frokenpilla skrev 2012-08-06 15:09:21 följande:
    Kaksmulan: Spännande!! ingen skulle dock få svepa mina hinnor, har extrem skräck för beröring av livmodertappen. Gråter inför vanliga cellprovtagningar...hua!! dricker hallonbladste för fulla muggar dock...hoppas det ger någon effekt. :)

Jag är helt imun mot sånt, känner knappt nått, men uppdaterar nästa vecka ;) här dricks det både hallonbladste och basilikate. Mums
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    oOLillaJagOoo skrev 2012-08-06 15:32:02 följande:
    Hej på er! Ja, det börjar närma sig BF för oss allesammans.. Spännande va? :) Finns säkert en lista någonstans i tråden, men tycker det vore kul om vi gjorde en lista så man har lite koll på när alla är beräknade :) Så fyll gärna på om ni tycker att det är en bra idé! :)  BF   10 september oOLillaJagOoo       

Finns en länk i TS till BF listan. Den försvinner så fort härinne då det skrivs ett antal sidor per dag ;)
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Frokenpilla skrev 2012-08-06 15:22:59 följande:
    Kaksmulan: SKÖNT...önskar jag med var sådan. Börjar gråta bara dom nämner "livmodertapp". Tiill råga på det fick jag cellförändringar och fick göra en konisering. Men dom fick söva mig..såklart! Är det någon här som har erfarenhet av förlossningar efter konisering föresten? 

Jag har också gjort en konisering. Det enda dom sa och de så dom efter förlossningen: jaha har du gjort en sån, så kunde vi sagt innan att det skulle bli en snabb förlossning... Ifrågasatte aldrig vad dom menade, kanske man har mindre tapp kvar så öppningsskeedet får fortare?...
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Frokenpilla skrev 2012-08-06 15:42:28 följande:
    Okej! enligt min läkare verkade det som om det var ovanligt att det påverkade. Hade ju en snabb förlossning sist också...utan konisering. Vill INTE ha en snabbare! hur var din förlossning efter koniseringen?

Den va ju väldigt snabb. Speciellt iom att jag var förstföderska. Men om det va pga koniseringen eller ej vet jag ju inte...
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Choccolat skrev 2012-08-07 10:30:47 följande:

Åhh.. oki.. tack!

Vem vet, jag kanske nojjar helt i onödan.. kanske hon stannar ändå ett tag till..  

jag hade nog förberett mig på att bebis kommer inom 2 veckor. bättre att vara inställd på det än bli totalt chockad. min son kom ju v. 36 utan en förvarning, första barnet, och min man va utomlands. snacka om chock, så bättre att vara förberedd. bebis bestämmer ju helt själv när det är dax Solig
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    BlivandeMama skrev 2012-08-07 21:24:37 följande:
    Hur vet man när den där slemhinnan eller vad det hette har lossnat, hur ska flytningarna se ut då?

slemmisen kan komma i flytningar också, behöver inte vara bitar, men är mer geleaktiga och mer rikliga, som en rejäl förkylning Glad
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Den lilla M skrev 2012-08-07 23:22:31 följande:
    Delar av min slempropp lossnade i förrgår och det var inga blodstrimmor i den bara gult blandat med slem, men tyvärr behöver det ju inte betyda nått alls den återbildas ju.. Grattis till alla nya bebisar  
    bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas

Min BM säger att den inte återbildas. Däremot så är det inte alltid ett "startskott" däremot måste ju tappen mjukna och öppna sug lite för att slemmis ska komma ut :) så det går ju åt rätt håll!
    Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012