Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Angeeliicca skrev 2012-06-27 10:33:25 följande:
    När kan man tvätta bebis kläderna? För tidigt redan nu?

det är ju skönt att ha allt färdigt i tid!! själva ska vi till IKEA nästa vecka och inhandla byrå till bebis rum, efter det kommer jag börja tvätta upp och göra i ordning samt packa BB-väskan. Sonen var ju tidig så hellre lite för väl förberedd än att slänga ihop allt medans man väntar på taxin som förra gången Tungan ute

va på lindex idag, de hade rea på bebiskläder. 30-50 per plagg.. oj oj oj va jag köpte.. hihi, vet inte när bebis ska hinna ha allt!!! köpte världens finaste Mumin strumpbyxor också... lite har man ju längtat efter sånt och klänningar när man har en pojk sedan innan, Men det känns otroligt mycket lättare att köpa pojkkläder, flicksakerna är mer komplicerade tycker jag Skrattande  
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Svahnfrun skrev 2012-06-27 11:24:12 följande:
    Kaksmulan - ser att vi har BF samma dag. 71 dagar kvar idag. Jag väntar vårt tredje barn. Har en son -03 och en dotter -06 sedan tidigare.

Se där, det är ju inte sååå länge trots allt! Har en son -10. Hoppas han gillar att bli storebror!
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    AM79 skrev 2012-06-27 19:26:37 följande:
    Nicu - säg till när så möter jag upp er ;)

Tjoho... Jag med, jag med : )
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Edds skrev 2012-06-28 09:28:39 följande:
    Tack för alla svar föressten ! Jag ska nog boka en tid nu för en lättare undersökning, som att ta bort ta dagen och lite så iallafall ! Sen tar jag resten efter fl.

Jag har gratis tand vård eftersom min sambo har så bra förmåner på jobbet att hela hans familj får laga tänderna och får det betalt , tror det är för några tusen per år och det händer ju inte varje år att man lagat tänderna för flera tusen :D

Jag tänkte åtminstone försöka laga en tand och dra ut denna besvärande visdomstand detta år, kanske till hösten ;)

boka du en undersökning och kolla med tandläkaren vad han rekommenderar.. kan ju va nån liten inflammation runt visdomstanden och det hjälper att spola rent och lite pencilin, så kan du dra den den.. jag har varit hos tandläkaren under bägge graviditeter och som alla sääger, så länge man får blygrejen är det ingen fara att ta bilder. jag lagade dessutom ett hål när jag väntade sonen utan bedövning (ville inte ta det pga graviditeten) men inställningen, ska jag föda barn kan jag laga ett hål, smärta som smärta, bra träning liksom Solig och det går ju betydligt fortare att laga en tand..
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Nu ska jag snart ge mig av för shopping med mannen och födelsedagslunch i solen.. MYS Solig

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    TheFamily skrev 2012-06-28 09:56:24 följande:
    Kakis: myyys pyyys! Vem fyller år? Du eller mannen? Ha en underbar dag i solen! (hoppas det är sol hos dig för det är det här)
    Kram

JAG! Solig
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Em skrev 2012-06-28 22:11:04 följande:
    Vili: är från Hästveda ursprungligen! Roligt med nån lite "nära". 

Blekingebor: tipsar om mina pärons camping i Karlshamn om ni vill semestra hemmavid: Kollevik :) 
    vii och em.. jag är från hässleholm så då är jag osså lite nära Solig
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Svahnfrun skrev 2012-06-29 09:30:47 följande:
    Varför gör man glykosbelastning?
    Vet många i min bekantskapskrets som gjort, men jag har inte gjort det vid ngn av mina grav. har det med gener och vikt att göra eller hur är det? *nyfiken*

vet inte heller, men tror inte det är gener eller vikt, vi har massa diabetes i vår släkt och jag är överviktig och jag har inte gjort nån, varken denna eller förra grav. fast min BM säger vid varje stick i fingret att mitt blodsocker är superbra, så det kanske är om man får ett avvikande värde man gör det???
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Edds skrev 2012-06-29 09:49:23 följande:
    Helt ranson jag ska ju på bröllop imorgon !! Vi har hela familjen med mor och far föräldrar köpt en gemensam dyr present som de redan vet om och som vi inte kommer ge imorgon..

Såå vad tar man med sig imorgon som något fint att ge till brudparet ? Vill ju inte komma tom hänt !!!

antingen kan ni ju slå in något som symboliserar den riktiga presenten, typ ett kort eller något på själva presenten/upplevelsen... annars om det är en dyr present ni redan köpt så en vacker bukett med ett kort med era lyckönskningar och att de vet vad de får sedan..
    Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012