Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

själv har jag hämtat hem bebisskyddet och kollat att det får plats i bilen, nu när sonen har sin stol också, gick finnemang, gud va min lilla bil är stor Solig
    V 34 för mig idag, gott!!! klarat att inte packa BB väskan än men nästa vecka är det dax.. lösgodis står högst upp på listan och en korsordstidning... det jag saknade förra gången på BB, tråkigaste och längsta natten i mitt liv, natten på BB efter förlossningen. kunde inte sova, hade inget att göra och va sååååååå godissugen.. tur att man hade sitt lilla mirakel att titta på Solig 

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Leia, nej, det va inte orättvist :) då bodde mamma som sagt 40 mil bort och svärisarna bör vi granne med typ så min mamma har inte alls fått så mycket barnbarns tid som svärmor fått ;) nu däremot när alla bor nära varandra är vi noga med att be om barnvakt varannan gång, så det blir så rättvist som möjligt. Sen å andra sidan hade jag dött av att ha svärmor boende här en hel vecka. Hon gillar inte mig, lyssnar aldrig på mig och är allmänt tvär. Men det struntar jag i, svärfar är toppen, pratar med honom istället. :)b

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    sexhundra skrev 2012-07-20 15:40:37 följande:
    Är det nån som vet om bebisen rör sig mindre när man kommit längre fram i grav? Är i v34 nu och jag känner ju bebisen, men tycker inte jag känner han lika tydligt som jag gjort innan. Har vatt inne på fl två gånger tidigare pga mindre rörelser, men den här gången känns det bara annorlundare och har vatt svaga rörelser i två dagar.

Samma här, v 34 och visst känner jag henne men inte som för ett par veckor sedan, då.va hon sjövild. Får lättare buffar morgon och kvällnu. Oftast när jag precis vaknat och runt tiden jag lägger sonen.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Starstruck. Instämmer, ANMÄL skitstövlen. Så får man inte säga, oavsett va man har för.privat åsikt. Han ska vara proffesionel, det är hans arbetsplats och han ska behandla alla patienter med respekt.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Blir BM om en timma här med, spännande och se om det fixerat sig eller så... Känner också att det är en evighet sen och det är bara 2 veckor sedan jag va där ;)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

BM. Fina värden, lite lågt tryck men innan det normala. SF mått på 32, vuxit 2cm på 2 veckor, inte konstigt att det spänner :)

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Måste bara skriva av mig lite ilska också, va på Ica efter min kontroll, storhandlade och köpte saker till BB väskan (hygienartiklar och godis) och så är det nån som har spillt ut bebisolja i blöjgången och inte sagt till eller torkat upp och där kommer jag, inget ont anande och kanar en bra bit innan jag drattar i backen. F-n va arg jag blir på sånt! Fick klet på kläderna och har tokmycket SD nu. Att folk inte kan ta lite ansvar!

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Starstruck, nej, tror inte det. Är.det första barnet så fixerar de ju sig tidigare. Min ligger med huvudet långt ner också, men inte helt fixerad, men de sjunker ju längre ner i dessa veckorna pga platsbrist och att rörelsemönstret ändras, de är.ju inte lika aktiva mot slutet utan får ner "nyfödd" beteende inne i magen.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

NeLe, det står på försäkringskassans hemsida. Du får ta dessa dubbeldagar, som de kallas, när ni vill men innan barnet fyller 1 år. Kan inte länka från mobilen men står som sagt där.

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012