Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

Bus Norpan skrev 2012-08-03 10:16:14 följande:
    Här har allt stannat då min man, min klippa miste sin far igår. Så nu är huset bara ett rent kaos. Så jag får väll försöka göra lite mer fast jag vet att han inte vill det. Dock är det mycket annat som måste fixas där han behöver mig. Blir en tuff tid.  Bara inget händer med magen. Får jag oxå hänga på September tråden på FB fast jag har BF 3 okt?? Är dock helt säker på att hon kommer i september då jag vägrar gå över tiden. Tror inte läkarna tillåter det.
    Cathlin <3 Johannes <3 Charles <3 Scott <3 Linnéa

Tankar till din man och dig! Kram och klart du får va med i FB gruppen
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

vad märkligt mitt inlägg blev, Busnorpan, tankar till din man och dig, kram! och klart du får va med i FB gruppen

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

V. 36 (35+0) och ändå känns slutetappen på graviditeten lika lång som den avbetade biten.. suck Gravid

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    IdaVasterflo skrev 2012-08-04 12:22:40 följande:
    Jag kan ju berätta om min kompis som var beräknad till den 4 Augusti (idag alltså), men som fick barn för 1½ vecka sedan. Hon hade knappt några krämpor alls, och inte några speciella sammandragningar heller. Hon hade lite förvärkar någon dag innan förlossningen bara. Hon trodde att hon skulle känna på sig ganska långt i förväg när bebis var på väg, så hon planerade in lite av varje. Var iväg och fiskade långt ut i skogen och sådär. Så var vi och käkade lunch på stan med dem och några fler, och hon och hennes kille skulle skjutsa hem mig. Väl i bilen säger hon: "Det har sipprat vatten hela morgonen, jag kanske borde ringa in när jag kommer hem?" haha, och jag utbrast bara "MEN RING NU!" 

1½ dygn senare är lillen född! Hon var inlagd på förlossningen för vattenavgång dagen innan han är född , och värkarna startade inte förrän efter några timmar på förlossningen. Hon krystade i 15 minuter. 

Så det har nog ingen betydelse hur mycket sammandragningar och så man haft innan, bebis kommer när den känner för det! Men det är klart att man kan gå över tiden också. Det gjorde jag med min dotter. Men jag tycker att när man väl har passerat det där gyllene datumet så gör det ändå inte så mycket. För man vet att det liksom kommer att hända när som helst i vilket fall!  
    så sant, jag hade som sagt inte en enda känning med sonen, vattnet barta gick, och i v 36.. så man ska nog försöka att inte analysera sönder sig, man märker när bebis kommer!
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Lis skrev 2012-08-04 15:11:47 följande:
    hur var det när du hade det? hur mkt vatten kom liksom?
    min stora fasa... vet inte varför jag har fått det så på huvudet men kan inte släppa det ...

vad är din fasa? att vattnet går? det är ju inte som på film, floder.. men bra om man kan ta sig till en toalett och ta på en binda.. de vill ju dessutom veta färg o lukt när man ringer in så binda är bra ( har binda o extra trosa i handväskan nu) i göteborg sätter de igång en efter 3 dygn efter vattenavgång.. själv kom värkarna 14 timmar efter vattnet gått så det va hur lungt som helst.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Frokenpilla. Härlig upplevelse ;) hoppas på lugnare förlossning för dig denna gången. Antar att det finns lika många förlossningssituationer som det finns gravida kvinnor, man kan aldrig jämföra....

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    förstis skrev 2012-08-06 07:22:58 följande:
    Septemberbarnet blev en agustibebis istället. Igår 5/8 blev vi stolta föräldrar till en liten gosse på 2430 g. Jag fick en snabbt uppseglande havandeskapsförgiftning och var dålig både i symtom och i labprover så beslutet om snitt togs på fm och 13:45 kom gossen. Fantastiskt söt gosse som är såååå efterlängtad. Eeftersom han är 5v tidig så har han fått lite hjälp med andningen för att vidga lungorna men den har han sluppit under natten. Nu hoppas jag att vi får ha honom hos oss idag!!!

Grattis, va härligt att ha bebis här! Skönt att allt gick bra och att de hade så bra koll på er. Kram
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Snart fyra barn skrev 2012-08-06 08:01:04 följande:
    Tänk att man ska oroa sig så himla mkt för det lilla livet i magen, igår rörde han sig inte lika mkt som vanligt och eftersom han alltid är så aktiv så fick det bli en tur till förlossningen för ctg kurva. Allt så bra ut och efter det så har han såklart buffat runt massor hihi. Vill att tiden ska gå liiiite fortare nu så att jag får mina bebis! Nån mer än jag som är otroligt otålig? Hoppas på att hinnsvepningen nästa vecka ska ge resultat så att jag får bebis då för nu är jag verkligen redo

Jag kan skriva under på det. Otålig så jag döööör nu! Har du blivit svept innan? Gör det ont?
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Hemkommen från BM, allt såg fint ut, +2 cm på SF måttet på 2 veckor, pust. alla värden såg fin fina ut. hon gjorde även en "koll" och livmodertappen är mjuk och förkortad, ett par cm öppen och slemproppen är puts väck.. vet dock att det är normal status för omföderska men "skönt" att veta att molvärken jag har dygnet runt även ger lite resultat Solig hon föreslog hinnsvepning nästa vecka om jag ville, spännande.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

FÖRLOSSNINGSBREV                 

2:a barnet Tidigare snabb förlossning, spontan vattenavgång 36+5 Jag vill gärna veta vad som händer under förlossningen och vill hellre ha för mycket information än för lite. Jag vill vara involverad i alla beslut som gäller förlossningen. Jag är inte rädd för smärta, sjukhus eller nålar. Jag vill gärna vara så aktiv som möjligt under den aktiva fasen. Jag vill vara upprätt och gärna bli påmind om att försöka gå runt och röra på mig. Jag är öppen för att föda i olika ställningar och tar gärna råd från barnmorskan om detta. Jag är orolig för att spricka mycket och vill att barnmorskan coachar/guidar mig i när och hur mycket jag ska krysta för bästa effekt men för att minimera risken för att spricka under själva utdrivningsskedet. Jag önskar att barnmorskan håller en varm handduk mot mellangården under krystskedet om det är möjligt och att hon även håller emot om detta skulle behövas. Jag vill alltså gärna att barnmorskan använder såkallat perinealskydd. Jag är öppen för nästan all typ av smärtlindring men vill försöka föda utan epidural. Jag vill däremot veta när det är ”sista chansen” för att få epidural och då ta ställning till detta. Men i första hand vill jag använda mig av lustgas, akupunktur, bad och TENS men är öppen för förslag. Jag VÄGRAR sterila kvaddlar. Skulle det bli tal om kejsarsnitt vill jag ha information om detta så snart som möjligt. Snittet vill jag ha så långt ner som möjligt. Kejsarsnitt är det som skrämmer mig mest i en förlossningssituation.

Så här ser mitt brev ut om nån undrar Solig tror att jag fått med det viktigaste 

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012