Inlägg från: Kaksmulan1 |Visa alla inlägg
  • Kaksmulan1

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-05-08 20:53:34 följande:
    Kakis: lider med dig! Klaga på!
    Jag har varit skonad än så länge, men har lite känningar i blygdbenet nu. Gick med kryckor förra grav så jag hoppas jag slipper att det blir så illa.

Jobbar du? Har du avlastning hemma? Kan du vila nåt? Foglossningsbälte?

Kram kram
    har bältet ja och jobbar bara 50%. får se hur länge det går eller im det blir 100% sjukskrivning.
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Den lilla M skrev 2012-05-10 10:50:24 följande:
    Fråga på ditt närmaste apotek eller kolla på fass.se. Men jag vet att man ska undvika hostmediciner som innehåller kodein! 
    jag va hos läkaren i tisdags för just hosta och han ville ge mig cochilana (eller hur det stavas) men jag tackade nej till den, får ont i gallan av den, fick mollipect istället. tyckte dock hans första val va skumt då den innehåller etyl morfin men men 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Den lilla M skrev 2012-05-10 15:46:57 följande:
    Ja cocillana etyfin brukar vara läkarnas första val när man är gravid, tror det beror på att den är testad ordentligt jämfört med många av dem receptfria hostmedicinerna som finns på marknaden.
    där ser man, lär sig nått nytt varje dag :) jag får som sagt galla attaker av den, va f-n värre smärta än förlossning så den undviker jag glatt. 
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Vi gick inte o nån föräldragrupp förra eller denna gången. Gick en förlossningsförberedande kurs på sjukhuset, 4 tillfällen, gratis, som va suverän. Sen gick vi även en profylax kurs och det är de bästa pengar jag nånsin spenderat. Andningsövningarna är kalas och de förbereder mannen på ett jättebra sätt. Min man så efter kursen att han inte insett innan hur stor/viktig roll han skulle ha i förlossningsrummet och att det kändes tryggt efter kursen för nu visste han vad han skulle göra

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    marla333 skrev 2012-05-14 14:30:15 följande:
    bara jag och sambon som pratar om sterilisering...? vi känner att det räcker med 2 barn. använder inget skydd innan, då vi haft både blodpropp och bröstcancer i släkten vid unga år. livrädd att äta piller som mixtrar med kroppen... 

Jag har försökt att prata om det med sambon men han vill inte sterilisera sig, men jag vill jättegärna att han gör det
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1
    Wolf skrev 2012-05-16 10:49:13 följande:
    I dag ska jag iväg till läkaren för att kolla tappen, fortsatt sjukskrivning och uL för att se hur moderkakan ligger (vet att den fortfarande är alldeles vid öppningen tyvärr) men ska bli skoj att få se den lilla med UL igen och antagligen så kollar dom också flödet denna gång.
    LÄNGTAR!

Och i dag går jag in i v.25 herregud vad tiden går långsamt tycker jag..
    Vad tycker ni som har barn sedan tidigare?
    jag tycker tiden står stilla! känns som en evighet till BF
    Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

55% flicka fick jag och det är en flicka.. roligt test. bikarbonat och rödkålstestet visade bägge flicka på mig också Solig

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Här är en till på väg till jobb. Så trött, sonen drömde mardrömmar och har propellrat runt i vår säng sen kl 1 inatt. Är det bara jag som är sjukt varm? Sitter på bussen, har bara en t-shirt under tunn vårjacka och vill springa av bussen för det känns som om jag ska dö av värmeslah. Åker inte ofta buss men så dålig ventilation kan det ju inte va så det är bussen fel.

Elias 100319 ~ BF 120906
  • Kaksmulan1

Edds, i min mammapraktika (världens bästa bok) så står det i v. 20 4kg och i v.30 8,5kg så i v. 25 nått däremellan. Då räknar dom bebis, moderkaka, livmoder, fostervatten, bröst, blodvolym, vätskeansamling och kroppsfett. Angående fika så svarar jag att i min bok att socker bara gör att bebis växer onödigt mycket och jag riskerar att trycka ut en 5kgs klump och att jag än inte sett en bulle som verkar värd det... Är bebis hungrig kan den få frukt eller macka. Det brukar få tyst på diskussionen

Elias 100319 ~ BF 120906
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012