• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

FijaLija skrev 2012-04-03 11:50:00 följande:
    Meeen åååh! :/ vad sa han om höften då? satt det fel?! Vad jobbigt för dig! Tänkte han inte alls på vad för slags jobb du har?
    eftersom jag inte gått till sjukgymnasten genom BM , behövde ingen remiss dit, så var det mer som att ja: Gör dessa övningar så blir det kanske bättre, annars är det ju menat, de är ju ganska naturligt att man har ont... GRR

jaja, kände mig faktiskt rätt besviken på det besöket, tur att jag fick det gratis, som en introduktion.. får väl försöka göra lite av de där övningarna och se om det blir bättre.. är ju helt orörlig i ryggen för tillfället och sover ju ungefär 4 timmar totalt per natt pga smärtorna..

fast vad trodde jag, naiv som man är, att det skulle försvinna poff mitt i allt och bli bra.. så jag får nog skylla mig själv lite :(

sen sa dom att de kan ha blivit påverkat av mina jävla skid turer jag har gjort fram till vecka 15 :P
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-04-03 11:59:54 följande:
    åååh! men jösses det verkar ju hur ignorant som helst! :/ 
    undersökte han dig ens ordentligt? klämde och kände?!

Jo men man har väll rätt till ordentlig vård oavsett om besöket är gratis eller inte?
    Stackare!

Även om det är "menat" med ont så måste man ju få ordentlig hjälp så att det så gott det går inte blir värre! Speciellt om det är pga skidorna. Har du ett smalt eller tjockt foglossningsbälte?
    Ne altså, de var 2 tillochmed, en tjej som då frågade hur det kändes osv, och jag förklarade och sa att det gör för ont när jag jobbar,, att jag går så otroligt mycket på jobbet och att jag är helt förstörd efteråt, att jag inte kan sova om nätterna etc.. ja jag berättade allt.. och att jag ville träna upp så jag kanske kan få de att underlätta och så jag förhoppningsvis kan jobba ett tag till...

Sen var det den andra sjukgymnasten då som skulle sätta tens på mig, men han tyckte inte det behövdes att det var onödigt etc.. bla bla bla ja

men inte var det ens någon som kände på mig, eller klämde .. jag försökte visa hur lite jag kan bygga ryggen för att det strålar i hela mitt underred när jag gör det.. ingen kände eller ngt utan det var bara att hon visade lite övningar och sen var det bra..

ja, ne ju mer jag tänker på de blir jag bara mer och mer besviken på att jag ens längtade tills jag skulle få komma dit...

jag vet inte om de är tjockt eller smalt men såhär ser det ut

• Edds

* böja ryggen skall det stå inte bygga

och så får jag ursäkta alla mina långkalsongs (underställ) bilder haha  otroligt skönt att lunka omkring i när man är ledig ;)

• Edds
    FijaLija skrev 2012-04-03 13:13:14 följande:
    men?! Jag tycker du ska ta upp det med din barnmorska. Nu vet jag ju inte, de kanske inte få klämma och känna på foglossningar. 
    Jag förstår dock att du är besviken, som sagt prata med din bm.

Det är ett brett bälte och ska ju vara det bästa om man har så ont som du har!
    hihi jag trodde det var vanliga leggings ;) Jag tycker de var snygga! ;) Nu är jag lite udda så du ska nog inte lyssna på mig när det gäller mode och kläder ;)  
    Jaa... jag ska höra med min BM sen när jag skall dit, så tillsvidare får jag träna.. vem vet dom kanske inte får göra det.. ingen aning, vi får se :) Hon får helt enkelt avgöra när jag kommer dit. Det värsta är att jag har en rätt så brysk barnmorska, hon är som go och bra ! Men hon är rak på sak, något i stil med "Ja det gjorde inte lika ont att göra bebisen" :) Men hon förstår nog ändå ! haha

Min mamma säger att jag alltid haft hög smärtgräns (kände inte att jag hade öroninflammation när jag var liten, förrän trumhinnan sprack och vi märkte att det rann blod ur örat på mig) såå hon tycker så synd om mig, och säger att jag verkligen måste ha riktigt ont.. jag är inte den som brukar klaga i första taget..

Hehe, ja, jag är mycket för att det ska vara snyggt under också, och jag bor ju i en skidort så då bor jag i princip i underställ eller onepiece på mina lediga dagar, det blir inte mycket till klackar och snygga blusar, även om de också händer ibland :D
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-04-03 13:50:49 följande:
    haha! Ja det hoppas jag!

ååh :/ Jag lider verkligen med dig :( 

Haha klart det ska vara snyggt under ;) förhoppningsvis så är det ju någon annan som klär av en {#emotions_dlg.djavulsk} haha nu vaknade snuskisen i mig ;P
    Skönt med onepiece och lediga kläder! Själv är jag hemma och vabar och då är det stora mjukisbyxor som är uppdragna under tuttarna och en stor mysig tröja som gäller ;) *oooh so sexy* hahahahahahaha!
    Ja men då blir man ju extra snygg om man inte klär upp sig jämt :D
    jaa.. jag äger faktiskt inga mjukisbyxor :o men det är för att jag inte skall riskera att gå ut med dom, hahah :D mitt favoritplagg just nu är mina svarta MAMA leggins från H&M kommer beställa några par till därifrån... gudomliga !!!

men faktiskt är det lite intressant för när jag sen ngn dag bara tar på mig ngn vanligt linne och kanske, hör och häpna, JEANS, så tycker min sambo att jag är så otroligt fin och uppklädd :) annat var det när man var och sprang på krogen och på fest, då om nån var man uppklädd.. det var ett tag sen :D hehe
  • Edds

haha det gör ingenting, jag tänker mest på såna slappa mjukisar som jag inte vill gå ut i, ett par snygga mjukisar har jag, men dom är inte sköna, så jag kan inte kalla dom mjukisar heller.. de blir som fel där :D

• Edds
    naggym skrev 2012-04-03 14:19:34 följande:
    Är det någon fler här i tråden som känner obehag efter ni kissat? För mig sticker det och drar typ i livmodern upp mot naveln så jag kan knappt röra mig.. Jätte obehagligt.. Går över efter kanske 5 min och det har inget att göra med om jag hållt mig länge eller inte..
    inga såna problem men jag har märkt att jag har lite svårt att få till strålen... vet inte alls vad de kan bero på, men de känns som om jag inte har ngn kraft att trycka ur de, eller så är det något som är i kläm??

.. jag har dock en hel lista på funderingar jag ska fråga min BM om när jag kommer dit nästa gång..
  • Edds
    idamarja skrev 2012-04-03 20:41:59 följande:
    Vi bor 16 mil från stan, det passar mig perfekt. Enda nackdelen är när man ska till läkare eller bm, vi har bm en gång i veckan och det är 8 mil dit då. Och nu när jag ska göra specialultraljud måste jag ner till Sunderbyn och dit är det väl en 30 mil eller nått. Men det är smällar man får ta när man bor i glesbygden. Affären har vi två mil till enkel väg. Det härliga i denna kråksång är att jag själv inte har körkort ännu, skulle ta det hela tiden, men eftersom avstånden är så långa så måste man ju mer eller mindre bosätta sig i Kiruna för att hinna ta det, och innan jag fick barn så jobbade jag ju hela tiden.Men det går det här också, allt löser sig och körkort kommer jag ha en vacker dag :)
    Ja det är ju de som är nackdelen. Bor du norr om Kiruna? Jag bor söderom, just utanför gällivare. :) Jaaa körkort kommer du ta så småning om, och det är sån befrielse, jag hade inte klarat mig utan det, även om jag jämfört med dig har "nära" .. men det bästa jag vet är att mitt barn skall få växa upp på en gård med trygghet, djur och stora utrymmen (min sambo är helt uppe i en crossbana han skall göra på gården tillochmed och jag kompletterar med ett stall haha ) men med några få grannar, glest emellan, men väldigt familjärt, lugn atmosfär men ändå rätt nära till "stan", det är det perfekta stället att växa upp på enligt mig. Dessutom har vi promenadväg till skola/dagis så det är skönt !!
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-04-04 00:09:09 följande:
    Jag satt och virkade en mössa tidigare ikväll varpå dotra också ville ha en mössa till sin bebis. Snäll som man är har jag precis virkat färdigt den. Hoppas hjärtat blir glad i morgon när hon får se mössan :)
    Hoppas ni får sova gott, det ska jag. Nattinatt :)
    det blir hon gladerligen!! jag virkar ett överkast till spjälsängen, i mormorsrutor... börjar bli less på samma mönster nu.. har gjort 10 rutor.. det är typ 90 kvar !!!!!
  • Edds
    Nelliepop skrev 2012-04-04 06:40:01 följande:
    Då tog vi klivet in i v 17 idag Flört 

Men jag känner inte bebis än Gråter Är det bara jag som inte gör det????  
    från vecka 17 har jag känt bebis sprattel varje dag. men det där är individuellt och du behöver inte oroa dig  ! det finns många som inte känner förrän mycket senare. För mig kom det från en dag till en annan, en plötslig spark  ! Så de kan ju komma när som helst :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012