• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

haha ja ni ser ju hur det låter ! men ni förstår vad jag menar =)

• Edds
    StarStruck skrev 2012-03-22 13:15:06 följande:
    Går in i 5e månaden i morgon :D
    Känns helt sjukt ju, det känns fortfarande helt overkligt, längtar tills dom riktiga sparkarna börjar kännas
    JAG ME GILLAS !! Jag säger typ redan nu att jag är i 5e månaden haha, jag vill jag vill så gärna.

Min mage har lugnat sig lite, jag känner mig nästan "smal" när jag vaknar på morgonen, bebisen verkar lugn och det är rena lugna gatan där i magen, inte mycket jag känner helt enkelt !

Flyga utomlands kommer jag inte göra alls nu under graviditeten, jag är för hemmabekväm och känner inte ens för att gå utanför dörren egentligen så, det hade varit för mycket för mig hehe !!

Ni tjejer som jobbar natt, har för mig att det var ngn som jobbade i början iallafall? Vad tusan skall jag tänka på, skall jobba vaken natt inatt, p-ass dvs inte mycket att göra, jag skall ta med mina mormorsrutor och min dator och kanske godis? för att försöka hålla mig vaken.. så svårt att vända dygnet nu .. jag är ju fruktansvärt trött kl 23... måste försöka sova nu på EM men det är ju svårt eftersom jag redan sovit hela natten ordentligt !!!
  • Edds

15+6 idag och fick första riktiga kicken just !! Inget tvivel om den saken, två på raken så det var nog en fot och sen den andra, kickoff !! , fortf ca 3 cm under naveln ! :)

• Edds
    StarStruck skrev 2012-03-22 15:10:22 följande:
    *avis* jag känner bara massa pirr ;(
    jag kände ju en gång i början av vecka 15, det där pirret/fladdret.. en gång och så har jag nu de senaste dagarna försökt slappna av och känna något..

nu satt jag i soffan halvt ner sjunken med fötterna på bordet och gjorde ingenting så bara kickade det till ! Ingen tvekan om att det var något annat. Sen gissar jag att man inte känner varje dag, men förhoppningsvis mer ofta !

Och jag hoppas ni också får känna snart, det är ju så olika för alla !!
  • Edds
    TheFamily skrev 2012-03-22 15:26:34 följande:
    Edds: jag känner fladder då och då, mest om jag varit igång och rört på mig och sen lägger/sätter mig ner....
    Längtar efter sparkarna!!!!
    Går in i v16 på söndag....
    Jag går in i vecka 17 imorgon, och det är ju min första graviditet detta, så det är väl rätt så tidigt att känna redan? Med jäklar vilken spark det var, nu känner jag bara massa växtvärk.. så det kanske är lite småtrångt där inne :)
  • Edds
    TheFamily skrev 2012-03-22 15:33:45 följande:
    Edds: så mysigt det är! Väntar mitt andra och med dottern kände jag när jag var i v16+2....tyckte också det var tidigt och det var typ ingen som trodde på mig....
    Men jag var helt hundra, och ju längre tiden gick desto säkrare blir man ju på att det är bebisen man känner.
    Jag hade moderkakan i bakvägg och då känner man lite lättare också :)
    ja det verkar som att min bebbe ligger långt fram då det känns så tydligt och då jag är så stor redan :D ingen som tror mig heller när jag säger att jag är i v 17 och redan har så stor mage! 

blev så glad så jag fick ringa till min sambo som är på jobbet och säga att bebben sparka ! Önskar så att han fick känna också
  • Edds
    Flisan skrev 2012-03-22 16:42:57 följande:
    Första barnet påväg! Nu den 30.e (nästa vecka) ska vi på Ultraljud! *spännande*
    Enligt Mvc så gissar dom att jag är i vecka 17, men inget är ju säkert.. men mina vänner säger att det syns regält nu...
    stod och lagade mat här om dagen och min killkompis kläckte ur sig "Du börjar bli tjock ! "... jag började gråta som första reaktion.. men sen så insåg jag att det är ju trevligt att det syns :P
    de där med att man blivit tjock får jag me höra rätt ofta nu för tiden ;P helst av mina småbröder som båda är mellan 5-9 år... när jag skulle hämta de från skolan så sa den större:

lillebror- Vad FET du har blivit..
    jag - jag veeet....
    lillebror - men det är för att du har en bebis i magen ju !!

och så kom det fram att han bara ville säga det så att hans kompisar och fröken skulle få veta, stolt blivande morbror helt enkelt :)
  • Edds
    kapten bombus skrev 2012-03-22 18:06:10 följande:
    Jag har i någon vecka fått för mig att jag känt av bebis men har aldrig varit riktigt hundra, svårt när man inte vet hur det ska kännas samtidigt som tarmarna protesterar.
    Igårkväll när jag tog en paus i soffan på jobbet så buffade det till så nu tvekar jag inte längre!
    Nu känner jag småpuffar så fort jag är stilla.
    Är i v 17 tror vi men får veta mer på tisdag då det är RUL :D
    Jag önskar också att jag kunde få dela med mig av Kottens buffar till sambon men han får vänta ett tag till..
    jag har dock känt av mina tarmar mycket högre upp, antar att dom har flyttat sig lite, och längre bak känns det, så därför jag var så hundra procent säker idag när det puffade i bebishöjd, och känslan, liknade inte en tarmrörelse av något slag !! Det är verkligen härligt !

nu har det dock varit lugnt och stilla, får se hur jag ska klara av att vara vaken natten, det känns omöjligt .....
  • Edds

en 20 minuters promenad från förr tar en timme för mig nu
    foglossning för mig iaf, jag har ont i svank och i Lisa :P

benen är allmänt slappa och trötta och hela mitt humör är trött, jag vill orkar inte göra något, tror det är psykiskt och kroppen blir trött av det, jag kan ligga i sängen eller soffan en hel dag om ingen tar mig i kragen.

för min del är det graviditeten :)

• Edds
    StarStruck skrev 2012-03-22 21:12:36 följande:
    Fick åter igen åka in till gynakuten ikväll pga otäcka sammandragningar. Livmodertappen var stängd, bebisen levde runt i vanlig ordning, hon mätte huvet till vecka 16+3 på bästa bilden, kan vara längre gången än så, vi trodde att jag var i v 15+5, för måtten har stämt med min uträkning tidigare, skumt!
    usch vad obehagligt !!! men tur att allt bara var bra !! ja men kanske du ligger några dagar före ! spännande, ska verkligen bli spännande på RUL att se vad dom tror blir BF, för jag , ne jag har ingen koll när det skulle kunna bli, kan inte ens koppla till när bebis skulle blivit till :) hihi
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012