• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

Edds skrev 2012-01-23 16:22:37 följande:
    Åååå vad jag föressten längtar till på fredag, då kan jag säga att jag är i 3e månaden :D !!!!! dock bara vecka 9 men ändå 3e gravmånaden

Jag längtar också massor till fredag! Inte för att jag har kommit lika långt som du (är i 7+3 på fredag) men för att jag ska på VUL! :D
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12. Bloggar om graviditeten på bebislyckan.blogspot.com
  • N1987
    Edds skrev 2012-01-23 16:24:08 följande:
    de är ju tydligen bra för bebben om man har bra blodcirkulation, har jag hört iallafall :D

sen tog min mamma de fina blommor och bin samtalet med mig och min sambo, hon sa att vi kan ligga hur mycket vi vill och att det inte är någon fara haha, hon kände väl på sig att jag var lite rädd i början .. jag hade inte ens någon sex lust, inte min sambo heller, men nu är han på sina vanliga spår igen ;P jag nöjer mig med mindre sex, men sen finns det dagar då jag inte klarar mig utan de heller
    Då är det ju bara å pippa på! Skrattande
    Oooh! Min mamma har aldrig haft något blommor och bin samtal med mig, då hade jag skämts ihjäl! Ha ha!! 
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12. Bloggar om graviditeten på bebislyckan.blogspot.com
  • N1987
    Edds skrev 2012-01-23 16:28:56 följande:
    haha men de var så kul för vi satt ju där båda två och hon börjar prata sex med oss haha, men vi är så öppna i både min och hans familj. Det var liksom samma samtal hemma hos hans föräldrar när vi hade berättat :D:D

Å jag hade såååååå gärna också velat göra ett vul men det kommer nog inte att ske :P

Haha! Kul att både föräldrar och svärföräldrar är så måna om erat sexliv :P Jag hade som sagt blivit röd som en tomat och viftat bort hela samtalet. Helst vill jag ju inte alls att mina föräldrar ska veta att jag haft sex, men nu är det visst rätt uppenbart ;)
  • N1987
    Edds skrev 2012-01-23 16:34:43 följande:
    Hahahah ja de var lite jobbigt att berätta för pappa för då vet han ju ! men mamma vet och de har hon vetat länge, jag och min sambo har hängt ihop i 10 år trots mina ynka 22 år :P så hon är nog rätt övertygad, även hans föräldrar hehe

Jag håller med! Pappa är värst, speciellt om man är pappas lilla flicka, som jag Oskyldig
    Jösses! Du var alltså 12 år när ni blev tillsammans? Häftigt!
    Tessi1983 skrev 2012-01-23 16:53:47 följande:

ingen som vill svara på min fråga =(

provar igen då! Äter ni några extra vitaminer? jag köpte mitt val kvinna men är lite orolig att de inte räcker med folsyra och allt. Ja är ju grönjöling på detta! 

Jag har inte koll på den exakta mängden folsyra man ska äta, det hittar du plättlätt på tex google :) jag har för mig att det är runt 400-500 mikrogram. Rätta mig om jag har fel någon! Innehållsförteckningen för mitt val kvinna står ju på din tablettburk så du lätt kan jämföra :)
    Själv äter jag ACO gravid! 

• N1987
    Vili skrev 2012-01-23 16:55:59 följande:
    Idag har det bara kommit pytte pytte pytte liten ljusbrun flytning. HEJA KROPPEN!
    Fick ringa och boka in min inskrivning igen som jag i all sorg avbokade förra veckan.

Det där med sex, vi har haft sex en gång sen vi blev gravida, om vi kallar sex in och ut :P Men efter jag började blöda så inget sex och har också bestämt att vi nog struntar i "in ut sex" nu på ett bra tag iallafall. Orkar ju inte börja blöda av det..

Imorgon börjar jag min praktik förstår inte hur jag ska ooooorka, mår illa mest hela dagarna och är så vansinnigt trött. Imorgon går jag 13-22 Måttligt kul. Inte alls peppad för detta.

HEJJA HEJJA!!!
    Det kanske är bra att vara försiktig med sex om du blöder. Jag har läst att om man blöder då och då tidigt i graviditeten ska man vara försiktig med sex men det är ju så svårt att veta vad som är sant eller inte..
    Det där med tröttheten är jobbigt, var rädd om dig och pyret i magen bara och stoppa när kroppen säger ifrån :)  
  • N1987

Usch.. Jag börjar bli lite orolig för mitt VUL på fredag. Tänk om inte hjärtat slår!

• N1987
    splink skrev 2012-01-24 08:20:29 följande:
    Detta är vad hela min hjärnkapacitet ägnar sig åt HELA dagarna. Ska på vul på torsdag och det är galet hur mycket jag både längtar efter och fruktar den undersökningen. Vad fan gör jag om inte hjärtat slår?!?! Vad gör man?

Ja, vad gör man? Jag går nog i tusen bitar... Det FÅR inte hända!
    splink skrev 2012-01-24 08:21:27 följande:
    Kanske är lättare att tänka så om man inte haft upprepade (i mitt fall sex stycken) missfall. 
    Jag håller med.. Blir ju nästan förnärmad!
  • N1987
    splink skrev 2012-01-24 08:26:09 följande:
    Det SKA inte hända. Hjärta Nu är det vår tur! 

Jag tror faktiskt att det är det!Hjärta

Jag har funderat lite på det här kring MA. Har aldrig varit med om det utan endast 4 MF.. Fortsätter livmodern att växa även om bebisen dött? Du kanske inte vet.. Jag känner nämligen av en del växtvärk men det kanske man gör även om det lilla pyret inte lever..   
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012