• N1987

Vi som väntar smått i September 2012

LillaBabyK skrev 2012-01-17 15:40:16 följande:
    Japp samma här :D FL och ÄL tester säger den 20:e.

Symtom jag har är: ömma bröst, halsbränna, dovt illamående, kissar ofta, börjar bli trött (det började igår så att jag märkte det), känslig (tårarna kommer lite väl lätt) och att jag känner hur livmodern "blir sur" som jag kallar det när jag vänder mig för häftigt med underkroppen i sängen (typ som när jag försöker snurra till andra sidan för att kliva ur osv, lite gymnastik positioner) så känns det som att jag sträcker en öm muskel litegrann :)
    Vili: Jag lider så med dig. Det är hemskt! Kram {#emotions_dlg.flower}

Kul att vi är exakt lika långt gångna ;)
    En annan har lite ömma bröst, nu börjar det komma mer i bröstvårtorna än själva brösten, kissar ofta, hungrig och molvärk i magen. Någon trötthet eller illamående känner jag inte av ännu. Idag har jag också haft en extrem huvudvärk och har för mig att det är ett graviditetesymtom..
    Väntar vårat första barn efter 4 MF. Den här gången ska det gå! BF 10/9-12
  • N1987
    LillaBabyK skrev 2012-01-18 04:49:41 följande:
    Jag fick också ont i huvudet igår, det sitter i idag med. Sov även 12 timmar på raken missade skolan. Men om man lyckas sova 12 timmar då behöver man väl det?
    Jag mår bara illa på eftermiddagen och kvällen om jag är hungrig för länge. Jag vaknade 12 på dagen idag och har inte ätit sen vid 7 tiden igår kväll och jag mår bra :)

Man ska lyssna på sin kropp, den behöver mycket sömn nu. Jag känner samma sak med hungern, även om dom påstår att man inte ska äta för två så är jag så sjukt hungrig hela tiden att jag säkert äter för 3! Men om kroppen vill det måste det ju vara ett tecken på något? :)

• N1987
    LillaBabyK skrev 2012-01-18 12:48:27 följande:
    Det var det jag menade med min fråga till dig, intrycket jag har fått av alla här inne som gjort ett tidigt VUL (som inte haft X innan) har gått privat och det kostar nog en slant. Det verkar som de fria UL som ingår i Sverige är rätt sent, typ vecka 12.

Jag går hos barnmorskorna i gamla stan, har inte haft något X men däremot några tidiga MF men jag får gå ändå tack och lov! :)
  • N1987
    LöjligaFamiljen skrev 2012-01-18 13:32:45 följande:
    Nu har jag ringt och bokat tid för inskrivning. 6 februari blev det :) ringde även Gyn och fick tid för tidigt ul 1 februari :) bara hålla tummarna att det bara är en bebis nu...

Samma dag som jag har inskrivning, KUL!
  • N1987
    LillStinis skrev 2012-01-18 14:55:42 följande:
    Idag går jag in i V8!!! Tjohoo

Grattis! Det går fort framåt, eller hur? :)
  • N1987
    LillyRose skrev 2012-01-18 15:34:13 följande:
    6mm och vi såg ett fint hjärta!!

Men åh vad roligt! Grattis!! Hur känns det? Glad
  • N1987
    LillyRose skrev 2012-01-18 16:29:39 följande:
    Det var underbart!! Lägger ut bild senare

Spännande!! :)
  • N1987
    Dag och natt skrev 2012-01-18 17:25:45 följande:
    Idag var vi på VUL! Äntligen kunde han utesluta nytt X helt och hållet för nu såg vi embryo, gulesäck och ett tickande hjärta! Så underbart lättande, åtminstone för en stund! Hjärta
    Läkaren hann göra mig lite uppgiven när jag låg där för han fick leta en stund på en bra vinkel. Till slut (när jag själv trodde att allt var kört) så såg jag plötsligt något litet som dök upp och hjärtat som slog på. Kunde inte tro att det var sant! {#emotions_dlg.flower}

Jag firade det hela med att spy när jag kom hem.

Åh så kul! Massa grattis, vilken fantastisk känsla det måste vara! {#emotions_dlg.flower}
  • N1987
    LillaBabyK skrev 2012-01-18 18:36:02 följande:
    Jag tror bestämt lill monstret håller på och bygger ut. Det sticker och sliter och hugger till ordentligt i ligamenten, svårt att sova då!
    Samma här, det har verkligen tagit fart igår och idag. Värst är det på kvällen, när jag vaknar känner jag inte så mycket alls :)

F-N vad ont i brösten jag har fått idag, jag tror verkligen att hormonerna har börjat komma igång!
  • N1987
    LillaBabyK skrev 2012-01-18 23:25:09 följande:
    Precis! Samma här, nattbyggare då antar jag ;D Men det känns rätt logiskt.. LH hormonet byggs ju upp under dagen och mina ÄL test var som tydligast efter klockan 3 på dagarna, nu när jag är gravid så börjar illamåendet där på eftermiddagen och andra symtom blir starkare, kanske att hcg:et följer samma mönster :D

Låter logiskt! Mina symtom blir också starkare på eftermiddagen/kvällen. :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012