Inlägg från: Den lilla M |Visa alla inlägg
  • Den lilla M

Vi som väntar smått i September 2012

själv har jag 29dagar kvar till BF men hoppas på mer runt 14dagar

bara om man inte ger upp finns chansen att lyckas
  • Den lilla M

Jag vill gärna att min kommer nån vecka tidigt (2 eller 3 veckor) så mitt karpaltunnelsyndrom lättar och så att jag slipper få en bebis på närmare 5kg då jag ska föda vaginalt..

• Den lilla M

Vad tråkigt att vissa av er har så dåliga BM som inte lyssnar på er. Min har varit/är guld värd. Jag träffar henne en gång i veckan och hon lyssnar och svarar på alla mina frågor och funderingar och är det nått hon inte vet svaret på helt 100 tar hon reda på det och ringer upp mig senare på dagen alternativt dagen efter.
    Ska dit i morgon och det ska bli intressant och se vad min SF kurva ligger på nu om den fortsätter stiga i samma takt som innan så blir det nog ett TUL nästa eller näst nästa vecka. 

• Den lilla M

Å jag har inte packat nått alls ännu. Men ska väl ta tag i det om en eller två veckor . Å skulle man behöva åka in i morgon så klarar man sig ju ändå .

• Den lilla M

35-37cm är ju genomsnittet på huvudomfånget på en nyfödd som föds runt BF. Så om du köper kläder i stl 50 på hm, lindex eller liknande och mössorna hör till så borde dem passa .

• Den lilla M

lindex hjälmmössor står i stl 34-36, 38-40 osv. Jag kommer köpa en av varje stl, antagligen så blir det 38-40 som kommer passa på en gång om den lilla föds vid BF eftersom min kille hade 37,5cm omfång när han föddes på BF och jag hade 36,5cm när jag föddes på BF- 10.

• Den lilla M
    moonlaiz skrev 2012-08-14 10:03:26 följande:
    nån som har tips på vart man kan hitta amningsbhar utan bygel med större omkrets?

kolla på glammom.se dem har en hel del
  • Den lilla M
    Choccolat skrev 2012-08-14 10:23:41 följande:

Ber om ursäkt för äckelvarning... men jag upptäckte precis att jag har en brunaktig flytning i trosskyddet... typ rost, och lite "fläckigt".. är det gammalt blod? Vad göra? 

Är den slemmig (som råäggvita) också eller bara mer som lotion utblandat med brunt?
  • Den lilla M

Då låter det som lite av en gammal blödning en sån man kan få nu mot slutet när livmodertappen mjuknar upp, vidgar och börjar öppna upp sig, ingen fara. Men ring FL och hör vad dem tycker för ibland vill dem kolla så att man inte har någon liten blödning. När min slempropp gick så låg allt som en stor gul/vit gele klump i trosan. Lite som en död manet haha. 

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012