• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

idag har jag varit hos bm och allt såg bra ut. magen har växt, glömde fråga om sf måttet, men den har lagt sig strax ovanför den yttersta linjen , så bebis har växt normalt nu och inte så grymt mycket som sist. Skönt! jag ska på Tul den 20 juli så det ska bli spännande att se. Jag hoppas på en normal stor bebis och inte en bjässe. Bebis låg med huvudet neråt precis som jag trott och välsigt livlig, BM fick många sparkar och hjärtljuden var svåra att fånga pga allt sparkande men det landade på 157 och så högt har jag aldrig varit med om innan, men det var för att den var så aktiv. Och jag känner ju den skit mycket. frågade om det var normalt och hon förklarade att när man vänta sitt andra barn så pratar man och håller på redan mycket eftersom man har ett barn sen innan och allt detta hör bebis i magen och då vill den vara med. Spännande att det kan vara så. Sonen var super lugn i magen och även när han kom ut. så det ska bli spännande att se om denna bebis är vildare av sig. åååå vad jag längtar.

höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis
    Vili skrev 2012-07-09 19:04:16 följande:
    Bara jag som känner mig som en elefant?? Bara på någon vecka nu känns det som om hela jag exploderat, framför spegeln hos svärföräldrarna igår konstaterade jag att jag inte bara känner mig som en elefant jag ser också ut som en elefant...en gravid elefant!! Och 2 månader har vi kvar...

Tur att jag längtat och kämpat så länge efter graviditet och bebis att jag bara klagar liiite...älskar min mage men elefant-size på sommaren är mindre trevligt...

samma här. Jag känner mig mer och mer orörlig och vågen idag hos BM stannade på 80 kg. shit lilla jag som annars väger runt 60 kg. 82 kg vägde jag på förlossningen innan vår Liam kom ut, men nu har man liksom två månader kvar. Det blir många promenader för mig efter bebis utkomst. ;)
    Jag vill inte heller klagar för mycket då jag har längtat efter bebis sen vi fick ett utomkveds.
    Jag som så länge längtade efter en tjock mage och nu har jag en. VILKEN HÄRLIGA LYCKA! 
  • Lemis

nu börjar det närmar sig, imorgon går jag in i vecka 32 och på fredag den 20 är det TUL. Då får vi också besked om hur stort det kan vara och om jag ska behöva gå på TUL varannan vecka. Det börjar bli tungt nu och det känns i höfter och knä. Jag har även vaknat om nätterna och kännt att händerna domnar av, men så fort jag rör dem försvinner det. Är det farligt? Har aldrig haft några gravproblem med förra och nu känns det som om man har allt.

Idag tvättas vagnen av och insattsdelen, längtar efter att få bädda ner bebis i den. Ska även ta ner spjälsängen, känns som jag ligger efter. :)   

• Lemis
    Vili skrev 2012-07-17 15:43:35 följande:
    Ultraljudet idag visade dels en moderkaka som inte längre låg för utgången vilket var skönt och dels en välmående gosse. DOCK beräknades han nu väga 2900gram alltså +47% HERREGUD. Ska tillbaka om 6 veckor för att se hur stor han är då. Men tydligen är den höga vikten ingen fara på taket då fostervatenmängd samt glukosbelastningen tidigare varit bra..har heller inget skenande sf-mått så förhoppningsvis blir det ingen 5kgs klump.

oj vilken klump. :) jag ska på mitt TUL på fredag så då får jag min dom. Jag har ju legat över kurvan sen vecka 25.
    Din klump är en pojke eller? Ni har kollat.
    helt sjukt att vissa barn är så stora så tidigt, jag menar det finns ju många som föder ett fullgånget barn som väge runt 3 kg och det väger din nästan nu.

• Lemis

Det är svårt med namn. Vi är inte alls överens. Min man vill om det blir en flicka att hon ska heta Molly. Jag vill Tone, Gry, Hilja, Amalia. och blir det pojke vill jag Elvin, Elton eller Eddy. .jag jobbar ju på en förskola och därför blir det svårt med vissa namn. Och sen ska det passa ihop med vår sons namn Liam.

• Lemis

idag kom min överklagan tillbaka från försäkringskassan och jag blev inte beviljad graviditetspeng. helt sjukt hur andra som jobbar på förskolor i samma område som mig får, men inte jag. blir så arg, de tycker inte att det är så fysiskt krävande som jag skriver utan att jag be mina kollegor gör det åt mig. ehhh ok då får de göra allt, jag jobbar ju på småbarn.

jag antar att den som varit min handledare inte har barn eller uppfattat hur vi jobbar på en förskola även om jag ordagrant har förklarat hur vi jobbar osv. 
    grrrrrr arg blir man ju!
     jag kan överklaga igen och då skickar dem det vidare till familjerätten, vet ni om det kostar mig något då?

jag kommer ju inte koppla in någon advokat, men jag vill inte ge mig för enkelt.       

• Lemis
    StarStruck skrev 2012-07-19 10:06:01 följande:
    Jag har börjat må som jag gjorde mellan v 8-16, trött, spyfärdig och kissnödig... ;(

samma här. jag frågade barnmorskan varför jag helt plötsligt börjar må illa och ibland står och hulkar på toaletten, men hon menade på att barnen trycker på samt att filuren i vår mage verkligen rör sig och sparkas hela tiden och att det bidra till min illamående. Drygt, men samtidigt är jag tacksam för att jag känner av H*n hela tiden.

Har idag haft en djup diskussion med försäkringskassan och varför jag fick avslag igen på gravidpenning och de tycker fortfarande att jag kan be mina kollegor typ att göra allt och att lyfta ett barn är inte livshotande för mig och min bebis imagen. öööööö snacka om att vissa inte vet hur det är på en förskola. Jag frågade också hur det kunde vara så olika för oss som jobbar i förksolan, vissa får och andra inte. jag frågade om det berodde på vilken handlläggare man fick på föörsäkringskassan och svaret blev ja. shit blev paff.

De vill hellre att jag ta ut fp för barnet i magen innan det ens kommit ut. Jag vill inte använda massa dagar när jag inte ens fått vårt barn. Hur gör ni andra?     
  • Lemis
    Love78 skrev 2012-07-19 11:31:48 följande:
    BM idag!! 31+0 v 32

Hb 138 ( Äter tabl var 3:e dag )
    Blodtryck 110/70
    Hjärtslag 145
    Hade bara gått upp 1,5 kg sen sist
    Men bus fia hade vänt sig och lagt sig i tvärläge med huvudet uppåt! Hoppas verkligen hon vänder sig snart.. Min första dotter vände sig aldrig Lite nervös är jag allt! Bm tyckte också att om jag fortsätter att ha jobbiga sammandragningar så ska vi ringa och åka til FL för en koll!!

blev du snittat med förra då? eller lyckades dem vända henne? Hoppas er lilla loppa i magen vänder sig och lägger sig rätt snart då. Ni vet att det är en flicka eller?
    Jag tycker det är så intressant det här med hjärtljud och vilket kön det kan vara osv. 
  • Lemis

Hej! Någon här som vet om man kan köpa stödtrossor på apoteket? Bm rekommendera det till mig då barnet ligger med huvudet rakt ner över snittet.

• Lemis

Tack för era snabba svar. Jag har varit på ett apotek och hade inte trosor, men ska kolla babyproffsenoch apoteket på sjukhuset, men först blir det bad. Här i Blekinge är det sol och varmt.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012