• Lemis

Vi som väntar smått i September 2012

naggym skrev 2012-07-01 21:51:55 följande:
    Är det ingen fler som är tokrädd för att bli snittad?? står inte ut med tanken att de måste skära upp magen på mig och sedan bända upp den för att ta ut bebben... hujja.. och sen efteråt, smärtan och rädslan för såret och stygnen.. fyy faan.. är livrädd.. kanske måste gå till psykolog;) hihi.. men är det de som krävs för bebbens skull så gör man ju det såklart... hatar allt med sprutor, operationer och sjukhus så det blir intressant att se hur detta med förlossning kommer gå...

Jag är också tokrädd för att det ska bli snitt igen. Klara inte av att veta att de ska gräva i mig och sy. Men men
    höger äggledare bortopererad efter X 30/10-10, gravid BF september
  • Lemis

ååå jag är arg, fått beslut från försäkringskassan då jag inte är beviljad gravidpeng.
    blir arg, har ni andra fått beviljat om gravidpeng när ni jobbar på förskola??

• Lemis
    Granen skrev 2012-07-03 21:54:10 följande:
    Hur lång tid tog det Edds? Lemis: vad grundade de det på och hur lång tid tog det innan beskedet kom?

De grundade det på att jag inte har några fysiska hinder som gör att jag inte kan jobba. Jag hade inte skrivit att jag har ont någonstans. Och att det bara är en del lyft och inte så mycket som jag skrivit. Men jag har överklagat och ska posta imorgon. Det tog drygt 30 dagar till jag fick beskedet.
  • Lemis
    Granen skrev 2012-07-04 14:45:58 följande:
    Jag har fått GP beviljad 29 juli-15 sep lyckan är total!

Grattis underbart. Vad jobbar du med? Jag har överklagat mitt beslut. Jag kan inte jobba med små barn och ta hand om inskolningen när jag knappt kan ta mig upp ur soffan.
  • Lemis
    Granen skrev 2012-07-04 19:17:01 följande:
    Dag och natt: absolut Lemis: jobbar i en pressbyrån med ca 2700 kunder om dagen. Men levernser är det högt tryck hela tiden. Är grymt nöjd över att de inte avslog har vart sjukt orolig!

Ok. Skrev du något om att du hade / har ont? Tre kollegor som jobbar inom samma yrke som jag fick beviljat gravpeng. Men inte jag.sjukt. Men alla handläggaren ser olika. Hoppas på bättre nu.
  • Lemis

Roligt med renovering. Sonen har fått sitt nya rum tapetserat och fint nu. Vi bor i ett nybyggt hus sen 3 år tillbaka. Vi har däremot fixat allt som har med trädgård att göra. Jag gillar att fixa i lagom dos.

• Lemis

Jag tecknade trygghansa denna gången. Den har blivit dyrare nu men den täcker mer och den gäller från vecka 22. Önskar jag hade haft trygghansa då jag op bort min äggledare då hade jag fått ersättning. Folksam gav mig inget. Telefonförsäljare är dryga. Fattar inte hur de får tag i mitt hemnr när det ofta mobil jag lämnar ut. Men jag brukar luras och svara med ett annat namn och säga att dem ringt fel.

• Lemis

Det är nästan lite roligt att ljuga om sitt namn. De blir liksom så ställda och frågar genast om man inte bor på den adress och är gravid osv. Hi hi

• Lemis
    Dag och natt skrev 2012-07-08 10:46:49 följande:
    Idag är jag så himla trött. Vi storstädade igår - är fortfarande inte klara - och sen på kvällen blev jag så frustrerad och ledsen över mina föräldrars sätt att agera. Min sambo ska hjälpa dem med att renovera deras kök (han gör allt och de åker på semester) och mina föräldrar är så uppväxta med att spara spara spara, inte göra sig av med något som är helt och funkar... De har nu själva knackat ned kaklet i köket (70-tals) och sagt att de ska göra bord av det (?). Sen när blev mina föräldrar möbelsnickare? Har inte hänt senaste 40 åren iaf. Och samma med skåpen, istället för att riva ner skiten plockar de varsamt ned allting och kommer förmodligen spara i nån garderob av nån anledning som ingen kan förstå. Åh jag blir så förbannad. Var där för några helger sen och städade ur ett par garderober från mina saker som tonåring och då känns det så tröstlöst om det ska fyllas med nåt annat junk nu! Bläää. 

skönt att höra att det är fler som kan bli trötta på sina föräldrar. Min pappa kan vara likadan, han ska hamstra allt, men har nu börjat smått att rensa och kasta. ÄNTLIGEN!
  • Lemis
    naggym skrev 2012-07-08 12:18:46 följande:
    Någon fler som drabbats av klåda på kroppen? Fy vad hemskt det är! Hoppas det inte är typisk gravidklåda eller hepatos :(

Jag drabbades av det i min förra graviditet. Det kan vara tecken på havandeskapgiftning om man får klåda i handflator och under fötterna. Jag hade klåda överallt men ingen havandeskapsförgiftning fick lämna massa prover, men tydligen bara gravidklåda. Det var hemskt men allt var borta när bebis kom ut.
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012